Toon posts:

Aangemelde Users weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Hallo ik heb een Windows 2000 server staan met ongeveer 125 gebruikers. Nou wil ik weten dat als ik weg ga welke computer en of gebruikers nog allemaal aangemeld zijn. Ik heb AD ook op het systeem geinstalleerd. Ik weet dat er een manier is om het met AD directory te vinden. Maar daar moet je ingelogd zijn als administrator. Voor mij geen probleem maar wil ook dat mijn gebruikers kunnen zien wie er allemaal nog online zijn. De commando net vieuw helpt mij hier niet, omdat hij het info van de caché van de lokale computer haalt en is dus niet up to date.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen als is het met een site waar ik verder kan zoeken. THANKS in advance!!

Liovi :o

Verwijderd

Lijkt mij ook wel interessant om te weten ik wacht met spanning af heb zelf niet echt iets kunnen vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel wat er moet gebeuren maar weet niet hoe ik het moet doen. Omdat de AD zo gerelateerd is met de DNS kan ik de AD gebruiken om te zien welke users er allemaal online zijn. Aangezien al mijn gebruikers hun ip adres van de DNS server verkrijgen. Maar hoe gaat dit in zijn werking en hoe ik het moet instellen dat andere gebruikers zonder beheer rechten dit ook kunnen doen is de vraag van de dag!! 8)7

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Begruiker IP's via de DNS ? bedoel je niet via de DHCP of via een aanlogging met ehernet ... Standaard (wat was dat nummer ook al weer:S).

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
ja shit klopt ja ik heb het verkeerd opgeschreven mijn excuses! Via DHCP ja!!!! oops :O

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 13:54
ik zou het proberen met: EnumServer(SRV_TYPE_ALL) in een vbs-scriptje..
krijg je een lijst van alle computers die aan staan

met nbtstat -a staat op postitie 3 wie er dan is ingelogd

[ Voor 20% gewijzigd door lexited op 10-12-2003 11:50 ]

1 - 2 - 3

Verwijderd

Topicstarter
Uuhmm hoe moet ik dit doen. Gewoon met de Visual Basic Editor van Word en hoe moet ik dit precies in typen moet ik iets van te voren in typen. Sorry heb namelijk nog nooit een script geschreven in VBS alleen van die batch bestandjes in tekst editor :) Thanks

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 13:54
eerste treffer op google (en er was er 1 :P ) http://www.activevb.de/tipps/vb6tipps/tipp0479.html

en omdat ik toch al bezig was
http://www.gurgensvbstuff.com/index.php?ID=26

[ Voor 30% gewijzigd door lexited op 10-12-2003 12:16 . Reden: toevoeging ]

1 - 2 - 3

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Thank you Thank you!!!!!! _/-\o_

Eindelijk heb ik het gevonden nu alleen nog maar toepassen maar dat gaat wel lukken denk ik. Hartstikke bedankt!!!

Hoop dat ik jouw een keer kan helpen. ;)

Greetz, :*)

Verwijderd

Beetje Googlen inderdaad. En anders altijd nog Windows Operated Systems en niet Professional Networking & Servers.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.