Hallo OM-ers
Ik heb ter vervanging van een systeem waar een 20Gb schijf in zat een andere schijf gehad. Alles ok.
Totdat ik erachter kwam dat ik ter vervanging een Maxtor DiamondMax Plus 8 40Gb heb gekregen.
Over de sticker waar je kunt zien dat het 40Gb is hebben ze een stickertje geplakt en op de schijf zelf hebben ze een etiket geplakt met daarop 20Gb.
Als ik hem in het systeem hang dan wordt hij herkend als de Maxtor 6E040L0.
Wat er dus op duid dat het op een 40Gb exemplaar gaat en omdat het label van de schijf dat ook aangeeft.
Bios herkent hem maar als een 20Gb schijf.
Gedaan:
Bios geupgrade van systeem naar laatste versie.
OS(sen): XP Prof. SP1 en W2K SP4.
Geformateerd onder W2K en ook die ziet hem maar als 20 Gb.
Partities gecontroleerd (misschien 2 x 20) maar ook dit was niet het geval.
Is er een mogelijkheid om de andere 20 terug te toveren via een programma (van Maxtor) of is hier niets aan te doen (dan een mailtje sturen naar maxtor)
Kijk ik heb geen probleem met een 20Gb. (waar ik recht op heb), maar als ik de andere 20 Gb los kan peuteren, dat zou wel prettig zijn
Ik heb ter vervanging van een systeem waar een 20Gb schijf in zat een andere schijf gehad. Alles ok.
Totdat ik erachter kwam dat ik ter vervanging een Maxtor DiamondMax Plus 8 40Gb heb gekregen.
Over de sticker waar je kunt zien dat het 40Gb is hebben ze een stickertje geplakt en op de schijf zelf hebben ze een etiket geplakt met daarop 20Gb.
Als ik hem in het systeem hang dan wordt hij herkend als de Maxtor 6E040L0.
Wat er dus op duid dat het op een 40Gb exemplaar gaat en omdat het label van de schijf dat ook aangeeft.
Bios herkent hem maar als een 20Gb schijf.
Gedaan:
Bios geupgrade van systeem naar laatste versie.
OS(sen): XP Prof. SP1 en W2K SP4.
Geformateerd onder W2K en ook die ziet hem maar als 20 Gb.
Partities gecontroleerd (misschien 2 x 20) maar ook dit was niet het geval.
Is er een mogelijkheid om de andere 20 terug te toveren via een programma (van Maxtor) of is hier niets aan te doen (dan een mailtje sturen naar maxtor)
Kijk ik heb geen probleem met een 20Gb. (waar ik recht op heb), maar als ik de andere 20 Gb los kan peuteren, dat zou wel prettig zijn
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+