[PHP] probleem verplaatsen mysql database *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Topicstarter
ik heb een ander account bij een andere hoster, waar ik mijn forum wil gaan onderbrengen, aangezien mijn andere hoster nogal eens offline heeft, of de mysqlserver ligt eruit etc.

nu heb ik dus mooi via phpbb 2.06 een dump gemaakt van de sql db(nee, phpmyadmin ondersteunen ze ook al niet): backup database
Nu wil ik die dump uit phpbb in phpmyadmin op mijn nieuwe account inlezen, alleen werkt dat niet, ik krijg de volgende errors:
Notice: Undefined variable: db in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php on line 26

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php:26) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/main.php on line 25

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php:26) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/libraries/ob.lib.php on line 65

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php:26) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/libraries/header_http.inc.php on line 14

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php:26) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/libraries/header_http.inc.php on line 15

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php:26) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/libraries/header_http.inc.php on line 16

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php:26) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/libraries/header_http.inc.php on line 17

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/read_dump.php:26) in /var/www/html/phpMyAdmin-2.5.0/libraries/header_http.inc.php on line 20

Geen SQL query!

wat doe ik nu fout? de huidige provider heeft wel mysql3, maar dat maakt d8 ik niks uit. Ik het het nog geprobeerd met een ander phpbb forumpje, dus db backup uit phpbb, en die is wel in te lezen in phpmyadmin
Ik wil deze db toch wel graag overnemen, hij is zon 50 mb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je hebt 2 mogenlijkehden:

1. phpmyadmin is kapot (ff aan je host vragen of hij het wil fixen)
2. je dump is te groot. probeer hem eens in kleine stukjes in te voegen.......50 mb is nml een heeeeeeeel groot bestand en is niet zomaar in te lezen/te uplaoden omdat de browser een timeout geeft

[ Voor 70% gewijzigd door tjerk_de_boer op 09-12-2003 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05
Ten eerste: ze ondersteunen geen phpMyAdmin maar je kunt wel phpBB gebruiken?

Ten tweede: kun je überhaupt wel iets zelf installeren daar?? (lees: ftp -> en dan config draaien via webinterface)
Als je dat kunt: klik dan hier (and be amazed of what you can find on the internet) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
phpmyadmin heeft niets met phpbb te maken hoor. je kan phpbb prima draaien zonder phpmyadmin (want dit is aleen maar een tool)

my guess is dat de file te groot is

[ Voor 14% gewijzigd door tjerk_de_boer op 09-12-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:05
tjerk_de_boer schreef op 09 december 2003 @ 22:36:
phpmyadmin heeft niets met phpbb te maken hoor. je kan phpbb prima draaien zonder phpmyadmin (want dit is aleen maar een tool)
Dit snap ik, maar wat ik bedoelde: kan de TS ook zelfs iets installeren, of gebeurt dit voor hem?
Kijk als je phpBB kunt installeren, dan kun je ook phpMyAdmin installeren. Alleen als je zelf geen ftp toegang hebt, en de webhost alles voor jou regelt (zeer slecht btw, iets laten regelen is leuk, maar zelf toegang hebben ernaast is beter) dan wordt het idd lastig om phpMyAdmin te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
phpBB kan zelf toch ook de backup weer restoren? Die functie werkt prima bij mij!

En verder kan je MySQL-front proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door BraveWorld op 09-12-2003 22:56 ]

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Topicstarter
maakt het wat uit dat de huidige msl4 is en de vorige mysql3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Topicstarter
het is idd de grootte...

welke andere manieren zijn er dit in mysql te krijgen?
opsplitsen in 100x500k oid? dat wordt een werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
Volgens mij zit het probleem in de error_reporting:
hij geeft in het begin een notice dat db een undefined variable is, daardoor loopt de rest in de soep (er is al iets verstuurd en dus kunnen de headers niet meer worden verstuurd)

oplossing:
zet error_reporting wat lager
- in php.ini (maar daar zul je wel niet bij kunnen)
- aan het begin van het .php bestand, door middel van
PHP:
1
error_reporting (E_ALL ^ E_NOTICE);

hth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sander815 schreef op 09 december 2003 @ 23:37:
het is idd de grootte...

welke andere manieren zijn er dit in mysql te krijgen?
opsplitsen in 100x500k oid? dat wordt een werk..
Toch even phpBB zelf proberen.

Of www.mysqlfront.de: database-dump lokaal laden, en remote connecten...

Dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
Kresh schreef op 09 december 2003 @ 23:47:
Volgens mij zit het probleem in de error_reporting:
hij geeft in het begin een notice dat db een undefined variable is, daardoor loopt de rest in de soep (er is al iets verstuurd en dus kunnen de headers niet meer worden verstuurd)

oplossing:
zet error_reporting wat lager
- in php.ini (maar daar zul je wel niet bij kunnen)
- aan het begin van het .php bestand, door middel van
PHP:
1
error_reporting (E_ALL ^ E_NOTICE);

hth
Juist!

Als je de errors gewoon van boven naar onder leest.

Op regel 25 wordt een notice gegeven (output naar brower)
De volgende error is dat er geen header info verstuurd kan worden, omdat er dus al output gegeven is naar de browser.

Bovenstaande oplossing kan je ook gewoon in scripts gebruiken.
Er is namelijk ook een functie die zo heet.
www.php.net/error_reporting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:51
Lijkt het je niet verstandiger om eens te gaan kijken waarom je een ongedefineërde variable gebruikt? Het lijkt me niet echt logisch dat dit goed is voor de werking van het script namelijk. Die notice is er niet voor niets, hierdoor kun je onbedoeld gedrag eenvoudig opsporen en verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
djluc schreef op 10 december 2003 @ 16:43:
Lijkt het je niet verstandiger om eens te gaan kijken waarom je een ongedefineërde variable gebruikt? Het lijkt me niet echt logisch dat dit goed is voor de werking van het script namelijk. Die notice is er niet voor niets, hierdoor kun je onbedoeld gedrag eenvoudig opsporen en verhelpen.
phpMyAdmin is een goedwerkend pakket wat alweer een tijdje mee draait.
Bovenstaande notice zou wel gewoon controle op een variabele zijn in de trant van
PHP:
1
2
if($var) 
     doeIets();

Niet echt netjes maar inprincipe maakt dat niets uit.
Bovendien ben ik er toch voor om display_errors helemaal uit teschakelen op een productie server en de error op een andere manier af te handelen.
Pagina: 1