Toon posts:

[hp vectra vl 420]pC Loeit bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Dit is mijn pc:
hp vectra vl 420 DT
1600mhz
256 mb ram
nvidia tnt2

Dit gaat er mis:
Tijdens het opstarten van de computer dus zegmaar 2 seconden nadat ik de aan knop heb in gedrukt hoor ik een korte piep en kort daarna ineens een dikke sirene uit me pc komen O_O. En er komt totaal geen beeldsignaal door.

Dit is er gedaan:
Ik wilde extra geheugen erin zetten toen had ik eerst steeds problemen met een korte piep.. En toen ben ik na aanwijzingen van iemand van GOT bezig geweest met resetten van bios enzo. waarna die sirene eruit kwam.

Vermoeden:
Processor of voeding stuk ofzo??? Daar zat ik aan te denken na het doorlezen van al die faq hiero. Zou graag wat zekerheid en andere opinies hierover willen horen en natuurlijk eventueel de oplossing _/-\o_

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:24
Volgens http://h20000.www2.hp.com...ual/lpv06566/lpv06566.pdf. Is één korte beep een dode/niet goed vast zittende proc.

Scheelt weer wat zoekwerk enzo ;).

tvw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoek eens op waar die sirene voor staat? (handleiding, online handleiding) Zitten alle kaarten goed aangedrukt? Anders zou ik gewoon CPU/mobo verdenken, aangezien je enkel het geheugen had omgewisseld en deze reepjes prima werken in een andere PC (dit laatste had je overigens ook in de startpost mogen vermelden ... ).

edit:
Wel Shotgun, da's duidelijk. Wellicht had je een wollen/fleeche trui aan en een beetje statische elektriciteit op de PC losgelaten?

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 10-12-2003 11:56 ]

Verwijderd

Probeer het geheugen eens van plek te veranderen, ik heb dezelfde PC en had hetzelfde probleem, dit werd opgelost door de dimm onderling te verwisselen. Anders helpt misschein het reseaten van je VGA kaart. btw de mijne is VL420SFF 1,7 GHz

Verwijderd

Topicstarter
ik doe me best hoor me posts goed te maken... Een ding dat ik nog was vergeten na die sirene stopt de koeler met draaien... is de processor dan kapot ?

Verwijderd

Na het loeien vd sirene wordt je systeem gewoon afgesloten om verdere schade te voorkomen hence het stoppen van je cpufan, mogelijke oplossing is dat je 2 incompatibele geheugen dimms hebt geplaatst, probeer het eerst eens met een, gaat dit goed, dan met 2, gaat dit fout dan weet je zeker dat heet aan die 2e dimm ligt !

Verwijderd

Topicstarter
alle reepjes geprobeerd in alle gleuven maar de sirene loeit nog steeds
Pagina: 1