Toon posts:

Hoe Temp sensor plaatsen van Digidoc

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik zit met een probleem ik heb namelijk digi doc 5.8 silver
ik heb daar 2 platte temp sensor gekregen en 6 met een puntje als sensor (ijzer)

ik wil graag de temp weten van mijn cpu P4 actuele op mijn lcd scherm maar ik gebruik de platte temp sensor ik weet geen raad hoe je die in godsnaam moet plaatsen ik plaats boven precies boven op mijn cpu en wordt in eens 80 graden ik plak het naast mijn koper wc blok maar dan wordt het 22 graden en mijn bios geeft 33 graden
maar van de vga klopt het temp aardig wel 27 graden en die heb ik namelijk boven op mijn vga precies achter het core geplaats

Ik draai momenteel watercooling met van aquacomputer coolblok cpu en vga

Mobo: 8knpx Gigabyte met de laaste bios F8
CPU: 2.4
Geheugen 512 MB DDR pc 2700
Ati Radeon 9800 Pro 128 MB

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/cpconfig/kp4gerade.jpg

Verwijderd

je moet die dingen niet direct op de core plaatsen!!! wees blij dat je pc dan nog werkt en niet afgefikt is!

maar aan ze zijkant van je koelblok is een voorbeeld.. als je een luchtkoeler had kon je hem tussen de vinnen doen maar dat lukt dus niet bij jouw

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet maar toch als het een amd zou zijn geweest is die nu dood maar hoe kan ik het beste temp sensor plaatsen? maar waar aan het zijkant links rechts boven beneden van de cpu en hoe kan ik het beste vast plakken?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 22:32 ]

Verwijderd

Ik weet neit hoe dik de draadjes zijn die naar de sensor van de digidoc leiden zijn, maar bij thermaltake heatsensoren kan je de sensor precies onder de core plakken en de draadjes dus tussen de pinnen naar buiten laten lopen. Op deze manier krijg je de best mogelijke temperatuur meting.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik ook aan gedacht maar het probleem is het is te dik die sensor

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

INderdaad een probleem.. als je hem tegen het koelblok aan doet gaat hij de tempratuur van het koelblok aangeven = ongeveer watertemp :/ onder het koelblok dan fikt je CPU af :/ Onder kan niet, helemaal aan de onderkant van je Mobo is te ver verwijderd... /me raakt verward.. waar zou het dan nog kunnen :/

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Tjah maar er zijn hier toch wel mede tweakers die het wel weten messchien maar er zijn toch ook gasten met temp sensor prometia en die hebben ook een lcd voor ? :S

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die gasten met die temp sensor van prometia hebben een ander soort temp sensor... deze kan gewoon tussen de pennen van de proc door gelegt worden als ik het me goed herriner...

edit:

Bij een prometia wordt het LCD uitgelezen door de temp bij de pomp ofzo te lezen.. zie dit artikel..

heb jij dus niks aan :(

[ Voor 38% gewijzigd door Apen-nootjes op 10-12-2003 15:54 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
eeen vraag heeft het nu als ik de temp sensor precies onder mijn moederbord plaats ik wil het nog niet gaan uit proberen anders mag ik mijn mobo uitbouwen en inbouwen? ik wil graag met ckerheid weten of het wel werkt?

Verwijderd

Sommige moederborden, (mijne jammer genoeg niet) hebben onder de core van de cpu, een gaatje in het mobo zitten.

Je kan dus vanaf achter de mobo, erdoorheen steken naar boven, en dan aan de onderkant van de processor vastmaken.

Maybe heeft jouw mobo dat?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft mijn mobo geen gaatje aan de onderkant maar is het mogelijk precies onder mijn mobo plaatsen waar mij cpu is maar kan die daar dan wel meten denk je ?

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Wij de jongens van de prometeia 2 gebruiken de standaard meting van de prometeia.
deze zit in de kop van de vaporator gesealed, er zou een ijking hebben plaats gevonden in de fabriek.Maar met metingen daarvan zijn we er nog niet over uit.

De tempsensors van de digidoc (ja die heb ik ook) heb ik in een verleden zo dicht mogelijk bij de core (amd) geplaatst. Niet die bolletjes maar die platte sensors.
Wel goed uitmeten dat niks boven de hoogte van je core uitkomt!
Dit lukt ook bij de PIV's mits de heatspreader eraf gehaald is :)

pas echt goed op je hoogte en lijm je sensor met niet bijtende lijm vast
zo'n pistooltje werkt meestal goed enkel niet te warm laten worden ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dicht. Topicstarter is namelijk een clone van een tempbanned user. Aangezien hij nu een permban heeft, heeft dit topic verder aannemelijk weinig nut.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.