[NFSU] Oplossing voor Logitech MOMO Wheel...

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:20

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Topicstarter
Ik heb vanmiddag mijn MOMO Racing wheel van Logitech opgehaald en wilde daarmee eens lekker gaan vegen in NFSU. Nou dat ging dus voor geen meter, het kreng reageerde veel te traag en ik moest veel te ver draaien.

Na een berg gekloot met de oorspronkelijke driver, ben ik eens op het internet gaan zoeken of er al een oplossing voor was. Die heb ik niet direct kunnen vinden, maar ik kwam wel dit tegen via een site over GPL:
- http://www.wingmanteam.com/files/Tools/DXTweak2/DXTweak2.exe

En hiermee heb ik het kreng dus kunnen hercalibreren met de volgende instellingen voor de "Wheel axis":
- Min=384, Cen=512, Max=640 en Deadzone=2%

Met deze instellingen is Underground dus perfect te spelen op de Logitech, ik hoop dat jullie er iets aan hebben...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024

CPZ

NiPiN schreef op 10 december 2003 @ 02:09:
......
"Wheel axis": - Min=384, Cen=512, Max=640 en Deadzone=2%

Met deze instellingen is Underground dus perfect te spelen op de Logitech, ik hoop dat jullie er iets aan hebben...
NiPin DANK U _/-\o_

Ik heb de eerste levels gespeeld met mijn oude Thrustmaster Formula Sprint.
Sinds gisteren in het bezit van een MOMO en vond dat deze er traag reageerde.
Na wat speur werk vond ik jouw post en ik heb DXTweak2 geinstalleerd en het werkt super, deze settings gebruik ik;

Min=250 Cen=512 Max=773 komt (ongeveer) overeen met mijn oude stuur.

Heb ik alleen nog een vraag, ik vind het wel zwaar sturen als in CMR3 speel dan gaat veder licht.
Heb jij nog suggesties, alle mogelijk combinaties geprobeert om het sturen lichter te laten draaien.

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:20

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Topicstarter
CPZ schreef op 31 december 2003 @ 12:19:
[...]

NiPin DANK U _/-\o_

Ik heb de eerste levels gespeeld met mijn oude Thrustmaster Formula Sprint.
Sinds gisteren in het bezit van een MOMO en vond dat deze er traag reageerde.
Na wat speur werk vond ik jouw post en ik heb DXTweak2 geinstalleerd en het werkt super, deze settings gebruik ik;

Min=250 Cen=512 Max=773 komt (ongeveer) overeen met mijn oude stuur.

Heb ik alleen nog een vraag, ik vind het wel zwaar sturen als in CMR3 speel dan gaat veder licht.
Heb jij nog suggesties, alle mogelijk combinaties geprobeert om het sturen lichter te laten draaien.
Ja je kan in de tool van Logitech zelf wel de kracht van de wheel-axis instellen. Dan kan je "coilspring" en dergelijke veranderen. Ook kan je de algehele kracht van de FFB dan verminderen.

Ik gebruik in NFSU zelfs helemaal geen FFB...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ff een vraagje.
Ik heb het idee dat de kracht van de force feedback steeds meer afneemt. In het begin had ik soms echt moeite om door de bocht te komen (bij NFSU). Maar nu gaat alles veel makkelijker. Ik zet de instellingen wel steeds wat hoger, maar ja, dat lost het probleem natuurlijk niet op. Dat lijk me toch niet normaal of wel?? Ik weet niet of het alleen bij NFSU is, want dat is tot noch toe de enige game die ik ermee gespeeld heb. Weet iemand wat er aan te doen en/of heeft iemand hetzelfde?
Alvast bedankt....