Toon posts:

mozilla user-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oi..

ik zat dus vanmiddag een beetje op internet te browsen kom ik op een site opeens allemaal popups en die beginnen gezellig in het rond te springen (het werden er ook alsmaar meer)
dus ik ff mozilla killen en ik denk niks aan het handje, probeer ik mozilla weer op te starten krijg ik dus dat ik een user moet aanmaken (of een andere selecteren maar die is er niet).
Dus dat ding denkt dat mijn default account in gebruik is.
ik heb al in .mozilla/default gekeken of ik daar wat kon vinden maar niks.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? al mijn instellingen enzo staan namelijk in dat account ;)

Verwijderd

ergens in de submappen van .mozilla van je homedir kan je een bestand genaamd "lock" vinden met 0 bytes... dit bestand verwijderen en mozilla opnieuw starten...

Verwijderd

al via ps aux gecheckt of er nog processen draaien en die evt gekilled?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 01:07:
al via ps aux gecheckt of er nog processen draaien en die evt gekilled?
idd.

ps auxf |grep mozilla

killall -9 mozilla && killall -9 mozilla-bin

Weet bjina wel zeker dat het dan weer normaal is :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

DeMoN schreef op 10 december 2003 @ 01:11:
[...]

idd.

ps auxf |grep mozilla

killall -9 mozilla && killall -9 mozilla-bin

Weet bjina wel zeker dat het dan weer normaal is :)
Zolang die lockfile er nog staat (wat in sommige gevallen bij een kill zo is) gaat mozilla om een ander user profiel vragen. Beetje snel/onvolledig van me om die stap van het killen over te slaan, was er vanuit gegaan dat hij dat reeds gedaan had.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 01:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik ook gedaan ;) anyway thanks nu werkt het weer :Y)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 01:20:
[...]

Zolang die lockfile er nog staat (wat in sommige gevallen bij een kill zo is) gaat mozilla om een ander user profiel vragen. Beetje snel/onvolledig van me om die stap van het killen over te slaan, was er vanuit gegaan dat hij dat reeds gedaan had.
Ja oke.. mijn post was ook meer aanvullend bedoeld :)

Maar zo moet het dus wel lukken. Ik ging trouwens van Mozilla Firebird uit. Volgens mij maakt die namelijk geen lock-file aan. Als hier FB crashed heeft hij aan een killall MozillaFireBird-bin namelijk al genoeg :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

Is er niet een algemene oplossing voor dit probleem, ik vind het namenlijk oer vervelend dat mozilla uberhaupt vraagt om profielen, ik wil gewoon tig duizend keer op m'n mozilla icon kunnen rammen en alleen nieuwe vensters krijgen ipv compleet nieuwe mozilla programma's.

onder bijvoorbeeld windows heb ik geen last van dit gezeur van mozilla,
onder fedora core 1 heb ik er ook geen last van, maar ik denk dat deze de snelkoppeling aanpast zodra mozilla gestart is, als je namenlijk 2 keer achter elkaar drukt voordat een van de 2 mozilla's opgestart is krijg je wel die profile selector.
Als je echter pas een tweede keer drukt als de eerste al helemaal opgestart is krijg je gewoon een nieuw window.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Volgens mij werken dezen met een wrapper scriptje... /usr/bin/mozilla dat wijst naar de mozilla binary op Debian is dat toch het geval. Dit gaat ook kijken welke sound server er draait, java vm er is, plugins, etc... Dat scriptje doet dus de check-running functie bij het aanroepen en indien dit het geval is plaats hij een open new window call ipv een nieuwe mozilla binary aan te roepen.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Kan je niet met een bepaald command vanaf de console met de evt. benodigde parameters een new-window-call aanroepen? Dan zou je daar een icoontje van kunnen maken en kan je wel zo vaak je maar wilt op die knop rammen..

?

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Hier zijn scripten voor. Zie bijvoorbeeld het MSS. Echter is dit ook vrij triviaal om zelf te maken. Aangezien de vraag van de TS beantwoord is, en het topic verder over zoekvraagjes gaat, gaat dit topic op slot.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 13:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.