Hercules gamesurround muse XL: IRQ probleem?

Pagina: 1
Acties:

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 07:31

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Ik heb een hercules gamesurround muse xl gekregen van mn broer, maar mijn moederbord schijnt m niet te lusten. Na installatie van de drivers kijk ik bij apparaat beheer naar de bronnen, en blijkt de kaart geinstalleerd te zijn op IRQ 18 (er waren er toch maar 16?). De kaart geeft verder geen errors, er komt alleen verder geen geluid uit.

Ik heb tevens geprobeerd de kaart in een andere pc te hangen, en daar installeert hij wel goed, op hetzelfde besturingssysteem (win2kpro), bovendien komt er dan wel geluid uit.

Op mijn andere pc heb ik vervolgens windows opnieuw geinstalleerd, maar dat was vruchteloos; nogsteeds zit de kaart op irq 18. Dus ik heb contact opgenomen met hercules technical support, maar daar konden ze mij ook niet helpen. Ook heb ik de search van GOT geprobeerd, maar ik vind alleen topics over vergelijkingen met andere geluidskaarten en deze hercules. Ook vruchteloos dus.

Wat o wat doe ik verkeerd of zit er mis? Ik heb geen flauw idee, en heb de bios ook al drie keer doorgespit.. misschien zie ik iets over het hoofd??????

mijn systeem:
MSI-K7T Turbo 2 (bios v3.6)
Duron 1GHz
256 mb SDram
Ati Radeon 7000
en nog 2 nicjes
alles draaiende op Windows 2k pro

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

IRQ 18 kan goed. Als je een OP-APIC hebt, heb je tot 24 IRQ's... Misschien kunnen de drivers hier niet mee om gaan. Probeer een ander PCI slot, of probeer de IRQ's handmatig in te stellen als dat mogelijk is (BIOS of XP).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
bij het booten geeft hij in zo'n overzicht-schermpje niet aan dat hij op IRQ 18 zit maar op IRQ 7 ofzo... Hoe zit dit dan?

Ik heb trouwens ook al geprobeerd de APIC uit te zetten, maar dit resulteerde in een vastlopend systeem bij het booten.

Ik heb ook geprobeerd een IRQ voor de kaart vast te stellen met behulp van de INT pin instellingen bij de pnp settings van het bios.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

DwarV schreef op 09 december 2003 @ 23:57:
bij het booten geeft hij in zo'n overzicht-schermpje niet aan dat hij op IRQ 18 zit maar op IRQ 7 ofzo... Hoe zit dit dan?

Ik heb trouwens ook al geprobeerd de APIC uit te zetten, maar dit resulteerde in een vastlopend systeem bij het booten.

Ik heb ook geprobeerd een IRQ voor de kaart vast te stellen met behulp van de INT pin instellingen bij de pnp settings van het bios.
Helaas overschrijft XP vaak de BIOS instellingen, dus ook dat start scherm met de IRQ's e.d heb je dan weinig aan omdat XP dat zelf weer aanpast. Probeer echt in XP het IRQ aan te passen.

(Win2K doet dat ook BTW)

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 10-12-2003 00:06 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
is gelockt... of zou ik het kunnen aanpassen in veilig modus.. btw.. ik heb win2k

• DwarV

DwarV

Rekent aan het leven

Topicstarter
Bedankt voor alle tips/info, maar het probleem is al opgelost door de kaart in een ander slot te steken en IRQ's toe te wijzen aan de andere kaarten :)
Pagina: 1