Toon posts:

slechte kwaliteit foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Orgegon Scientific DShot 2 digitale camera (1.3 megapixel).
Daarmee heb ik wat fotootjes gemaakt, en het valt me op dat er op vele foto's lelijke rode blauwe horizontale strepen te zien zijn.

Dit lijkt vooral voor te komen bij foto's met diepte en/of donkere oppervlakken. Alleen foto's die van ongeveer anderehalve meter zijn genomen met de flitser aan lijken perfect te lukken.
Als ik de flitser uitlaat ontstaan er al helemaal slechte foto's die niet alleen heel donker zijn.

Ik vraag me nu af of dit komt omdat dit toestel gewoon geen betere kwaliteit kan leveren, of dat dit mischien met een productiefout te maken heeft.
Kunnen er horizontale strepen ontstaan door te slechte belichting?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

horizontale strepen niet nee. Veel ruis, onscherpe foto's, dat zijn tekens van een slechte camera. Strepen in allerlei kleuren zijn tekens van kapotte camera.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

voorbeeld zou ik graag willen zien, maar zoals athlon al zegt, ruis, onscherp.. dat zou de kwaliteit van de cam zijn.. dit lijkt me een kapot toestel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even snel een voorbeeldfoto gemaakt. Op de vloer zie je hier duidelijk strepen. Deze foto valt op zich nog wel mee, ik heb foto's gehad waarbij de strepen veel aanweziger waren.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/g.ybema/voorbeeld.jpg

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit doet me een beetje denken aan een webcamfoto. Ik weet niet wat je voor die camera hebt betaald, maar dit is wel erg slecht.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

kan je een foto opsturen waar de strepen duidelijker zijn? Het is sowieso een slechte cam, maar of de strepen door een defect zijn veroorzaakt of gewoon omdat de compressie-algoritmes een beetje raar doen kan je niet zien op deze foto.

Op het wit van de muren zijn geen strepen immers

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Volgens mij komt dat omdat die sensor een laag kwaliteits CMOS is ipv een hoger kwaliteits CCD. Bij dergelijke CMOS sensors komen (regelmatige) kleurstrepen en ruis nogal eens voor. (edit, even opgezocht, inderdaad een CMOS)

Als het alleen voorkomt als je camera aan de USB hangt kan het ook zijn dat dit veroorzaakt wordt door slechte filtering of een ongeaarde PC.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier een duidelijker voorbeeld. Ook de witte muren blijven niet meer gespaard. Ik heb echter wel de flitser uitgelaten om dit versterkt effect te laten. Maar ook met flits blijf je de strepen in zien, vooral als er veel verschil in lichtintensiteit is.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/g.ybema/voorbeeld2.jpg

Zou ik hiermee terug naar de winkel kunnen gaan?

Verwijderd

Nou, dat is niet normaal, zelfs niet voor een webcam.

Maar als je toch teruggaat naar de winkel, zou ik persoonlijk iets meer geld spenderen en een betere nemen.

Als ik zo een paar gebruikersreviews lees is het inderdaad een teleurstellende camera/merk:
http://www.reviewcentre.com/review12921.html
http://www.reviewcentre.com/review16668.html
http://www.reviewcentre.com/review20048.html
http://www.reviewcentre.com/review23954.html
http://www.reviewcentre.com/review26633.html

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ik zou teruggaan, gelijk wat meer geld meenemen en een echte camera kopen. Voor 150 a 200 euro zijn toch wel wat leuke 2Mp "merk" camera's van olympus, nikon, fuji of kodak.
Dit zou ik gewoon zonde van mijn geld noemen!! 1,3 Mp kan je amper foto's laten ontwikkelen op 10*15!
Vriendin van me had de olympus C-150. Leuk ding voor point en click, maar kwaliteit vond ik persoonlijk wel goed. En niet zo duur.

>Systeemspecs<

• Grrrrrene
  • Niet online
Koop aub iets nuttigs met je geld, desnoods 2e hands. Dit is echt weggegooid geld zeg :X Je kunt toch echt beter 50-100 euro meer uitgeven dan je eigenlijk van plan was, dan voor 100 euro een cam kopen waar je niet tevreden mee bent :)

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Absoluut mee eens!!! dus sloop je spaarvarken en spendeer je geld alsjeblieft aan iets goeds.
1,3 Mp is waardeloos en de camera ziet er ook uit als een kinderspeelgoedje!! ;-)
Maaruh nu ff serieus. Hij is dus echt wel kapot. Het lijkt wel op een videokaart met kapot geheugen. Doen precies hetzelfde.
Ga naar de winkel terug. Zeg dat hij het het niet doet/ kapot is.
Zeg dat je GEEN vertrouwen meer in een merk hebt dat al binnen zo'n korte tijd kapot gaat (belangrijk) en dat je iets beters wil hebben, want dit is niks.

>Systeemspecs<

Verwijderd

En als we dan toch meer geld gaan uitgeven: Canon Powershot A60
Kost wat, maar dan heb je ook echt wat. ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zelf de Olympus C200 (2,1mp), vrij goedkoop op dit moment (helemaal in 2de handsmarkt). Ben zelf van plan na kerst over te gaan naar een 3+mp camera, maar als instapper zou ik er nog nie al te veel geld aan uitgeven (icm uiteraard met je budget)

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2003 18:59 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie jagen me lekker op kosten, met zulke adviesen :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, als je bereid bent 2e hands te gaan zoeken, hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Ik heb al 2MP ixussen voorbij zien komen voor 200-250 euro. En dan heb je een overpriced design ding :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

en anders heb ik er eentje binnenkort in de aanbieding :P

Pagina: 1