Toon posts:

probleem inlogscherm windowpxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers, is er misschien iemand die me kan helpen..ik heb laatst style xp geinstalleerd(dat is een programma waarme jewindowsxp kan aanpassen inlogscherm, ntoskrnl etc.)Ik heb toen mijn logon scherm veranderd..maar nu als ik me pc opnieuw opstart loopt ie steeds vast bij die logon scherm ik kreeg eerst zwart beeld..en dan een blauwe foutmelding..nu heb ik windowsxp ernaast geinstalleerd om die logonui bestanden te kopieeren maar toch start ie steeds weer opnieuw op. en ik wil me bestanden uit mijn documenten halen. heeft iemand een idee..IK hoop het want het is van Levensbelang;) _/-\o_

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Even een opmerking vooraf, eigenlijk hoort dit in WOS, aangezien het over windows gaat, dan weet je dat voor de volgende keer :)

Heb je Windows XP en 2000 BSOD guide al gelezen om de 'blauwe foutmelding' - beter bekend als een BSOD (Blue Screen Of Death) - te analyseren? kun je wel opstarten in safe mode?

Heb je fixboot al geprobeerd in de recovery console? (volgens mij werkt dat hier niet voor, maar je zou het kunnen proberen)

Kortom: wat heb je al geprobeerd, en waar heb je naar gezocht en daarmee gevonden? op deze manier blijft het gissen voor ons uiteraard :)

heb je nu 2 windows xp installaties naast elkaar als ik je verhaal goed begrijp? op wat voor partities staan die? ze zouden best eens met elkaar in conflict kunnen zijn als je ze op dezelfde hebt gezet. als je een nieuwe installatie hebt - waarom gebruik je die dan niet om je documenten te kopieren? ik ben nu een beetje de kluts kwijt met het hoe en wat je alles op je pc hebt staan, kan je dat wat helderder uitleggen ajb?

je hebt toch wel een backup van ntoskrnl.exe van de 'oude' xp installatie zodat je hem terug kan zetten met de nieuwe? het lijkt me nogal triviaal dat je backups maakt als je gaat lopen rommelen in essentiele windows bestanden :)

ik weet dat deze post nogal van de hak op de tak springt, dat komt door enkele edits. probeer ajb wel de vragen eruit te wissen en ze te beantwoorden, dan helpt echt. geef altijd zo veel mogelijk informatie over wat je al geprobeerd en naar gezocht hebt, en hoe je windows installaties staan e.d. :)

[ Voor 30% gewijzigd door G33rt op 10-12-2003 13:10 ]

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

in dos ntoskrnl.exe verwijderen. als dat bestand ontbreekt zet windows de orginele weer terug

mischien dat dit helpt, succes

[ Voor 6% gewijzigd door Toet3r op 10-12-2003 13:18 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• G33rt
Dat zal niet helpen, aangezien hij ntoskrnl.exe heeft aangepast :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus twee windows xp professional op me pc staan de een staat op de c: schijf en de nieuwe opde d schijf
ik heb dus alle soorten logon bestanden gekopieerd uit die nieuwe windows map naar de oude windows map. ntoskrnl.exe heb ik al vervangen maar daar ligt de fout niet. Want dat is alleen het laad schermpje. maar ik heb ook de herstel procedure geprobeerd met de windowxp cd.. redirect logonui uh fixboot, active directory terugzetten...ik kom gewoon me andere windowsxp niet meer in..zelfs niet in veile modus.. en als ik via de nieuwe windowsxp naar mijndocumenten op de C schijf ga kan in dus niet in mijn account komen en als ik opeigenschappen druk en kijk hoe groot die map is krijg ik 0bytes maar toch is mijn schijfruimte weg..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 13:18:
en als ik via de nieuwe windowsxp naar mijndocumenten op de C schijf ga kan in dus niet in mijn account komen en als ik opeigenschappen druk en kijk hoe groot die map is krijg ik 0bytes maar toch is mijn schijfruimte weg..
NTFS schijf zeker? Take ownership dan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

G33rt schreef op 10 december 2003 @ 13:17:
Dat zal niet helpen, aangezien hij ntoskrnl.exe heeft aangepast :)
ik bedoelde eigenlijk ook ntoskrnl.exe.
Ik was tijd terug ook bezig met bootscreens dat ging toen ook fout, dat kreeg ik opgelost door ntoskrnl te verwijderen omdat windows de orginele terug zet.

maar dat heeft ie dus al geprobeerd en dat werkte niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Toet3r op 10-12-2003 13:23 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
Ja NTFS...Hoe doe ik dat dan via me d: schijf Take ownerschip.. want die map lijkt leeg hij zegt dat er 0bytes inzit terwijl ik 10 Gb mis.

