"Kleine" mpeg gemaximaliseerd afspelen

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik weet niet goed hoe ik het kort en bondig moet formuleren, daarom zal ik het ook wel niet kunnen vinden, maar ik heb het volgende probleem.

Ik heb hier een mpeg file, en die is in een mpeg file gezet met het beeld klein in het midden. Als ik hem dus afspeel krijg ik het niet voor elkaar om het beeld schermvullend te krijgem, omdat er zwart omheen zit.

Er zullen wel meer mensen zijn die de desbetreffende file hebben. Dus ik vraag mij af hoe ik dit wel beeldvullend kan afspelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-12-2003 23:31 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

In before ban / warez! de DVD is namelijk nog niet uit in de US of A dus hier vast ook niet. Als de zwarte rand in je filmpje zit dan kan je misschien iets als overscan gebruiken maar ik weet niet hoe ver dat oprekt en het is eigenlijk voor tvs.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Download de virtual dub variant met MPEG support, en clip ff de zwarte delen weg.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 17:16
Inderdaad, zoals gezegd... re-encoden.

TMPGEnc heeft bijvoorbeeld ook een 'crop' functie.

Andere oplossing:
Ik herinner me dat WinDVD 3.1 een functie had om een uitsnede te maken van het beeld. Door gewoon een selectie box te trekken kon je inzoomen op een deel van de film. Dus kun je op die manier de zwarte randen eromheen weghalen en het beeld op de TV-Out gooien. Ik weet alleen niet of WinDVD wel MPEG doet (maar goed DVD is gewoon MPEG dus ik neem aan van wel).

[ Voor 77% gewijzigd door Schmoove op 09-12-2003 23:36 ]