hoe aan cisco ios voor mijn router komen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ten eerste: dit is geen warez request, dus ga hier geen links posten want dan is dit topic binnen de kortste keren naar de mallemoeren...

Het verhaal:
Ik heb hier een cisco 3600 router zonder ios, de router boot dus in rommon voor de bekenden. Nu wil ik dus een ios uploaden via xmodem (tft werkt niet in deze rommon). Helaas heb ik geen versie die op onze router draaien kan ( onze router heeft maar 16mb ram en heeft dus versie 11.3 of lager nodig), ik heb namelijk een 12.x versie liggen en die vereist geloof ik 24mbram+..

Daarom wilde ik bij cisco 'ff' een nieuwe ios downloaden maar helaas moet je daarvoor een speciale account hebben welke ik niet heb en de eigenaar van de router, mijn school, ook niet.

Dus mijn vraag is, hoe kan ik nu nog aan zo'n ios komen?? Ik heb toch een router dus ik heb toch ook recht op een ios?, toch kan ik deze nergens vandaan halen..

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Ik heb toch een router dus ik heb toch ook recht op een ios
Nee, dat is niet zo, (ik heb een computer dus heb ik recht op windows?) bij een router zul je IOS los moeten kopen. Dat kan dus via de cisco website mits je dus z'n login hebt.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

_nethack

We're all MAD here

Bij de meeste Cisco routers wordt een standaard IP IOS image meegeleverd.
Je hebt echter dan niet het recht om deze te upgraden naar een nieuwere versie.

Voor het downloaden van Cisco images heb je een account nodig voor de CCO site, met rechten voor het downloaden van software. Het CCO account kun je zo aanmaken, maar voor de download rechten moet je een support contract (smartnet) registeren aan dat account.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Een 16MB dram upgrade kost je zo'n $40 euro (als er tenminste geen Cisco op de module staat), lijkt me een aardige investering voor een 3600 serie. Imho zijn die dingen nog wel een tijdje te gebruiken. Nu nog een smartnet contract op dat ding lijkt me minder zinvol, voor een 3620 begint de prijs bij zo'n E600,- (advanced replacement contract is vermoedelijk wel wat goedkoper, kwam even geen prijs tegen).

Als je meerdere Cisco's hebt staan dan is 't wel handig om op een van die dingen een contract af te sluiten, kun je tenminste altijd downloaden wat je nodig hebt. (Ook voor de andere machines, hoewel dat natuurlijk niet de bedoeling is).

Verwijderd

Bel Cisco even, want je hebt inderdaad gewoon recht op een werkende IOS versie bij deze router. (Die opmerking van Erikje is flauwekul, bij een router hoort een IOS versie). Waarschijnlijk kunnen ze je een tijdelijk login geven waarmee je 1 bestand kan downloaden ("special file access"), nummer kan je vinden op de Cisco site. (TAC). Heb je trouwens niet nog zo'n router staan? Dan kan je hem daarvandaan copiereen en dan uploaden naar deze.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Zoek een oude 386 op zolder.

trek daar 30pins simm uit.
prop deze in de router

klaar!!

(let niet op mijn icoonje links... ik heb dit nooit gezegd ;) )

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dirk-Jan schreef op 10 december 2003 @ 22:51:
Zoek een oude 386 op zolder.

trek daar 30pins simm uit.
prop deze in de router

klaar!!

(let niet op mijn icoonje links... ik heb dit nooit gezegd ;) )
die 30 pins chipjes heb ik nog een stuk of 10 liggen ja ... :P weet je zeker dat dat geen problemen geeft? want de router is niet van mij..

ohja, ik heb nog wel een andere 3600 maar die draait een 12.x ios omdat die dus wel 32mbram heeft.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
THIJZEL schreef op 11 december 2003 @ 11:59:
[...]

die 30 pins chipjes heb ik nog een stuk of 10 liggen ja ... :P weet je zeker dat dat geen problemen geeft? want de router is niet van mij..

ohja, ik heb nog wel een andere 3600 maar die draait een 12.x ios omdat die dus wel 32mbram heeft.
Mijn 1605 heeft gewoon 16Mb extra gekregen dmv een 72-pins SIMM module :)

Ios is idd ander verhaal, afhankelijk van de features hangt er een hoger prijskaartje aan. Daarnaast hadden voor mijn 1605 de uitgebreidere IOSsen ook een grotere smartcard nodig.

