[website hosting] Hoeveel dataverkeer verwachten?

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een website met php en mysql als studieprojectje. Omdat ik deze ook online wil zetten ben ik op zoek gegaan naar een hosting provider. Alle providers bieden een scala aan paketten aan waarvan het toegestane dataverkeer vaak de onderscheidende factor is.

Mijn vraag is nu "hoeveel dataverkeer kan ik verwachten" op een php - mysql site die niet echt heel druk bezocht gaat worden. Heb ik aan bijvoorbeeld 1 gigabyte genoeg?

Om een indruk te krijgen van de betreffende site kun je kijken op www.wollef.nl mits mijn pc aan staat (daarom wil ik over naar een hosting provider).

Ik ga de site wel aanmelden bij diverse search engines. Verder zal de site de eerst tijd niet heel veel gaan veranderen (behalve nieuwe content).

Ik ben dus op zoek naar een schatting van de hoeveelheid dataverkeer die ik met de huidige site zal verbruiken. Wie kan mij helpen een juiste schatting te maken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
En aangezien je site nu niet online is / jij niet online bent ;) kunnen we je site niet bekijken en valt er erg moeilijk een goede inschatting te maken.... vertel wat voor een soort site het is, dat is vooral belangrijk...

Edit:
Hmz werkt nu wel, ik denk dat je aan een paar gig genoeg hebt... niet meer dan 10 iig

[ Voor 18% gewijzigd door m33p op 10-12-2003 10:34 ]

Verwijderd

Een ander belangrijk punt is dat je moet letten of de provider je MySQL database bij je webspace telt of los ervan staat.

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 10:34:
Een ander belangrijk punt is dat je moet letten of de provider je MySQL database bij je webspace telt of los ervan staat.
Dat is inderdaad een heel goed punt wat ik gelijk ga navragen. Zo'n database groeit behoorlijk snel.

Verwijderd

Als je denkt dat je website niet veel bezocht gaat worden en je geen downloads gaat aanbieden, kan ik je nu al vertellen dat je waarschijnlijk dik onder de 1 gb/maand gaat zitten (en waarschijnlijk zelfs dik onder de 0.5 gb).

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik ga zeker geen downloads aanbieden. Ik zie dat de schattingen heel divers zijn, van 1 / 0.5 GB tot 10 GB per maand. Is er niet een manier waarop dit berekend kan worden?

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 11:03:
Ik ga zeker geen downloads aanbieden. Ik zie dat de schattingen heel divers zijn, van 1 / 0.5 GB tot 10 GB per maand. Is er niet een manier waarop dit berekend kan worden?
Ik kan je voor 99% garanderen (uit ervaring) dat het zeer onwaarschijnlijk zal zijn, dat je met de info die je geeft boven de 1gb uitkomt.

• Xandrios
  • Laatst online: 16-05 18:14
Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 11:03:
Jawel :)

Je bezoekt je site als een 'algemene' bezoeker. Je kijkt welke pagina's je bezoekt, en van deze pagina's zoek je de grootte op.
Deze tel je allemaal bij elkaar, en dan komt er bijvoorbeeld uit dat er 100KB per bezoeker nodig is.

1 GByte per maand = 1000 MB = 10.000 bezoekers van 100KB per maand :)

(En 10.000 bezoekers is behoorlijk veel :) )

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geen downloads? En ik zie dat je site niet uit ranzige foto's ed bestaat.
Dan kun je echt makkelijk met een paar honderd mb verkeer per maand overweg.

Dataverkeer gaat helemala niet zo hard als veel mensen willen denken hoor, zolang je maar geen downloads aanbied ;).

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Over die 10 gig waar ik het over had:

Ik ging wel uit van een aantal files omdat er "Files" in het menu staat op zijn site, en behoorlijk veel (mischien iets té) bezoekers naar z´n site zouden gaan. Dan kom je wel aan de 5 gb/maand met downloads, en die 10 gb was ook een max. zoals ik zei ;)

Zonder file´s heb je aan een paketje van 1 gig voldoende :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Als er files op komen zijn het hooguit kleine door mezelf gemaakt dingen (en wie vind dat nou interessant ;) ). Die berekening van Cutebritney is interessant. Ik kom waarschijnlijk nooit boven de 10.000 bezoekers uit namelijk.

Even offtopic: hoe is de laadtijd bij jullie op dit moment van www.wollef.nl ? Hij staat nu thuis op een ranzig @home account namelijk met nauwlijks upload.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 23:27
9 sec. om deze pagina te laden.
(chello classic, regio gelderland/achterhoek)

edit:

eerst 2 keer een 404 overgens!!!

[ Voor 17% gewijzigd door grolle op 10-12-2003 12:25 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wellicht kan je hem op je providers homepage zetten? Daar begon ik ook mee, xs4all levert 50 mb + 5gb/pm. Trust me, dat is veel ;)

Nu host ik alles thuis, zoveel stelt het toch niet voor en ik vind het leuker om zelf te kutten :)

• Bor

Bor

Topicstarter
@home levert geen php / mysql ondersteuning dus dat is geen optie.

• IceStorm

IceStorm

Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 12:49:
@home levert geen php / mysql ondersteuning dus dat is geen optie.
En daarnaast is de webspace van @Home brak :+ (oh sorry, ik mag niet flamen :P).

• Bor

Bor

Topicstarter
De ruimte van de mysql database gaat uiteraard van de totale ruimte af die
uw pakket zal bieden wanneer uw database groeit zult u minder ruimte hebben
om uw site te vullen
Dat is wel weer minder :( Nou vul ik de database met text hoofdzakelijk maar toch, het kan behoorlijk snel groeien. Een paar mb heb je zo vol.

