| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
Omdat ik +- 1,9km van de centrale zat vroeg ik mij af of ik dan wel meer dan 2mbit zou kunnen benutten. Nadat ik via hun site ff zo'n live chat had gedaan (wat overigens heel netjes verliep, echt top!) waar mij werd uitgelegd dat meer dan 2mbit wel zou kunnen maar of ik de volle 8mbit zou kunnen benutten was de vraag. Nadat ik toch maar een bestelling had ingedient werd ik een uur later terug gebeld door die gozer van de helpdesk. Of het klopte dat ik een bestelling had geplaatst die per direct doorgevoerd moest worden. Daarnaast had hij ff een kleine test van zijn kant gedaan mbv gebruikers die bij hun al zo'n abo hadden. Daaruit bleek dat hij een klant had op +- 2,3 km die toch nog 600+KB/s haalde. Op zich vond ik het dus wel netjes dat hij mij zo ff belde.
Nadat BBnet een lijntest had gedaan bleek dat mijn centrale niet toereikend was. Ik kreeg dus van XSDSL een mailtje hierover. Zij konden mij echter verder niets vertellen omdat BBnet zelf niets losliet. Heb BBnet hier over gemailt maar kreeg geen antwoord. 2 dagen later kwam er van XSDSL echter een mailtje dat de problemen met mijn wijkcentrale opgelost waren en dat de bestelling opnieuw werd hervat.
Kortom: de service van deze provider is vele malen beter dan die van Chello die ik gewend ben. Ik heb verder geen vergelijking met andere providers maar op zich ben ik er wel tevreden over hoe het zo gaat. Ik zal zodra ik aangesloten ben nog wel wat extra info posten over hoe de rest verlopen is.
Het is gewoon een klein bedrijfje. Dit kan mensen afschrikken (hoe lang blijven ze bestaan? enz) maar mijn ervaring is dat kleine bedrijfjes sneller goede service leveren dan grote bedrijven waar de boel van bureau naar bureau gaat.
Just my 2 cents en mijn excusses als het verhaal een beetje onsamenhangend is, 't is nog vroeg voor me
Ik heb zelf bij een hele kleine provider gewerkt en die zijn bijna over de kop dus ik ben extra huiverig om nog met zo'n bedrijf in zee te gaan.
Iemand ervaringen met de snelheid?
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
En mochten ze toch gaan, het is niet zo gek duur om dan alsnog over te stappen op bijv Demon omdat je al bij BBnet zit.
Verwijderd
- Snelheid
- helpdesk
- helpdesk (email)
- etc..
Ben wel heel erg benieuwd...
Volgens een aantal sites was de afstand van mij tot de centrale +- 1900m. Ik heb een hele rits tests gedaan op speedtest.nl en daar kwam het volgende uit:
Download: +- 800KB/s
Upload: 85 ~ 90KB/s
Connecties: 900 ~ 1000 p/min
Ping: 18 ~ 21ms
De restultaten hebben uitschieters naar boven en naar beneden, ligt een beetje aan het moment waarop je de tests doet.
Natuurlijk heb ik ook wat 'in het wild' getest door hier en daar wat linux iso's te downen. Mits je de goede servers hebt (Delft, Twente enz) dan zitten de gemiddelde snelheden tussen de 700 en 800KB/s. Al met al vond ik het dus niet gek.
Daarnaast heb ik vanmiddag de helpdesk nog ff moeten bellen (chat was 'in gesprek'
Daarnaast zei die dat ik toch vooral hun nieuwe newsserver even moest proberen. Deze hadden ze sinds vrijdag nieuw en ben op het moment nog steeds niet klaar met uitproberen
Al met al ben ik dus heel tevreden over de service die ze leveren en hoop dan ook nog lang met deze gasten zaken te kunnen doen.
Verwijderd
Waar kan je nazoeken hoever je van de centrale afzit ??niXnut schreef op 10 december 2003 @ 09:27:
klinkt positief. Ik zit zelf zo'n 2,4 km van de centrale geloof ik, dus die volledige 8 mbit ga ik dus nooit halen?
Ik heb zelf bij een hele kleine provider gewerkt en die zijn bijna over de kop dus ik ben extra huiverig om nog met zo'n bedrijf in zee te gaan.
Iemand ervaringen met de snelheid?
Verwijderd
Ohwja..ik weet niet of je gamed,.. maar wat zijn de pings daar
en je kan je centrale hier vinden:
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
edit: Gemaild naar de helpdesk en kreeg vlot antwoord... van 2 verschillende mensen hetzelfde bericht (iets anders geformuleerd alleen..). Het blijkt dus dat BBNED een storing heeft zodat ik niet kan migreren van cistron naar xsdsl
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 14:15 ]
Verwijderd
Of tot ik op vakantie ga
Wanneer er dus klanten zijn welke hun kazaa nog aan laten staan, of bijvoorbeeld hun modem verlengt hebben met een stuk goedkopie telefoon snoer. Of om wat voor reden dan ook een lagere lijnsnelheid hebben gaan deze lekker zitten testen.
Logisch zou ik ook doen,
Wat is dus het resultaat... lagere gemiddeldes voor demon, cistron etc etc..
Nieuwe of kleinere isp's staan altijd direct bovenaan.
(ondanks dat ze idd toch behoorlijk wat testresults hebben (kan ook 1 klant zijn natuurlijk (beetje overijverig))).
Ze hebben zo te zien een 100Mbit AMS-IX link op de NIKHEF en lijkt erop dat ze een connectie (transit) met telia, level3 en trueserver hebben.
[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 15-12-2003 23:08 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.