Toon posts:

firewall voor nieuwe server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort zet ik hier op het netwerk van de uni een servertje op. Maak ik van een oude pentium3 met nieuwe snelle harde schijf. In de server komen 2 netwerkkaarten zodat mijn pc via de server op het netwerk kan. De verbinding naar buiten toe moet goed dicht zitten, terwijl de verbinding tussen server en workstation helemaal open mag blijven.

Welke firewall voor Windows (2000) ondersteunt het gebruik van 2 netwerkverbindingen?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een beetje normale firewall tegenwoordig heeft toch wel support daarvoor he! Dus welke firewall je op de bak wilt zetten ligt niet echt daar aan, maar meer aan andere aandachts punten!

There is no place like ::1

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Elke firewall lijkt me. Daar zijn die dingen nl voor gemaakt.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
The Dolf schreef op 10 december 2003 @ 03:27:
Elke firewall lijkt me. Daar zijn die dingen nl voor gemaakt.
Is het dan zo dat als je een firewall op een workstation installeert (dus slechts 1 ethernetverbinding hebt) de opties voor meerdere ethernetverbindingen 'verborgen' blijven? Ik gebruik nu bijv. de firewall Blackice, maar ik zie nergens in de hele software opties ter ondersteuning van meerdere ethernetaansluitingen. Sorry, ben nog een beetje een noob op gebied van servers. Binnenkort niet meer, hopelijk :).

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Norton kan dit geloof ik wel per netwerkkaart doen :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 10 december 2003 @ 19:53:
Norton kan dit geloof ik wel per netwerkkaart doen :)
Alleen Norton of ook andere?

Klopt het dat windows 2000 sinds SP4 een ingebouwde firewall heeft, net als windows xp? Dan kan ik die natuurlijk gewoon gebruiken. Of is dit af te raden?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat is nogal af te raden, daar kan je echt werkelijk niets in instellen (althans, dat was in XP zo, en volgens mij is die 2k firewall dezelfde als het zou kloppen). Neem een fatsoenlijke firewall :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

(kerio) personal firewall

Iperf

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:42

Pogostokje

* twiet *

fish schreef op 11 december 2003 @ 00:01:
Precies, lijkt mij een hele serieuse kandidaat. Je kan daar alles op instellen, per netwerkkaart, tot op elk bitje nauwkeurig zeg maar. Vergeleken daarbij zijn veel andere pakketjes speelgoed. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Kerio dus, bedankt voor de tip.

Net nog even gecheckt en het blijkt dat windows 2000 ook sinds SP4 geen ingebouwde firewall heeft, maar dat terzijde.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 18:07
fish schreef op 11 december 2003 @ 00:01:
Als de TS 2000 server gebruikt, is de Personal Firewall van Kerio geen optie.
Kerio Personal Firewall 4 DOES NOT work on Windows NT Server, 2000 Server and 2003 Server.

Bron: http://www.kerio.com/us/kpf_requirements.html

• _Lu_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10-2022
Dan install je Kerio Firewall 5 :) .. Ik sta op het punt me oude proxy uit te faseren.
Ik heb kerio Firewall 5 nu op mn w2k3 server geinstalleerd. Start gewoon goed op.
Inhoudelijk nog niet kunnen testen. Ik zal eerst nog ff e.e.a. qua topologie moeten wijzigen. Maar kijk dus maar eens naar Kerio WinRoute Firewall 5 ipv dat personal gedoe.

Life is too short... Play more...

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:35

Zym0tiC

^_^

Probeer eens sygate personal firewall (pro)

niet-pro is freeware :*)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

ParaNoiMia schreef op 11 december 2003 @ 10:45:
Als de TS 2000 server gebruikt, is de Personal Firewall van Kerio geen optie.
En toch gebruik ik het hier op een server, nooit enig probleem mee gehad :o

Kerio werkt zeker lekker IMHO, afhankelijk waar je het voor gebruikt natuurlijk; maar ik neem even aan dat het budget rond de 0 schommelt en dan is KPF IMHO een goede kandidaat. Flexibel, als je het eenmaal snapt eenvoudig in gebruik, crash (bij mij :+ ) niet, etc.