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24
Ik trek 2000 bezoekers per dag met de site uit m'n sig hieronder, en blijf per maand net onder de 5GB steken.
Dus een simpel pakketje lijkt me voldoende :)

Voordat je een DB vol hebt met een paar MB aan alleen text ben je echt wel fftjes bezig ;)

//edit: bedoeld als behulpzaam, geen spam o.i.d.

[ Voor 37% gewijzigd door man-o-script op 10-12-2003 13:13 ]

//

• IceStorm

IceStorm

Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 13:06:
Dat is wel weer minder :( Nou vul ik de database met text hoofdzakelijk maar toch, het kan behoorlijk snel groeien. Een paar mb heb je zo vol.
Dat je database bij je webspace wordt gerekend is niet zo raar maar vergis je niet, databases worden ook niet echt snel groot. Persoonlijk zou ik niet TE krap gaan zitten met webspace, je hebt altijd meer nodig op vervelende momenten :P

• Bor

Bor

Topicstarter
De database zal inderdaad niet zo heel snel volraken maar er komen straks ook foto's etc op de site en dat tikt wel heel erg snel aan! Ik vrees dat het dataverkeer dan ook enorm omhoog gaat schieten. Ik zit er nu over te denken om te beginnen met een klein pakket en het dataverkeer goed bij te (laten) houden. Wanneer er drastisch meer wordt verbruikt kan ik dan gelijk omhoog.

offtopic:
Ziet de layout er onder mozilla en opera ook goed uit?

• Surehand
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 21:53
Met Mozilla Firebird ziet het er allemaal prima uit.

• IceStorm

IceStorm

Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 14:06:
De database zal inderdaad niet zo heel snel volraken maar er komen straks ook foto's etc op de site en dat tikt wel heel erg snel aan! Ik vrees dat het dataverkeer dan ook enorm omhoog gaat schieten. Ik zit er nu over te denken om te beginnen met een klein pakket en het dataverkeer goed bij te (laten) houden. Wanneer er drastisch meer wordt verbruikt kan ik dan gelijk omhoog.
Mensen overschatten de hoeveelheid dataverkeer nogal eens van een 'gewone' site.
Maar ik ken iig geen hosters waarbij het niet mogelijk is om te 'groeien' ;) Als je daar bang voor bent zou ik gewoon mailen met de vraag 'goh, mocht ik meer dataverkeer/webspace nodig hebben, kan dat dan snel en wat kost het'.

• Bor

Bor

Topicstarter
Lol! Je post even je link hier (eerste keer dat ik hem ergens opgeef) en gelijk zitten er 6 wannabe hackers tussen ;)

Ik heb contact gehad met de provider en het is inderdaad geen probleem om te "groeien", dat zal dus het probleem niet zijn denk ik. Wat ik wel een probleem vind is dat ik zelf het verkeer niet schijn te kunnen monitoren maar afhankelijk ben van het woord van de provider hierbij.

Zijn er trouwens meer mensen die een 404 error krijgen of iets gelijkwaardigs? Ik krijg errors in de log namelijk:

winnt_accept: Asynchronous AcceptEx failed.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 10-12-2003 15:04 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Hoe belangrijk is overigens hosting binnen Nederland? Vrijwel al mijn bezoekers (uitzonderingen daargelaten) komen uit nederland. Ik kan mij echter niet voorstellen dat alle nederlandse providers per definitie sneller zouden zijn.

Is er niet een soort website waar je de snelheid van verschillende providers kunt vergelijken / testen?

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 17:51:
Hoe belangrijk is overigens hosting binnen Nederland? Vrijwel al mijn bezoekers (uitzonderingen daargelaten) komen uit nederland. Ik kan mij echter niet voorstellen dat alle nederlandse providers per definitie sneller zouden zijn.

Is er niet een soort website waar je de snelheid van verschillende providers kunt vergelijken / testen?
Je zou kunnen proberen om gewoon de site's van de hosting provider's zelf te pingen. Een hosting in buitenland moet geen probleem zijn, zolang ze maar goede verbindingen hebben. Deze verbindingen worden meestal wel op de site van de hosting provider gemeld. Er is meestal wel een site te vinden over de verbinding en zijn partners.

offtopic:
Je site laad idd niet echt snel 6sec om van pagina naar pagina te gaan, vind ik zelf te lang.

[ Voor 8% gewijzigd door Xiqum op 10-12-2003 18:25 ]

• Xandrios
  • Laatst online: 16-05 18:14
Bor_de_Wollef schreef op 10 december 2003 @ 17:51:

Verschilt heel erg, maar hosten in het buitenland hoeft niet trager te zijn. In ieder geval, niet in transfersnelheid.

Ik heb op dit moment wat draaien in de USA, probeer de snelheid van deze pagina maar eens:
http://cutebrit.crewserver.com/dvd/

Je kunt het merken als je een snelle verbinding hebt (Het duurt een fractie van een seconde langer voordat hij gaat laden), maar in trnasfersnelheid valt het bijvoorbeeld dus niet op:
http://cutebrit.crewserver.com/got/kprobe.zip (1MB ongeveer, had geen zin om meer te uploaden ;) )

• Bor

Bor

Topicstarter
Thanks, je ziet inderdaad dat de setup tijd voor de connectie net even iets langer is dan een snelle provider in nederland. Als de download eenmaal gaat merk je er echt helemaal niets meer van. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb inmiddels een keuze gemaakt. Mijn site www.wollef.nl wordt binnenkort gehost in nederland bij subhosting. Ik heb besloten te beginnen met 1GB per maand en kan elk moment omhoog. Thanks allemaal voor de info.

Pagina: 1