Toon posts:

[BCB6] Problemen met opstarten programma onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een programma gemaakt in Borland Cbuilder 6 Enterprise onder windows NT 4 (ja ik weet het, nogal oud). Onder NT4 werkt het programma prima, maar als ik het probeer onder XP dan geeft hij zo'n standaard 'Rapport verzenden' schermpje en vervolgens gebeurd er helemaal niets. :(

Wat kan ik doen... Cbuilder op een XP machine installeren, daarop compilen en dan nog een keer proberen of is er een minder omslachtige oplossing?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 09:34:
Wat kan ik doen... Cbuilder op een XP machine installeren, daarop compilen en dan nog een keer proberen of is er een minder omslachtige oplossing?
CBuilder op een XP-machine, en dan in de IDE je programma starten. Dan krijg je waarschijnlijk een wat betere foutmelding.

Anders kan je altijd nog op allerlei plaatsen in je programma een Messagebox laten popuppen. Dan weet je waar ongeveer in de code er een fatale fout zich voordeed. Dan hoef je geen CBuilder op XP te installeren, maar kan je gewoon de executable van je andere pc gebruiken.

Siditamentis astuentis pactum.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Of je compiled je programma met Remote Debug Symbols en installeerd de Remote Debugger op de WindowsXP machine. Via jouw IDE op NT4 kan je dan remote debuggen alsof het lokaal draait. Deze mogelijkheid zit volgensmij alleen bij de Enterpise versie.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
hmmm het word alleen maar vreemder...

Ik dacht dat ik hem aan de praat had, maar toen ik onder een andere profiel inlogde liep ie daar weer vast. Dus onder het ene profiel doet ie het nu, en onder de andere weer niet. Ik heb echt geen idee hoe dit kan maar ik moet het wel oplossen... dus.. HELLUP!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het is voor ons niet te ruiken vanaf hier wat er fout is als je niet meer informatie kan achterhalen. Probeer eens te debuggen en te zien waar en wanneer het fout gaat en wat de foutmelding precies is.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher