Moeilijke situatie vanaf AOP -> Slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• ravenzod
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
Situatieschets:

Op mijn AOP (in de meterkast) zit een splittertje met weerstand (gamma 3 euro ofzo). Vanaf daar gaat er 1 kabel naar mn huiskamer waar ik een einddoos heb en 1 kabel gaat naar boven waar ik een rijgsysteem met 3 wandcontactdoosjes heb gebruikt. 2 rijgdozen en 1 einddoos.

Ik gebruik goeie dubbelafgeschermde kabel, maar goedkope rijgdoosjes en ik heb (nog) geen versterker.
Ik heb geen mogelijkheid om een stersysteem te maken zonder dat ik echt een superdrill gebruik (ongewenste situatie)..

Ook hoef ik geen kabelinternet, dus een zgn. retourversterker lijkt me niet nodig.

Probleem is dat ik beneden redelijk goed beeld heb (kan IETS beter) en boven is het veel slechter..je kunt alle kanalen wel kijken, maar bijv. NED2 heeft wat ruis.

De wandcontactdozen boven worden gebruikt door zowel radio's al tv's..dus ik heb denk ik best een sterk signaal nodig. Op dit moment hebik ze alleen nog niet in gebruik omdat het op het eerste rijgpunt (dus direct via de splitter op het AOP) al fout gaat.

Welke versterker kan ik het beste kopen..Hirschmann? Welk type?
en heb ik nog meer nodig? Wil dit probleem goed oplossen.

Bedankt alvast.

Rogier

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Je hebt idd een versterker nodig, Hirschmann maakt goede versterkers die geloof ik ook allemaal retour kunnen (voor het geval dát), heb er zelf ook een, werkt prima.
Maar misschien dat een standaard Gamma/Praxis versterker ook al goed is hoor... Tegenwoordig is de kabelkwaliteit erg goed.

• ravenzod
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2023
Weet iemand ook of er nou werkelijk verschil in die wandcontact dozen zit?
Ik heb ze gezien van 5 EUR, maar ook van 30 EUR..