Ik ben nu ruim een week bezig met het opzetten van een mail server maar het wil maar niet lekker lopen.
De server is een P4 bak met daarop redhat 9 en sendmail als mail server.
Aan deze server ziten op dit moment 4 winxp machines en 1 98 machine verbonden. Met drie winxp machines kan ik via outlook mail lezen en verzenden. met de andere winxp en de 98 machine lukt dit niet en krijg ik telkens de time-out error : 0x800CCC19.
Met het proggie ethereal heb ik bekeken wat er gebeurt maar het lijkt erop dat er lege berichten worden verzonden??? Ik kan wel telnetten naar de smtp en pop server.
Wat ik heb geprobeerd:
de mtu tijden op de clients te verandern.
Windows opnieuw instaleren.ie 6 sp1 instaleren.
Ander netwerkkaart
ander ip adres.
ander account.
Mail van het betreffende account op een andere pc lezen, dat gaat wel goed.
Gewoon internetten gaat wel goed, ook heb ik geprobeerd mail op te halen van een ander server met outlook, gewoon van het internet en dit gaat wel goed....
Hoe ziet het netwerk eruit ??
Intenet is een adsl verbinding deze komt binnen op een arescom moden daarachter zit een vigor 2200 router daarachter zitten nog twee switchen.
De server is een P4 bak met daarop redhat 9 en sendmail als mail server.
Aan deze server ziten op dit moment 4 winxp machines en 1 98 machine verbonden. Met drie winxp machines kan ik via outlook mail lezen en verzenden. met de andere winxp en de 98 machine lukt dit niet en krijg ik telkens de time-out error : 0x800CCC19.
Met het proggie ethereal heb ik bekeken wat er gebeurt maar het lijkt erop dat er lege berichten worden verzonden??? Ik kan wel telnetten naar de smtp en pop server.
Wat ik heb geprobeerd:
de mtu tijden op de clients te verandern.
Windows opnieuw instaleren.ie 6 sp1 instaleren.
Ander netwerkkaart
ander ip adres.
ander account.
Mail van het betreffende account op een andere pc lezen, dat gaat wel goed.
Gewoon internetten gaat wel goed, ook heb ik geprobeerd mail op te halen van een ander server met outlook, gewoon van het internet en dit gaat wel goed....
Hoe ziet het netwerk eruit ??
Intenet is een adsl verbinding deze komt binnen op een arescom moden daarachter zit een vigor 2200 router daarachter zitten nog twee switchen.