Toon posts:

[XP] USB Muis werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik wat met mijn HDD's aan het swappen was (natuurlijk wel nadat ik mijn computer uit had gezet), deed mijn Draadloze Optische (op USB aangesloten) muis het opeens niet meer zo lekker. De lader en muis werken nog steeds maar de connectie ertussen is weg, en ik heb geen idee hoe ik die weer moet herstellen.

Lijst van mislukte pogingen:

Op beide frequenties gezet ( switch onderaan lader op 1 en 2 gezet )
Software meerdere keren geïnstalleerd
Drivers ervoor opnieuw geïnstalleerd
USB muis in bios aangezet

Ik had al op GoT zitten te zoeken, maar kon nix relevants vinden hierover.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus echt de prullenbak hiero. Bedankt voor de reacties. BIH !!!

Verwijderd

welk merk? type? laatste drivers, type moederbord? welke chipset?

dat zijn wel leuke dingen om te weten....,

met de info die je geeft.... ja .....

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 14:42

DkF

Ik hoop dat je begrijpt dat wij geen glazen bol hebben "hiero"

En dat je niet binnen 2 minuten antwoord krijgt, tsja, sommige mensen hebben meer te doen hè... :X

Maar euhm, intikkertjes:

- Andere muis geprobeerd?
- Andere USB poort geprobeerd?
- Muis op PS/2 aangesloten werkt wel?

[ Voor 4% gewijzigd door DkF op 10-12-2003 15:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:51:
schoppen mag pas na 24 uur

Verwijderd

trouwens wat betekent BIH? ben ik h*m* ofzo? ben ik hier? leuk >:)

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

K-Jay

Klaas Jan

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:51:
Hallo? Jij wil dat wij jou helpen? Stel je dan wat vriendelijker op. Bovendien is het not done om binnen 24 uur te kicken.
Heb je wel op de connect-knopjes op muis en ontvanger gedrukt? :)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Staan in je BIOS je USB poorten wel aan? Heb ik namelijk ook gehad met mijn P4P800.. board erinm, HD's configged, WinXP installeren.. en maar geen muis :? :? .. stonden mijn USB poorten dus disabled in mijn BIOS. :)

Kan zijn dat je BIOS terug gesprongen is naar default values bij het swappen van je HDs?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
DkF schreef op 10 december 2003 @ 15:56:
Ik hoop dat je begrijpt dat wij geen glazen bol hebben "hiero"

En dat je niet binnen 2 minuten antwoord krijgt, tsja, sommige mensen hebben meer te doen hè... :X

Maar euhm, intikkertjes:

- Muis op PS/2 aangesloten werkt wel?
Ik werd een beetje ongeduldig omdat ik al vele uren op een antwoord zat te wachten en het bleef maar op 0 reacties staan. Sorry daarvoor maar ik wordt een beetje ongeduldig daarvan (zoals jullie al gemerkt hadden :S)

Het is een Medion muis, helaas kan ik niks meer erover zeggen, ben momenteel niet thuis...
K-Jay schreef op 10 december 2003 @ 15:59:
[...]

Heb je wel op de connect-knopjes op muis en ontvanger gedrukt? :)
Ja, anders had ik hier niet geweest. :r
tazzman schreef op 10 december 2003 @ 16:23:
Staan in je BIOS je USB poorten wel aan? Heb ik namelijk ook gehad met mijn P4P800.. board erinm, HD's configged, WinXP installeren.. en maar geen muis :? :? .. stonden mijn USB poorten dus disabled in mijn BIOS. :)

Kan zijn dat je BIOS terug gesprongen is naar default values bij het swappen van je HDs?
Helaas had ik die ook al aangezet.

Toch bedankt voor jullie hulp ook al gedroeg ik me als een verwend kutkind. Gebeurt niet weer _/-\o_ heil GoT :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 15:55:
welk merk? type? laatste drivers, type moederbord? welke chipset?

dat zijn wel leuke dingen om te weten....,

met de info die je geeft.... ja .....
Kben hier idd wat slordig mee omgegaan. gebeurt niet weer

Specs:

MSI K7T Turbo
AMD Duron 1300
320 MB SDRAM
Medion Optische Draadloze muis (meer info komt later als ik weer thuis ben)

Het probleem is waarschijnlijk veroorzaakt door mijn sinds kort gekochte HDD van Seagate ( 120 gb 7200 rpm 8 mb cache) Ik vermeldt er gelijk bij dat ik mijn 40 gig eruit had gehaald voordat ik de 120 gig erin deed.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:09

SkyStreaker

Move on up!

Heb je meerdere USB-poorten?
Heb je hiervoor wel alle drivers (de laatste) geinstalleerd?
Heb je je BIOS ook al gereset?
Heb je ook al een andere USB-poort geprobeerd?

Necronian, gebruik de EDIT (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif) knop ipv. 2 berichten vlak achter elkaar. Het houdt het forum netjes en bespaart de ergenis van je medeGoT-ers

@ DkF: Het verloopje moet dan op de ontvanger worden aangesloten. :) (hij heeft het over kanalen, dus gok ik dat... :))

@ Necronian, zo'n verloopje usb->ps2 kan je in een goede electronica/pc-winkel wel kopen of bestellen. 2,50 E misschien

[ Voor 67% gewijzigd door SkyStreaker op 11-12-2003 09:39 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 14:42

DkF

Je geeft wel een reactie op mijn opmerking over je ongeduldigheid, prima ;)

Maar mijn vraag, die je zelfs citeert, beantwoord je niet... :?

Nogmaals, aansluitend op de vragen van tranztaz:

- Als je een verloopje erbij hebt: Muis op PS/2 aangesloten werkt wel?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je je BIOS ook al gereset?
Ja, ook al gedaan.
Heb je hiervoor wel alle drivers (de laatste) geinstalleerd?
Dat niet, alleen de bijgeleverde floppy. In elk geval werkte mijn muis prima met die drivers voor dit probleem. En momenteel heb ik nog wat problemen ervaren om het internet op te gaan, zodra ik een connectie aanmaak zonder bescherming dan krijg ik een instant blaster virus naar me comp toegestuurd. Kmoet eerst nog even wat software van schijf naar schijf overzetten. Zodra dat klaar is zal ik gelijk even naar nieuwe drivers zoeken.

Ik had de antwoorden erbij gezet. Heb ik ze per ongeluk na wat persoonlijke evaluaties gewist... clumsy me

Ja, maar dat is een gewone standaard ps/2 muis. Werkt.
Alle 4 poorten
- Als je een verloopje erbij hebt: Muis op PS/2 aangesloten werkt wel?
Nog niet uitgeprobeerd. Ik moet die vanmiddag even opzoeken, ga ik gelijk doen zodra ik thuis ben.

Necronian, gebruik de EDIT ([afbeelding]) knop ipv. 2 berichten vlak achter elkaar. Het houdt het forum netjes en bespaart de ergenis van je medeGoT-ers

Normaal zit ik op het postal forum en daar gaan ze nogal laks om het gebruikers gemak, m.a.w. alles wordt een gigantisch rotzooitje plus met complete onzin antwoorden in gevuld of met uiteenlopende threads. Ik moet even wat beschaafder worden merk ik al. Ik zal er rekening mee houden.

[u]@ DkF: Het verloopje moet dan op de ontvanger worden aangesloten. :) (hij heeft het over kanalen, dus gok ik dat... :))

Wat ik bedoelde met kanalen is: Onder de lader/ontvanger zit een kleine switch die waarschijnlijk de frequentie omzet, ik weet dat niet zeker maar het lijkt mij de meest logische functie ervoor.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 12:37 ]

Pagina: 1