SCSI schijven initialiseren?

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

evol

hello world

Topicstarter
Lukt niet. Ik heb hier een systeem met daarin een Gigabye 8IPE1000Pro2 en een Adaptec 2120 SCSI Raid Controller. Nou wil ik de 3 cheetah's die aan die controller hangen initialiseren, maar als ik in het bios aangeef dat er geboot moet worden vanaf cdrom, boot ie gewoon de scsi controller. Dat lukt dus niet want daar is nog niets ingesteld.

Zonder scsi controller kan ik wel vanaf me cdrom booten. De cdrom hangt als master aan ide1. Wat doe ik nou fout? Ik ga ervan uit dat ik iets fout doe, mijn ervaring met scsi en raid is niet echt groot te noemen.

Move along people. Nothing to see here.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als ik het goed begrijp boot je machine van een scsi disk (maar daar staan geen data op) hoewel je in je bios hebt aangegeven dat ie van cdrom moet booten. Als dit inderdaad het geval is kun je eens kijken of er een update is voor je mobo bios; ik heb eerder meegemaakt dat een verouderde bios versie problemen met de boot sequence veroorzaakte.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Je hebt in het MOBO-BIOS aangegeven dat er als eerste geboot moet worden van (IDE) CD-ROM en als tweede van SCSI? Hangen er verder geen IDE schijven aan je mobo?

Trouwens, een RAID array initialiseren op een hardwarematige RAID-controller doe je vanuit het SCSI-BIOS. Daar hoef je verder niet voor opgestart te zijn via de CD-ROM.....?

[ Voor 52% gewijzigd door Concrete op 10-12-2003 12:05 ]

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

evol

hello world

Topicstarter
Concrete schreef op 10 december 2003 @ 12:01:
Je hebt in het MOBO-BIOS aangegeven dat er als eerste geboot moet worden van (IDE) CD-ROM en als tweede van SCSI? Hangen er verder geen IDE schijven aan je mobo?

Trouwens, een RAID array initialiseren op een hardwarematige RAID-controller doe je vanuit het SCSI-BIOS. Daar hoef je verder niet voor opgestart te zijn via de CD-ROM.....?
Jep, je hebt gelijk! Maar omdat ik hier gebruik maak van Cheetah's die je aan 2 kanten kunt jumperen om een id te geven (en ik de verkeerde kant gebruikte zo bleek) liep de controller niet door. CTRL+A leverde oneindig wachten op.
Nu goed gejumpered en perfect.

Ik = SCSI n00b :)

Move along people. Nothing to see here.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Aha! Maar daar is een oplossing voor: de SCSI-FAQ!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.