Verwijderd

DJSmiley schreef op 11 december 2003 @ 23:58:
[...]

Mijn 1605 heeft gewoon 16Mb extra gekregen dmv een 72-pins SIMM module :)

Ios is idd ander verhaal, afhankelijk van de features hangt er een hoger prijskaartje aan. Daarnaast hadden voor mijn 1605 de uitgebreidere IOSsen ook een grotere smartcard nodig.
idd, en een 3600 serie gebruikt ook 72-pins, dus ik zou zeker geen 30 pins proberen :+

Een 3600 lust idd 72 pins geheugen, het moet echter wel fastpage zijn, dus vorege pentiums en late 486's hebben het meeste kans van dit soort geheugen te hebben, ze moeten echter net zoals bij de pentium's wel per 2 identieke in een bank gezet worden. (er zijn 2 banken in de 3600 serie).

een 3620 kan maximaal 4x16mb fp = 64mb
een 3640 kan maximaal 4x32mb fp = 128mb aan.

Maar ik zou ook maar even naar je flash kijken als ik jouw was, dat is namelijk standaard 8mb bij deze routers, en dat is ook te kort voor een modern ios. Echter deze routers hebben in tegenstelling tot de 2600 serie ook 2 flash banken dus kun je makkelijk opwaarderen, ik heb zelf laats een 8mb cisco flash gekocht voor €14,- dus idd duur hoeft niet.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 08:25:
[...]

idd, en een 3600 serie gebruikt ook 72-pins, dus ik zou zeker geen 30 pins proberen :+
idd. ik was er niet helemaal bij.
maar vaak zitten in oude compaq prosignia servers 72p FP geheugen.
goede donors dus :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 16:11

chromeeh

the Gnome

Je kunt Standaard IOS files wel gewoon downloaden van de Cisco site, voor Enterprise IOS'es moetn je betalen.
Maar je weet hoe je op een 'kale' router een IOS zet :?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 21:01:
Bel Cisco even, want je hebt inderdaad gewoon recht op een werkende IOS versie bij deze router. (Die opmerking van Erikje is flauwekul, bij een router hoort een IOS versie). Waarschijnlijk kunnen ze je een tijdelijk login geven waarmee je 1 bestand kan downloaden ("special file access"), nummer kan je vinden op de Cisco site. (TAC). Heb je trouwens niet nog zo'n router staan? Dan kan je hem daarvandaan copiereen en dan uploaden naar deze.
Sorry, maar Operations heeft het aan het rechte eind:
Voor het downloaden van Cisco images heb je een account nodig voor de CCO site, met rechten voor het downloaden van software. Het CCO account kun je zo aanmaken, maar voor de download rechten moet je een support contract (smartnet) registeren aan dat account.
(tft werkt niet in deze rommon).
Lol! Ik neem aan dat je tftp bedoelde? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 12-12-2003 11:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

_nethack

We're all MAD here

chromeeh schreef op 12 december 2003 @ 10:54:
Je kunt Standaard IOS files wel gewoon downloaden van de Cisco site, voor Enterprise IOS'es moetn je betalen.
Maar je weet hoe je op een 'kale' router een IOS zet :?
Dat is voor Catalyst switches, niet voor routers.

Het plaatsen van een IOS image op een lege router moet via de console poort. Je kunt vanuit de rommon of de boothelper image een tftpdownload doen van de image naar het flash (En als dat niet wil kun je hem altijd nog serieel uploaden, maar dat duurt eventjes met 9600bps)

[ Voor 32% gewijzigd door _nethack op 12-12-2003 11:22 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 12 december 2003 @ 11:14:
Sorry, maar Operations heeft het aan het rechte eind:
Sorry, maar Operations en mijn bewering spraken elkaar helemaal niet tegen. Special file access is iets anders dan IOS-download rechten. Special file access kan het TAC of elke andere Cisco-employee je geven om je eenmalig recht te geven om een bepaald bestand te downloaden.
Pagina: 1