Voor een site waar ik mee bezig ben, wil ik XML gebruiken om de data van een pagina te cachen. Nu maak ik ook nog steeds gebruik van een database voor het genereren van die XML data en het zoeken op de site (in nieuws artikelen bijvoorbeeld). In de database staat tekst gemixt met HTML elementen en nog wat custom XML elementen, en dit wil ik in een XML document zetten wat gegenereerd wordt. Ik dacht dit zo te doen:
Het probleem hierbij is dat de < > en & tekens worden verwisseld door de xml entities die hiervoor staan, namelijk > < en &
Ik zou het kunnen oplossen door voordat ik de xml data ga gebruiken voor de pagina, er eerst een aantal string replace op uit te voeren. Ik ben denk ik niet de enige die dit een niet al te mooie oplossing vind (en langzaam waarschijnlijk). Iemand een oplossing?
PHP:
1
2
3
| $content_element = $xmldoc->create_element("content"); $contentnode = $pagenode->append_child($content_element); $contentnode->set_content($text_and_xml_data_from_database); |
Het probleem hierbij is dat de < > en & tekens worden verwisseld door de xml entities die hiervoor staan, namelijk > < en &
Ik zou het kunnen oplossen door voordat ik de xml data ga gebruiken voor de pagina, er eerst een aantal string replace op uit te voeren. Ik ben denk ik niet de enige die dit een niet al te mooie oplossing vind (en langzaam waarschijnlijk). Iemand een oplossing?