Toon posts:

P4 1600mhz "Start niet op"

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga het nog een keer proberen....

Ik heb dus een HP p4 1600mhz met 3x 128mb ram erin en een tnt2 vid.... Dit werkte allemaal prima totdat ik een van die 128mb reepjes eruit haalde en een andere ervoor in de plaats deed. TOen begon het piepen. Ik zette die oude weer terug en het bleef nog steeds piepen.. Ik heb flink wat combinaties geprobeerd.. Zoals de moderator al antwoorde op me eerste post van ik moet eens faq doornemen dat heb ik ook al gedaan en ik word er niet wijzer op vandaar deze post. Heb de reepjes ook in een andere pc getest dus ze werken zoiezo... en dan zit ik nog met een zwart kastje in me maag waarvan ik niet weet wat het is kijk hieronder voor screenies

voorkant voor type pc - http://www.bizzybytes.nl/images/voorkant.gif
mystieke zwarte kastje - http://www.bizzybytes.nl/images/zwartkastje.gif
Moederbord - http://www.bizzybytes.nl/images/binnenkant.gif

Hopelijk kan iemand anders hier wat meer wijzer uit worden :?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
En wat voor piepjes geeft hij precies?

Dat zwarte kastje kan er trouwens wel iets meer te maken hebben. Dat ding is om te controleren of de kast wel dicht zit. Duw dat witte pinnetje eens in tijdens de boot.
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:41:
hij geeft precies een piep dus dan denk je toch dat het aan het geheugen ligt :?
Één piep betekend dat hij geen fouten zijn en dat de pc goed is opgestart :).

[ Voor 110% gewijzigd door iets op 10-12-2003 10:42 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft precies een piep dus dan denk je toch dat het aan het geheugen ligt :?

Edit: Met de kast open deed hij het ook :r

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb je misschien msn ofzo misschien kunnen we het samen oplossen?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:41:

Edit: Met de kast open deed hij het ook :r
Misschien niet goed dichtgedaan zodat het pinnetje net niet dichtgedrukt werd? :? Probeer eens zelf het pinnetje in te drukken.

De PC geeft dus ook helemaal geen beeld?

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/45021/AAAAE6/000000/1 :).

[ Voor 11% gewijzigd door iets op 10-12-2003 10:45 ]

tvw

Verwijderd

Topicstarter
neej toen de pc het nog deed toen was de kast open

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jah, dat kastje is een "intrusion detector",gewoon om te kijken of de kast open is geweest (==> garantie pleite...)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
wat is het merk mobo? Welk geheugen zat erin? Welk geheugen heb je geprobeerd?

heb je de agp video kaart er al eens volledig uit gehaald en GOED terug gezet. Uit ervaring weet ik dat deze dingen echt PRECIES goed moeten zitten. Geheugen zit vaak in de weg dus wellicht is dat de boosdoener.

[ Voor 3% gewijzigd door Grijns op 10-12-2003 10:51 ]

Verwijderd

Ik zou het volgende proberen:

- alles los halen
- alleen mainboard , cpu , cpukoeler , 1 memory module , monitor en keyboard aansluiten.
- bios resetten
- kijken of hij nu beeld geeft

zo ja , dan hierna een voor een de overige apparatuur aansluiten.

zo nee, dan processor een keer loskoppelen en daarna weer terug plaatsen!

heb je een Vectra VL420????

Verwijderd

Topicstarter
hp vectra vl 420 DT dat is hem :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:35:
Zoals de moderator al antwoorde op me eerste post van ik moet eens faq doornemen dat heb ik ook al gedaan en ik word er niet wijzer op vandaar deze post.
Dan is GoT kennelijk te hoog gegrepen voor jou. Maargoed, je had de eerste posting van het PMG Beleid moeten doornemen. Dat is op zich vrij eenvoudig beschreven, maar jouw topicstart voldoet hier nog steeds niet aan. We zien nergens specificaties van de PC .. Verder had je ook best gebruik mogen maken van de Logica. De reepjes werken prima in een andere PC, dus het ligt niet aan de reepjes. Dan blijft het moederbord over als de volgende verdachte, simpel? Dan ga je op dat punt verder troubleshooten mbv de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Mocht het jou serieus aan PC-basiskennis ontbreken (zie de FAQ van dit subforum voor "basiscursussen"), dan raad ik je aan om rond te kijken op andere fora: beginnersweb.nl, iksnaphetniet.nl, computeridee.nl, helpmij.nl, etc.

En verder is GoT geen contactadvertentieforum, maar een discussieforum. Om MSN adressen vragen is volstrekt onnodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.