Ik heb hiero net en groepsbeidsobject gemaakt voor een groep die mediaap heet. maar als ik nu op de computer inlog met mediaap dan werken de policies nog niet op enkele policies na. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik ervoor zorgen dat de policies wel toegepast worden. Het enige dat ik nu kan vinden is dat iets moet activeren ofzow maar daar kom ik niet heelemaal uit. We werken hier met een windows 2000 server en winXP clients. Alvast bedankt
Verwijderd
Kun je iets concreter zijn in je vraag. Ik snap er geen snars van zo.Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 12:10:
Ik heb hiero net en groepsbeidsobject gemaakt voor een groep die mediaap heet. maar als ik nu op de computer inlog met mediaap dan werken de policies nog niet op enkele policies na. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik ervoor zorgen dat de policies wel toegepast worden. Het enige dat ik nu kan vinden is dat iets moet activeren ofzow maar daar kom ik niet heelemaal uit. We werken hier met een windows 2000 server en winXP clients. Alvast bedankt
Wat voor policies heb je doorgevoerd etc etc.
Wat bedoel je met activeren ofzo???
Hier kun je vast wel wat vinden denk ik!
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 12:20 ]
oke Thnx hier kom ik al een stuk verder mee alleen zit er 1 onduidelijk heid in want op een gegeven moment zie je ineens
Voeg de computer of gebruiker hier toe en zet volgende rechten
Read -> Allow
Apply Group Policy -> Allow
Anders kan de computer of gebruiker de policy niet lezen en wordt deze nooit actief.
Je kunt nog volgende zaken configuren.
Block Policy inheritance
Fig. 7:
http://faq.tweakers.net/wos/howto/w2kaccounts/pic7.jpg
dit snap ik dan nog wel maar waar halen ze dat schermpje van figuur 7 ineens vandaan want dan lukt het misschien wel me probleem op te lossen.
Voeg de computer of gebruiker hier toe en zet volgende rechten
Read -> Allow
Apply Group Policy -> Allow
Anders kan de computer of gebruiker de policy niet lezen en wordt deze nooit actief.
Je kunt nog volgende zaken configuren.
Block Policy inheritance
Fig. 7:
http://faq.tweakers.net/wos/howto/w2kaccounts/pic7.jpg
dit snap ik dan nog wel maar waar halen ze dat schermpje van figuur 7 ineens vandaan want dan lukt het misschien wel me probleem op te lossen.
Zoals je in de titel van dat scherm kan lezen, zijn dat de properties van een OU. Dus, rechtsklikken op een OU en Properties kiezen...
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Voordat je met Inheretance en Block rechten gaat spelen lees eerst dit document even door. [rml][ windows 2003]Howto: policies en tools[/rml] Je kunt GMPC ook voor een Windows 2000 domain gebruiken echter zul je het moeten runnen op een Windows XP + SP1 client. Block inheretance houd in dat hij het niet overneemt. Zorg eerst dat je policy goed werkt en vergeet niet de gebruikers "Read en Apply Policy" rechten te geven anders gebeurd er nog niets.
Er wordt wel verwacht dat je zelf ook wat zaken uitzoekt, niet alles staat beschreven in de howto's.
Er wordt wel verwacht dat je zelf ook wat zaken uitzoekt, niet alles staat beschreven in de howto's.
als ik gpmc probeer te runnen onder windowsxp + servicepack 1 client geeft ie een foutmelding dat ie een bestand nodig heeft dat gelijk staat aan windows servicepack 2 MSXML4 sp1. Nu kan het aan mij leggen maar servicepack 2 is toch nog niej uit ??? en ik heb heel windows update al gedraaid en dat werkt ook niet. dat inheretance begreep ik nog wel maar ik vond het vreemd dat ineene keer de howto op een heel ander gebied bezig was. En ik heb die how to ook door al doorgelezen mutsje alleen daar dacht ik nog niet echt nuttige informatie in te zien. Maar wel bedankt
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:40 ]
Verwijderd
er zal een andere policy zijn die die dingen al afdwong
bijvoorbeeld de default domainpolicy
bijvoorbeeld de default domainpolicy
neuj dat was het niet onder andere accounts had het geen effect en ik kon het ook gedeeltelijk veranderen
Verwijderd
Wat Fietschbel al schreef, dat er waarschijnlijk een domain policy de local policy overschreef. Policies worden in de volgorde Local, Site, Domain, OU afgedraaid. Die local policy werd IMO wel overschreven.
Pagina: 1