Klein nadeeltje is dat alerts / vragen om toegang alleen op de monitor komen (ik doe alles remote via vooral terminal services). Maar met goed ingestelde regels is dat geen enkel probleem.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 20:26
[Off topic]
F_J_K schreef op 11 december 2003 @ 11:31:
[...]
En toch gebruik ik het hier op een server, nooit enig probleem mee gehad :o

Kerio werkt zeker lekker IMHO, afhankelijk waar je het voor gebruikt natuurlijk; maar ik neem even aan dat het budget rond de 0 schommelt en dan is KPF een IMHO een goede kandidaat. Flexibel, als je het eenmaal snapt eenvoudig in gebruik, crash (bij mij :+ ) niet, etc.

Klein nadeeltje is dat alerts / vragen om toegang alleen op de monitor komen (ik doe alles remote via vooral terminal services). Maar met goed ingestelde regels is dat geen enkel probleem.
Ik heb ook wel eens gehad dat verschillende meldingen van progs alleen via monitor te zien waren. Bij mij bleek het te liggen aan, dat de pc met hetzelfde account ingelogt (wel gelocked) stond als met de ts connectie. De pc uitloggen en dan via ts connectie inloggen en ik kon de schermen wel zien.

[/Off topic]

Verwijderd

je zou ook lekkere Microsoft ISA Kunnen installeren.
ik zweeeer op die sjit maarja je moet wel beetje zoeken hoe je t moet configureren enzo

Verwijderd

Topicstarter
Mijn keuze is definitief en het wordt......... (tromgeroffel):

Kerio Winroute Firewall 5

Ik heb de documentatie van het programma eens doorgenomen en heb geconcludeerd dat het precies is wat ik nodig heb (router en firewall). Bedankt voor alle suggesties.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 00:33:
Kerio dus, bedankt voor de tip.

Net nog even gecheckt en het blijkt dat windows 2000 ook sinds SP4 geen ingebouwde firewall heeft, maar dat terzijde.
ik draai hier anders gewoon SP4 en mijn install heeft gewoon een ingebouwde firewall. (tcp/ip filtering)
hij is echter wel te simpel voor woorden (ik gebruik 'm ook niet).

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
mr_petit schreef op 14 december 2003 @ 00:08:
[...]

ik draai hier anders gewoon SP4 en mijn install heeft gewoon een ingebouwde firewall. (tcp/ip filtering)
hij is echter wel te simpel voor woorden (ik gebruik 'm ook niet).
Waar kan ik deze dan vinden? Is voor iemand met een laptop die alleen maar wat surft en emailt en dus lijkt me die firewall meestal wel voldoende. Heb al gekeken bij de netwerkinstellingen, maar ik tref de firewall niet aan zoals bij windows xp.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

je kan in de eigenschappen van je tcp/ip protocol (eigenschappen netwerkomgeving->eigenscappen connection->eigenschappen tcp/ip) onder advanced, in het laatste tabblad (options) de eigenschappen van tcp/ip filtering opvragen.
je kan er TCP-, udp poorten en ip protocols instellen (van die laatste weet ik niet precies wat je daaraan kan rommelen).

volgens mij kan je het alleen per protocol instellen, en niet per adapter (instelleningen gelden volgens mij voor alle nic's/adapters waar tcp/ip over loopt)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
mr_petit schreef op 16 december 2003 @ 10:44:
je kan in de eigenschappen van je tcp/ip protocol (eigenschappen netwerkomgeving->eigenscappen connection->eigenschappen tcp/ip) onder advanced, in het laatste tabblad (options) de eigenschappen van tcp/ip filtering opvragen.
je kan er TCP-, udp poorten en ip protocols instellen (van die laatste weet ik niet precies wat je daaraan kan rommelen).

volgens mij kan je het alleen per protocol instellen, en niet per adapter (instelleningen gelden volgens mij voor alle nic's/adapters waar tcp/ip over loopt)
Klopt, geldt voor alle adapters. En ik ben ook meteen tegen een probleem aangelopen. Als ik poorten 80 (http) en 53 (DNS) openzet, kan ik toch alleen browsen door ip-nummers in te typen ipv domeinnamen. Of doe ik iets fout? In ieder geval, het configureren van de firewall is niet handig en telkens als er iets veranderd is, dan moet de pc/laptop herstart worden |:(.
Pagina: 1