Ik heb gisteren een stel That's Write CD-RW's gekocht en dacht er lekker mee te kunnen gaan branden, maar nu geeft mijn oude Philips 3610 met elk programma de melding dat het bij de Power Calibration Area al niet goed gaat en dat ik een ander type media moet gebruiken. Meerdere cd-tjes geprobeerd, geen succes. Iemand hier ervaring mee? Met andere woorden gaat dit helemaal niet lukken?
Ik had precies hetzelfde, maar ook bij de 80 minuten cd-r's van Mmore gaf hij dat aan:(
Bij clonecd geeft hij geen problemen, probeer dat eens, of "goedkope" merk cd's, zoals kodak (laatst nog in de aanbieding bij halfords)
Bij clonecd geeft hij geen problemen, probeer dat eens, of "goedkope" merk cd's, zoals kodak (laatst nog in de aanbieding bij halfords)
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Zucht, dan leg ik ze maar even aan de kant. Ik zit toch te denken aan zo'n lekkere Plextor 12x10x32, hopen dat ze daar wel op werken. Ga ik voor deze brander nog wel even Philips RW's proberen. Als Philips op Philips niet eens werkt, dan weet ik het ook niet meer 
Bedankt voor de reacties!
Bedankt voor de reacties!
Heb je de nieuwste firmware erin zitten? 
Kan je zo ophalen bij philips.
Kan je zo ophalen bij philips.
die "power calibration error" is een bekend teken dat de brander zijn laaste vuurtjes aan t opstoken is..:'(
Thats write = thats wrong!
Thats write = thats wrong!
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Helpt het iets om je firmware van je drive up te daten? Of zit de laatste versie d'r al op?
Rob
Rob
Ik heb voor de zekerheid toch nog ff gecheckt, maar ik had inderdaad toch al de laatste firmware erop zitten. Soms weet je ook niet meer wat je nou wel en niet flasht 
Ik denk dat ik maandag even terugwandel naar Paradigit en ze ga terugbrengen. Kunnen ze er iemand mee blijmaken die geen 3610 heeft (moet intussen toch vrijwel iedereen met een brander wel zijn).
Toch moet ik zeggen dat mijn brandertje al een jaar of twee trouw dienst doet. Okee, hij kan een paar dingetjes niet (overburnen, DAO direct van cd, that's write rw-tjes eten
), maar hij fikt nog steeds rustig door (niet letterlijk doorfikken dan he). Nog mensen geinteresseerd zodra ik de plextor heb om de philips over te nemen?
Ik denk dat ik maandag even terugwandel naar Paradigit en ze ga terugbrengen. Kunnen ze er iemand mee blijmaken die geen 3610 heeft (moet intussen toch vrijwel iedereen met een brander wel zijn).
Toch moet ik zeggen dat mijn brandertje al een jaar of twee trouw dienst doet. Okee, hij kan een paar dingetjes niet (overburnen, DAO direct van cd, that's write rw-tjes eten
Verwijderd
Ach ja die 3610 is echt een $#$%#%$ding, die van mij wil alleen nog maar met CDRWIN werken, met alle andere proggies sluit 'ie de CD's niet goed af
Het probleem is alleen dat ik onder Win2K pro die ASPIsjit niet aan het werk krijg
Lang leve de dualboot dan maar.
Heb ook de bios al vele malen opnieuw geflashed met alles tussen 3.01 tot 3.09, helpt ook geen ruk..
Snif, reutel....
Heb ook de bios al vele malen opnieuw geflashed met alles tussen 3.01 tot 3.09, helpt ook geen ruk..
Snif, reutel....
Die van mij schrijft alleen nog op 1x speed
en alleen DAO, zodat ik altijd een cd moet volsparen (en dan dus ruim een uur wachten) Ja alleen goede cd's ook (philips, verbatim) slikt ie nog. Maar ik wacht tot de burnproof plextors onder de 500 piek zakken
Wel fijn is dat zowel clonecd als blindread met de 3610 overweg kunnen trouwens
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ik heb de firmware geupdate van mijn ouwe 3610 en hij kan wel gewoon 80 min cd's branden. Ik hoop dat het lukt om mijn ouders over te halen om samen een 12 speed brander te kopen.
freddifish: Er is al een 12 speed brander met burn-proof onder de 500 piek.
Lite-On 12x10x32x (Retail) FL 475,-
Heeft iemand ervaring met deze dingen?
freddifish: Er is al een 12 speed brander met burn-proof onder de 500 piek.
Lite-On 12x10x32x (Retail) FL 475,-
Heeft iemand ervaring met deze dingen?
Als ie toch nog werkt, verkoop je hem toch tweedehands? Als je al uberhaupt geld terug zou krijgen via de garantie, in plaats van een nieuw exemplaar, krijg je hoogstens de marktwaarde. En ik zou er niet op rekenen als ik jou was (zelf kapotmaken merken ze heus wel).
ikke ook 3610.
nooit problemen, nooit geupgraded ofzoiets, pikt alle cds.
lekker goedkoop met mmore fikken (70 en 80).
jam jam.
nooit problemen, nooit geupgraded ofzoiets, pikt alle cds.
lekker goedkoop met mmore fikken (70 en 80).
jam jam.
Pagina: 1