• G33rt
Heb je 'show hidden files' aangevinkt en 'hide protected system files' uitgevinkt in extra -> mapopties? :)

Ik mag trouwens aannemen dat de 2 windows versies dezelfden zijn? dan moet je inderdaad terugkopieren en take ownership doen zoals blackd al zei :)

Recht uit de MSKB met de simpelste zoekquery (how to take ownership of a file): HOW TO: Take Ownership of Files

je kan tevens HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP gebruiken

verder staat er nog How to Copy Files and Maintain NTFS and Share Permissions

succes :)

[ Voor 61% gewijzigd door G33rt op 10-12-2003 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx ik ga het proberen..dus ik moet eigenlijk gewoon de hele windows map overzetten
.of zijn het maar een paar mappen

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 13:57

EgoPro

Time is an illusion.

Ik weet niet of het werkt maar in een dosbox SFC draaien? Lijkt mij wel een oplossing.

SFC: Scans all protected system files and replaces incorrect versions with correct Mi
crosoft versions.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik ga dat wel als eerst doen..want dat overzetten van bestanden is erg O-) onduidelijk aangegeven..Thnx en nu hopen dat het lukt hahaha

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 13:52:
want dat overzetten van bestanden is erg O-) onduidelijk aangegeven..
Moeten we het dan op een gouden dienblad gaan aanreiken? Nou, zo zit GoT niet in elkaar.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Nee blackd dat hoeft ook niet..Maar het lukt allemaal niet man..ik heb dat sfc geprobeerd..ook dat gaat niet..ik krijg bij het inloggen meteen die foutmelding en me pc start opnieuw op..Ik wordt er helemaal gek van..is er geen andere alternatief? Help ME please

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 12:59
Als je weer bij je mijn documenten wil komen zal je als administrator in moeten loggen op je 2e xp installatie. Daarna ga je naar de schijf waar de bestanden op staan die je wilt hebben. Omdat je geen rechten heb kom je er natuurlijk niet in. Maar omdat je de administrator bent kan je wel "owner" van de map worden (dat kan een administrator noueenmaal). Dit kan je bij de beveiligings optie van de betreffende map vinden. Als je weer "owner"/ eigenaar bent kan je er wel in en alles kopieren

Verwijderd

Topicstarter
ja Racemol dat heb ik nu gedaan..Maar me map bevat nu maar 4 of van mb van de 4 Gb..Waar isdie data gebleven en hoe kan die terughalen dan?

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 13:57

EgoPro

Time is an illusion.

Nee blackd dat hoeft ook niet..Maar het lukt allemaal niet man..ik heb dat sfc geprobeerd..ook dat gaat niet..ik krijg bij het inloggen meteen die foutmelding en me pc start opnieuw op..Ik wordt er helemaal gek van..is er geen andere alternatief? Help ME please
Als je niet kan inloggen en dus SFC niet kan starten dan kun je toch gewoon booten vanaf CD van WinXP?

• G33rt
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 18:24:
ja Racemol dat heb ik nu gedaan..Maar me map bevat nu maar 4 of van mb van de 4 Gb..Waar isdie data gebleven en hoe kan die terughalen dan?
en je hebt wel ingesteld dat je alle bestanden hoort te zien?

vergeet niet dat als je ooit de locatie van 'mijn documenten' hebt veranderd in je oude xp, de nieuwe 'mijn documenten' map nog niet dezelfde is he :)

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Hey mannen, Ik wil jullie allemaal Hartelijk bedanken ..Ik heb me data terug gevonden..En ik heb het snel overgezet..Alleen die inlogscherm en programma;s ben ik wel kwijt..maar ja ik heb het belangrijkste wel.. Dus nogmaals bedankt..Ik heb doormiddel van die Administrator permissions die map weer actief gemaakt..en toen werden alle bestanden weer geladen..En ik heb ze meteen overgezet.. nog maals bedankt

Greeetzzzz...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1