tunnel pop3 Request over andere poort

Pagina: 1
Acties:

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 15:25
Waarschijnlijk heeft een van jullie dit vast al een keer gedaan.
Ik wil het volgende doen. Hier op het werk is zoals overal de poort voor pop3 verkeer (poort 110) dichtgezet. Volgens mij moet er wel een stukje software zijn dat als een server draait op mijn pc thuis (connected via ADSL) en fungeert als een soort poort re-router. Wat ik dus voor mij zie is het volgende:

In mijn email client op het werk specificeer ik een pop3 account en gebruik ik de open poorten zoals 80 (http) voor pop3 en, als het zou kunnen ook voor een poort voor mijn smtp requests over bv poort 21 (ftp). Als mailserver gebruik het ip-adres van mijn computer thuis. Zodra ik probeer mijn mail op te halen doe ik een request aan het stukje software op mijn pc thuis en dit stukje software trekt alle emailtjes naar binnen en routeert dit verkeer door naar een open poort richting mij op mijn werk.

Volgens mij moet er zo iets wel bestaan, Weten jullie dat???

Alvast bedankt !

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 11:12

QkE

In your face Gnagna

Waarschijnlijk hebben ze alle poorten dichtgezet behalve die je mag gebruiken en heb je er dus niks aan. Maar je kunt met de meeste firewalls wel poorten forwarden en dan pak je gewoon een andere poort als "buitenpoort".

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
als je dus je email pakket hebt ingesteld op bepaalde poorten configureer je de router zo, dat als hij van het ip adres van je werk iets binnenkrijgt hij het doorstuurd naar je interne ip adres van je server met de juiste poort
dus voor pop3 b.v.

extern.ipadres:pop3poortwerk > intern.ipadres:pop3poortserver

even zoeken in je router waar je dat in moet stellen

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Verwijderd

IK weet niet wat voor mailserver je gebruikt. Maar je zou eraan kunnen denken om een webmail pakketje op je server thuis te deponeren. Op die manier kan je vrij makkelijk je mail lezen, en hoef je niet raar te doen met tunnelen etc.