Toon posts:

(Win98se) Internet Explorer loopt elke keer vast.

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een laptop (Toshiba Satelite Pro 4600) die wat je ook doet vastloopt op de Internet Explorer. Op deze Laptop stond eerder Windows Xp maar er moest Windows 98 op om een applicaties te kunnen draaien alleen doet het internet het niet meer 8)7 . Ik heb alle updates voor Internet Explorer nog apart gedownload en daarna werkt het nog niet.
Als er mensen zijn die bekend zijn met dit probleem dan zou ik daar graag een reactie op zien.

B.v.D. KlAdBlOk

Verwijderd

Nog een keer een schone installatie?

Verwijderd

Topicstarter
Al meerdere malen geprobeerd. _/-\o_

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het probleem ligt bij Internet Explorer, vragen en problemen m.b.t. Internet Explorer horen in Software Algemeen :)

-> Software Algemeen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen oplossing, maar oudere programma's kun je in 99,999999999% van de gevallen in XP aan de praat krijgen door onder eigenschappen/comptabiliteitsmodus aan te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 10-12-2003 11:12 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

welke IE versie? anders probeer je firebird of mozilla.

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 10 december 2003 @ 11:12:
Geen oplossing, maar oudere programma's kun je in 99,999999999% van de gevallen in XP aan de praat krijgen door onder eigenschappen/comptabiliteitsmodus aan te passen.
Nee want we gebruiken hier (vooroorlogse) Exact en dat werkt alleen onder DOS en onder XP werkt het niet |:(.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Welke fout melding geeft internet explorer verder?, of blijft hij gewoon vast zitten?, blauw scherm? , bel je in of via netwerk internet ? , kan je wel verbinding maken met provider (via externe toegang) ? Het zou namelijk ook aan je netwerk/modem drivers kunnen liggen, zet drwatson anders een keer aan die kan de fouten loggen ...

[ Voor 42% gewijzigd door djexplo op 10-12-2003 11:16 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 11:12:
welke IE versie? anders probeer je firebird of mozilla.
IE 6 en met alle andere versies doet ie hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 10 december 2003 @ 11:15:
Welke fout melding geeft internet explorer verder?, of blijft hij gewoon vast zitten?, blauw scherm? , bel je in of via netwerk internet ? , kan je wel verbinding maken met provider (via externe toegang) ? Het zou namelijk ook aan je netwerk/modem drivers kunnen liggen, zet drwatson anders een keer aan die kan de fouten loggen ...
We loggen hier in op het netwerk en we kunnen normaal zonder dat we Novell gebruiken ook op het internet komen en we hebben beide geprobeerd. Maar IE blijft gewoon hangen en als je hem dan wil afsluiten dan krijg je een blauw scherm.
We hebben ook tevens meerdere Drivers geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 11:21 ]

Verwijderd

Kan zijn dat IE loopt te klooien met je instellingen. Het wil nog wel eens helpen om je ip adres vast in te stellen, dus niet via DHCP. En de IE-optie "Instellingen automatisch detecteren" o.i.d. zorgt over het algemeen voor meer problemen dan dat 't goed doet.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Controleer met AdAware eens op spyware. Slecht geschreven spyware wil sommige browsers ook wel eens laten crashen.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 11:23:
Kan zijn dat IE loopt te klooien met je instellingen. Het wil nog wel eens helpen om je ip adres vast in te stellen, dus niet via DHCP. En de IE-optie "Instellingen automatisch detecteren" o.i.d. zorgt over het algemeen voor meer problemen dan dat 't goed doet.
Ook al geprobeerd, werkt ook niet :?.

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 10 december 2003 @ 11:30:
Controleer met AdAware eens op spyware. Slecht geschreven spyware wil sommige browsers ook wel eens laten crashen.
Het is een verse installatie van Windows waar nog niet mee op het internet is geweest om dingen te proberen.

Verwijderd

damn lastig. 't lijkt alsof IE ergens op wacht als ik 't zo lees. Bij ftp servers blijft IE ook altijd hangen, en dit is net zoiets als ik 't goed begrijp? Hoe zit 't met je netwerk? wat zit met wat verbonden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 11:38:
damn lastig. 't lijkt alsof IE ergens op wacht als ik 't zo lees. Bij ftp servers blijft IE ook altijd hangen, en dit is net zoiets als ik 't goed begrijp? Hoe zit 't met je netwerk? wat zit met wat verbonden?
Gaat gewoon direct naar een bordermanager heen. Maar we gaan het nu ook proberen met een Wireless kaartje om voor de zekerheid ook nog een te kijken of de drivers van de netwerkkaart slecht zijn of dat de netwerkkaart zelf brak is en dan zien we wel verder.

Verwijderd

Topicstarter
Nou via draadloos werkt het ook niet!!! :(

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Met IE 6 heb je een repair optie.
Ook al is het een schone install, je hebt kans dat de repair van IE 6 slim genoeg is om wat aanpassingen te maken voor een stabielere browser.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:52

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Het lijkt mij om een compatibiliteits probleem te gaan. is het niet zo dat toshiba recovery cd's gebruikt? en dat het dus vaak ook het geval is dat het hele spul alleen moeiteloos werkt met de bijgeleverde cd's?
Misschien dat een los netwerkkaartje wil helpen! anders zou ik het ook niet weten! :?

edit:
misschien ook nog wel ff een idee om iemand te pingen.... dan weet je zeker of er connectie is

[ Voor 17% gewijzigd door Mystic Spirit op 10-12-2003 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 10 december 2003 @ 12:52:
Het lijkt mij om een compatibiliteits probleem te gaan. is het niet zo dat toshiba recovery cd's gebruikt? en dat het dus vaak ook het geval is dat het hele spul alleen moeiteloos werkt met de bijgeleverde cd's?
Misschien dat een los netwerkkaartje wil helpen! anders zou ik het ook niet weten! :?

edit:
misschien ook nog wel ff een idee om iemand te pingen.... dan weet je zeker of er connectie is
Het probleem ligt zeker niet aan de netwerkkaart want hij doet het onder Xp wel en we kunnen wel pingen en op het netwerk komen. Alleen de IE doet het niet.
Voor de rest nog iemand ideeen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu Mozilla geinstalleerd maar nu kunnen we natuurlijk weer niet op de Windows Update site komen. zie mijn andere Topic voor het probleem wat ik heb met betrekking op het updaten. [rml][ Win98] Alle Updates tegelijk installeren[/rml]
Pagina: 1