Ik heb een mailingsysteem gebouwd en vandaar uit wil de klant de mailing ook op kunnen slaan als Word document. Dit genereren is geen enkel probleem en dit is ook al gelukt. Het enige waar ik tegen aanloop is het volgende.
Wanneer ik op mijn pc de pagina aanroep waarin dit script staat, krijg ik netjes een windows scherm met de vraag of ik het Word document wil openen of opslaan. Maar wanneer ik dit script aanroep op een ander systeem dan opent hij meteen de pagina met daarin het word document. Het is dan een hele kale versie van word, het enige wat je ziet zijn de pagina marges. Dus ik kan hiervan het document niet opslaan.
Op beide systemen staat dezelfde versie van IE 6.0.
Het enige verschil is dat ik Office XP heb en de andere pc Office 2000 bevat.
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik dit op kan lossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| header("Content-type: application/msword"); header("Content-Description: PHP Generated Data"); // Verbinding opzetten met database db_connect(); // Mailing ophalen $sql = mysql_query("SELECT * FROM mailing WHERE mailing_id = '$mailingid'") or die("Error select: Please check your query and try again"); $list_mailing = mysql_fetch_object($sql); echo $list_mailing->mailing_content; // Afdrukken content uit database |
Wanneer ik op mijn pc de pagina aanroep waarin dit script staat, krijg ik netjes een windows scherm met de vraag of ik het Word document wil openen of opslaan. Maar wanneer ik dit script aanroep op een ander systeem dan opent hij meteen de pagina met daarin het word document. Het is dan een hele kale versie van word, het enige wat je ziet zijn de pagina marges. Dus ik kan hiervan het document niet opslaan.
Op beide systemen staat dezelfde versie van IE 6.0.
Het enige verschil is dat ik Office XP heb en de andere pc Office 2000 bevat.
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik dit op kan lossen?