AMD Athlon XP 2600+ (FSB333) Barton

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hoi iedereen.

Ik heb mijn axp 2600+ met fsb 333 (dat issie standaard) lopen op een snelheid van 14 x 166 (dus geen fsb overklok). De cpu loopt dus nu op 2324mhz. Ik heb 'm moeten stabiliseren via het opkrikken van de voltage in de bios. Hij draaide pas stabiel (zodat ook 3dmark2001se en 3dmark2003 foutloos draaiden) op 1,9/1,95 volt. Echter, een programma als pcmark 2004 laat de pc compleet hangen. Waar heeft dit mee te maken? Want onder stabiel versta ik toch wel dat ook dit soort intensieve apps foutloos moeten draaien, dvd's moeten geript/getranscodeert/gebrand etc kunnen worden, er moeten foutloos grote hoeveelheden data van de ene partitie naar de ander gepompt kunnen worden en noem maar op.
Is de voltage die ik nu heb ingesteld niet veel te hoog? Wat is het maximum wat deze cpu qua voltage kan hebben zonder dat er een desastreuze afloop in het verschiet ligt voor me. Wat is 'recommendable'? (en niet antwoorden van 'niet overklokken, das recommendable'. we zijn immers tweakers en willen het onderste uit de kan van onze pc's toch?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Greetz

thewizzard

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 17:25
Watvoor koeler heb je d'rop hangen? 300Mhz omhoog met een standaardkoeler is erg veel... Als dit het geval is zou ik'm gewoon wat terugschroeven want dan is't kansloos om hoger te willen...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Geef eens wat meer details van je config... Wat coor moederbordje heb je??? Wat voor CPU cooler (icm temps) anders kunnen we hier echt helemaal NIETS mee!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Loopt hij op de defaultsnelheid wel stabiel? Probeer dat eens om te testen.
en een keertje een burn-in op die cpu kan de stabiliteit ook wel ten goede komen (waarbij je mogelijk een wat veiliger voltage aan kunt houden).

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
Oow oke, sorry helemaal vergeten inderdaad.
ff kijken.

Normaal geklokt loopt alles inderdaad als een trein, compleet foutloos (alhoewel 't blijft natuurlijk wel een MS OS :))

Euh, mobo is een Abit AT7-Max2. Als CPU cooler heb ik een thermaltake volcano 11 (een best wel groot compleet uit koper vervaardigd koelblok met daarop een in snelheid verstelbare oranje 80mm fan. Dit alles zit in een Thermaltake Xaser 3 aluminium kast die standaard al uitgerust is met maar liefst 7 80mm fans, dus een stille pc is dit zeer zeker niet; maar dat geeft mij ook niets.

Hoger overklokken als dit wil ik ook niet. Dit is mijn max. Kan ik qua voltage voor de cpu nog hoger of is dit, dus die 1,9 a 1,95 volt al aardig leip aan't worden?

ps. de cpu cooler draait nu op 4500 rpm, dit kan nog ietsje hoger. De cpu wordt nu, niet stressed 51 graden. Wat dit stressed is weet ik dus nog niet omdat hij dan vastloopt. Maar dit kun je over't algemeen wel een beetje gokken. Wat is trouwens de max. temp die deze cpu mag krijgen?

[ Voor 18% gewijzigd door TheWizzard op 10-12-2003 00:08 ]

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Het blijft natuurlijk een feit dat je meer prestatiewinst bereikt met FSB overclocking... Hoezo begin je niet opnieuw en combineer je de overclock van FSB en MP... Heb trouwens nog geen idee wat voor geheugen je erin hebt hangen (met PC2700 heeft het minder zin dan met PC3200, tenzij je ook het geheugen gaat overclocken!!!).

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
grrrr....:), hehe ff vergeten

Ik heb inderdaad PC2700 geheugen erin zitten, 3 x 512mb. Dus daarom heb ik in eerste instantie gekozen voor alleen de cpu overclock. 'k wil eerst ff kijken of ik dit stabiel kan krijgen. Als dat eenmaal gelukt is dan kan ik nog kijken hoe ver ik kan komen met de fsb.
Moet ik trouwens op dit moment m'n geheugen voltage ook hoger instellen of zal ik het beter op default laten of heeft dit wel degelijk nut en zo ja hoe hoog kan ik daar dan weer mee gaan?

Verwijderd

op welk bord doe je dat, ik krijg mijn multiplier maar niet omhoog met mijn Asus a7n8x

ik heb ook een 2600+

• TheWizzard

TheWizzard

Topicstarter
dit staat dus in m'n tweede post, zoals je kunt lezen :)
maar, ik heb een abit at7max2 fsb 400 mobo.

Pagina: 1