Ik ben voor school bezig met een opdracht waarbij we een webapplicatie moeten fabriceren. Bij deze webapplicatie maak ik gebruik van een PostgreSQL database. Om deze te gebruiken heb ik de volgende entry in server.xml gezet op de Tomcat server:
Dit heb ik aanvankelijk geplaatst onder de <DefaultContext> tag in het zelfde bestand. Vervolgens heb ik een InitServlet gemaakt waarin ik met het volgende stukje code een verbinding met de database probeer te verkrijgen:
Vervolgens kreeg ik het probleem dat dit een NamingException opleverde. Als ik vervolgens de <ResourceParams> attributen in de <Context> tag van m'n webapplicatie zet krijg ik een SQLException die zegt dat hij geen verbinding kan maken met Driver '' en URL 'null'. Het lijkt er dus op dat hij de reference niet meer kan vinden naar de database. Wat blijkt nou, de <ResourceParams> entry verdwijnt uit server.xml op het moment dat de webapplicatie wordt geredeployed.
De vraag is dus, hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurt?
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <ResourceParams name="jdbc/wwf"> <parameter> <name>username</name> <value>postgres</value> </parameter> <parameter> <name>password</name> <value>blaat</value> </parameter> <parameter> <name>driverClassName</name> <value>org.postgresql.Driver</value> </parameter> <parameter> <name>url</name> <value>jdbc:postgresql://localhost/wwf</value> </parameter> </ResourceParams> |
Dit heb ik aanvankelijk geplaatst onder de <DefaultContext> tag in het zelfde bestand. Vervolgens heb ik een InitServlet gemaakt waarin ik met het volgende stukje code een verbinding met de database probeer te verkrijgen:
Java:
1
2
3
4
| Context init = new InitialContext(); Context ctx = (Context) init.lookup("java:comp/env"); DataSource ds = (DataSource) ctx.lookup("jdbc/wwf"); Connection con = ds.getConnection(); |
Vervolgens kreeg ik het probleem dat dit een NamingException opleverde. Als ik vervolgens de <ResourceParams> attributen in de <Context> tag van m'n webapplicatie zet krijg ik een SQLException die zegt dat hij geen verbinding kan maken met Driver '' en URL 'null'. Het lijkt er dus op dat hij de reference niet meer kan vinden naar de database. Wat blijkt nou, de <ResourceParams> entry verdwijnt uit server.xml op het moment dat de webapplicatie wordt geredeployed.
De vraag is dus, hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet gebeurt?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 12:15 ]