Bios flashen...

Pagina: 1
Acties:

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Hee hallo.
Ok,ik heb een newbie vraagje maar toch wel handig om te weten. :7
Als ik bios update download,en ik installeer hem,ga da allemaal vanzelf of moet je allemaal boot disks enzo nog hebbuh.
Ik wil dus even wetuh wat je moet doen om je bios te flashen
allready Thx
Koe boe

If it aint dutch,it aint much

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Op zaterdag 09 december 2000 09:35 schreef Koetje_boe het volgende:
Hee hallo.
Ok,ik heb een newbie vraagje maar toch wel handig om te weten. :7
Als ik bios update download,en ik installeer hem,ga da allemaal vanzelf of moet je allemaal boot disks enzo nog hebbuh.
Ik wil dus even wetuh wat je moet doen om je bios te flashen
allready Thx
Koe boe
Het is wel zo handig om het via een bootable disk te doen. Dus een bootdisk aanmaken en het flashen laten doen via een batchfile (in de autoexec.bat of via de autoexec.bat).

Download ook je huidige bios en maak een aparte bootable disk aan die automatisch die bios flasht. Als de nieuwe bios niet goed werkt met jouw mobo, heb je nl. wel vaak nog de mogelijkheid om een disk te booten (ook al heb je geen beeld etc.) zodat je de oude bios terug kunt zetten.

Het is echt aan te raden om het te doen met bootdisks. Doe het in elk geval niet in een dosvenstertje!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ik doe het altijd via een aparte map op men Harddisk . werkt beter , veiliger en stabieler want daarmee hedde ni zo'n last van bad clusters en die dinge

Verwijderd

ik zou het dus absoluut niet/nooit een bootdisk gebruiken. ik begrijp niet wat er nou zo super aan is om dat 'automatisch' te laten doen. Het verkeerd instellen komt natuurlijk regelmatig voor. Gewoon opstarten vanaf de harddisk (ik weet niet hoe het zit met andere OS-en maar ik gebruik win98 en bij win95 en winme zal het ongeveer hetzelfde gaan) Bij het opstarten op F8 drukken. en dan kiezen voor 'safe mode command prompt only' of is het 'veilige modus alleen command prompt'
dan gewoon met de hand het flash programma starten.

diskettes hebben heeeeeeel vaak last van beschadigingen. Dus je kan je wel voorstellen wat er gebeurd als je een probeerd te flashen met een corrupt bestand.

checklist:
- booten in dos veilge modus
- flashen
- computer uit/aanzetten
- in bios menu 'load setup defaults' kiezen om de oude instellingen te wissen