Dichtbij Web-safe colors progje

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:51

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
Is er een progje wat de heximale kleurcode die niet web-safe is omzet naar een websafe Heximale code? Of is er soms enige manier daarvoor?

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:45
Adobe Photoshop. Dat is een beetje overkill, maar mocht je dit toch al hebben...

omniscale.nl

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 13:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zo'n programma is er wel, zoek maar eens op "color picker", dan vind je genoeg van die soortgelijke programma's, maar wat wil je er mee doen?

Websafe kleuren bestaan al lang niet meer, het is een mythe, hoeveel mensen gebruiken een beeldscherm met slecht 256 kleuren om te internetten en jouw site te bezoeken, en ookal zijn die mensen er dan heeft het nog weinig nut, als je een andere kleur instelt zal hij namelijk ook worden weergegeven, alleen is een klein kleurverschil.

[rml][ ALG] Websafe is dead...now show me some funky colors![/rml]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Voordat je verder gaat met websafe kleuren:

[rml][ ALG] Websafe is dead...now show me some funky colors![/rml]

Edit:

Johnny, doe es weg-editten! Ik was eerst.

[ Voor 17% gewijzigd door André op 10-12-2003 12:19 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:51

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Topicstarter
t is een opdracht voor school, moeten websafe colors zijn. Liefs een klein progje :D Adobe downloaden op dit schoolnetwerk zal niet lukken :p

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 13:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

AW_Bos schreef op 10 december 2003 @ 12:20:
t is een opdracht voor school, moeten websafe colors zijn. Liefs een klein progje :D Adobe downloaden op dit schoolnetwerk zal niet lukken :p
Voor het vak geschiedenis? :P

Lijkt me een typisch geval van zwaar verouder lesmateriaal, ik zie het nut van zo'n opdracht ook niet echt in, aangezien je er in de toekomst niets aan zult hebben.

Zoals ik al eerder zei: zoeken op Google/tucows/download.com naar "colorpicker", en je vind een hele hoop kleine programma's die doen wat jij wilt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1