Toon posts:

[XP] Explorer crashed bij MP3 folders*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi!
mijn mp3 files zitten in de folder c:/my music, en in die folder zitten nog subfolders, nu, als ik naar de c:/music folder ga om de subfolders te bekijken dan is er niks aan de hand maar als ik op zo 1 subfolder klik om dus de mp3 files te bekijken krijg ik steeds een "explorer.exe" foutmelding. ik heb al een virusscan gedaan
gechecked voor spyware, schijf gedefragmenteerd, scandisk gedaan en proberen de folder te veranderen en mijn mp3 in een andere folder te plaatsen maar ook dan krijg ik een foutmelding. de foutmelding gebeurt trouwens in ALLE folders.
ook als ik wat lossen mp3s vlug (voor ik de foutmelding krijg) uit een folder verplaats naar een nieuwe folder en ik ga dan naar die nieuwe folder krijg ik ook weer een foutmelding. heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
oh en ik draai XP pro met SP1 geinstalled.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
heb je toevallig geen proggies draaien die die folders gebruikt? en hoe heb je die folders aangemaakt zelf of doormiddel van een programma?

hmm en het gebeurt nie direct als je de folder inkijkt? als ik het goed hebt leest explorer per mp3 de nummer voor wat info enzo. daar is een manier om dat uit te zetten zal ff kijken

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
En kan je de directory wel via DOS benaderen? Zo ja copy *.* directory.

move to SA btw.

Verwijderd

Topicstarter
mrboomblaster schreef op 09 december 2003 @ 23:56:
heb je toevallig geen proggies draaien die die folders gebruikt? en hoe heb je die folders aangemaakt zelf of doormiddel van een programma?
nee de folders zijn gewoon zelf gemaakt. ik gebruik geen file managers of
iets dergelijks.
hmm en het gebeurt nie direct als je de folder inkijkt? als ik het goed hebt leest explorer per mp3 de nummer voor wat info enzo. daar is een manier om dat uit te zetten zal ff kijken
nee het duurt ongeveer 2 seconden voor ik de error krijg.

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:38
hmmm welk proggie gebruikje om mp3s aftespelen. misschien dat als je wmp gebruikt beter ff winamp kan installeren.

en probeer dit is: ga naar wmp ---> opties ---> file types en daar ff voor zorgen dat mp3 niet staat aangevinkt

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:52

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik zou iid zoals al gezegd ff via dos proberen
ff uitvoeren en cmd typen en proberen maar!
anders misschien eens de mapnaam proberen te wijzigen in xp en dan benaderen misschien dat xp de folder specs dan reset of iets

Verwijderd

Topicstarter
ok thx voor de replys jongens.
ik heb via dos mijn directory gekopieerd naar een nieuwe
maar het probleem blijft zich nog steeds herhalen. ik gebruik
winamp, om mijn mp3s af te spelen en ik heb die instelling ook
veranderd maar ook dit helpt niet. :'(
enig idee iemand?

Verwijderd

mrboomblaster schreef op 09 december 2003 @ 23:56:
Ik heb het idee dat dit het goede spoor is.

Eerst paar vragen:
- Sinds wanneer heb je het probleem? Recentelijk nog audio software geïnstalleerd? Of heb je het altijd al?
- Gebeurt het alleen bij mappen waarin mp3tjes staan?
- Wat bedoel je met 'de foutmelding gebeurt trouwens in ALLE folders'?

Het lijkt niet op spyware, of een virus, of een fragmentatieprobleem, of een schijfprobleem - het lijkt mij dat het gaat om een paar fouten in het register.
Heb je Norton Utilities? Even WinDoctor draaien en de registerproblemen repareren kan helpen. Of er zijn ongetwijfeld andere goede Register fixers of cleaners.

Als je nou eens rechtermuisklikt op C:\My Music\ (zonder in subfolders te kijken dus), kiest voor Eigenschappen en gaat naar tabblad Aanpassen; en als je daar nou bij 'Dit type map als sjabloon gebruiken voor' voor Documenten kiest (en gelijk even aanvinkt dat het voor submappen ook geldt)... gaat het dan beter?

Zo niet, probeer eens wat er gebeurt als je (tijdelijk) tegen Winamp zegt dat 'ie mp3tjes niet als zijn filetype moet registreren (Ctrl-P -> Setup -> File types).

Kijk sowieso even in Explorer>Extra>Mapopties>Tabblad Bestandstypen naar de toewijzingen van mp3tjes en vertel ons wat daar staat. Of loopt 'ie bij het weergeven daarvan ook vast?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 04:24:
[...]

Ik heb het idee dat dit het goede spoor is.

Eerst paar vragen:
- Sinds wanneer heb je het probleem? Recentelijk nog audio software geïnstalleerd? Of heb je het altijd al?
- Gebeurt het alleen bij mappen waarin mp3tjes staan?
- Wat bedoel je met 'de foutmelding gebeurt trouwens in ALLE folders'?
-het probleem heb ik sinds 2 dagen.
- ik heb wat vst instrumenten geinstalled
-ja het gebeurt enkel in de mp3 mappen
- de fout melding gebeurt in alle subfolders van de map
waar mijn mp3tjes geordend staan. dus als ik op zo 1
submap klik om de mp3tjes te bekijken dan krijg ik die fout.
Het lijkt niet op spyware, of een virus, of een fragmentatieprobleem, of een schijfprobleem - het lijkt mij dat het gaat om een paar fouten in het register.
Heb je Norton Utilities? Even WinDoctor draaien en de registerproblemen repareren kan helpen. Of er zijn ongetwijfeld andere goede Register fixers of cleaners.
ik heb net even windoctor laten draaien, hij heeft verschillende fouten
gevonden en die heb ik ook hersteld. maar dat hielp ook niet.
Als je nou eens rechtermuisklikt op C:\My Music\ (zonder in subfolders te kijken dus), kiest voor Eigenschappen en gaat naar tabblad Aanpassen; en als je daar nou bij 'Dit type map als sjabloon gebruiken voor' voor Documenten kiest (en gelijk even aanvinkt dat het voor submappen ook geldt)... gaat het dan beter?
dit WERKT!!! nu kan ik zonder problemen browsen in de folders. _/-\o_
bedankt!
maar ik vind het wel nogal raar dat ik zoiets heb moeten doen om het
te kunnen fixen.

Verwijderd

Topicstarter
ok bij nader inzien heb ik weer het probleem gekregen.
ik kon enkele keren zonder problemen browsen maar
nu heb ik weer hetzelfde probleem ;( :O

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:52

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Je kan eventueel ook proberen de map waarnaar je verplaatst aan te maken in DOS dan heeft windows er misschien geen invloed op! als dat niet helpt zijn mijn ideen op! :?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarschijnlijk moet je preview uit zetten, die flipt waarschijnlijk op zo'n bestand. Je kan ook die tip van strangeloop op nieuw uitvoeren en dan het onzichtbare bestand desktop.ini read only maken.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 10 december 2003 @ 17:38:
Waarschijnlijk moet je preview uit zetten, die flipt waarschijnlijk op zo'n bestand. Je kan ook die tip van strangeloop op nieuw uitvoeren en dan het onzichtbare bestand desktop.ini read only maken.
waar en hoe moet ik die previeuw precies uit zetten?
Pagina: 1