Wake up on modem ring

Pagina: 1
Acties:

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil mijn pc op afstand aan kunnen zetten via de functie wake up on modem ring. Het probleem is nu dat mijn moederbord, of mijn modem? het volgens mij niet ondersteund. Ben in het bezit van een Compaq Evo D300 desktop, naam van het moederbord is hetzelfde.

Als ik in de bios zit kan ik maar een optie vinden die er eventueel mee te maken heeft, namelijk: "opstartbron voor remote wake up", hierbij kan ik kiezen uit 1. Lokale vaste schijf of 2. externe server. Op dit moment staat hij ingesteld op 2, maar hij doet nog nix als ik bel?

Wat is nou het probleem? Instelling? Moederbord? Modem?

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

kun je niet iets instellen als LAN/modem/etc??

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• weppe
  • Niet online
Nee, alleen "externe server"

vreemd hè?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om van een modem en/of network event op te starten heb je op z'n minst een connector nodig waarmee je zo'n signaal doorgeeft. Dat wordt dmw een kabeltje met het apparaat verbonden. Nog voordat je in BIOS komt moet je dat hardwarematig voor elkaar krijgen, dus moeten zowel mobo als modem WOM ondertsteunen en verbonden zijn. Heb je dat al gedaan? Vaak is het zo in OEM BIOSsen zoals die van Compaq een speciale 'expert' mode hebben waar meer instellingen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• weppe
  • Niet online
Ik had inderdaad nog niet gekeken of ik de zaakjes hardwarematig in orde had, dat ga ik nu eerst eens even doen!

Verwijderd

dion_b schreef op 10 december 2003 @ 15:12:
Om van een modem en/of network event op te starten heb je op z'n minst een connector nodig waarmee je zo'n signaal doorgeeft. Dat wordt dmw een kabeltje met het apparaat verbonden. Nog voordat je in BIOS komt moet je dat hardwarematig voor elkaar krijgen, dus moeten zowel mobo als modem WOM ondertsteunen en verbonden zijn. Heb je dat al gedaan? Vaak is het zo in OEM BIOSsen zoals die van Compaq een speciale 'expert' mode hebben waar meer instellingen zijn.
Dit klopt niet helemaal meer. Op oudere moederborden of met oudere netwerkkaarten was het noodzakelijk dat er een kabel aan zat naar het moederbord voor de extra voeding. Bij nieuwe moederborden en nieuwere lan/modem kaartjes is dit niet meer nodig, deze trekken gewoon direct spanning uit de pci bus. Ik weet zelf echter niet hoe het met de wake on lan/ring functies zit bij compaq, maar zal dit eens uitzoeken, werk niet voor niets bij een service provider.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 21:17 ]

• weppe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:16:
[...]

Ik weet zelf echter niet hoe het met de wake on lan/ring functies zit bij compaq, maar zal dit eens uitzoeken, werk niet voor niets bij een service provider.
Weet je het al?
Pagina: 1