Ik moet met spoed een heel klein programmaatje maken in Visual Basic.
Maar het wil niet helemaal vlotten.
Ik moet een teller maken die elke keer ophoogt als de pc via de seriele poort een karakter ontvangt. (laten we zeggen A)
OF liever de string die verstuurd wordt via de seriele poort weergeeft.
Ik gebruik namelijk een microcontroller waarin een teller loopt, maar deze teller moet ook op een groot scherm getoond worden. Nu lukt het me wel via de mscomm control om een string naar mijn microcontroller te sturen maar ik ontvang niks.
het gaat om de getallen 1 tot en met 1000 dus de microcontroller zal eerst 1 karakter sturen bij 1t/m9 evrvolgens 2 bij 10 t/m 99 enz.
Als dit te moeilijk is kan tie ook wel 0000 t/m 1000 sturen hoor.
wat doe ik fout in de onderstaande code?
Maar het wil niet helemaal vlotten.
Ik moet een teller maken die elke keer ophoogt als de pc via de seriele poort een karakter ontvangt. (laten we zeggen A)
OF liever de string die verstuurd wordt via de seriele poort weergeeft.
Ik gebruik namelijk een microcontroller waarin een teller loopt, maar deze teller moet ook op een groot scherm getoond worden. Nu lukt het me wel via de mscomm control om een string naar mijn microcontroller te sturen maar ik ontvang niks.
het gaat om de getallen 1 tot en met 1000 dus de microcontroller zal eerst 1 karakter sturen bij 1t/m9 evrvolgens 2 bij 10 t/m 99 enz.
Als dit te moeilijk is kan tie ook wel 0000 t/m 1000 sturen hoor.
wat doe ik fout in de onderstaande code?
code:
1
2
3
4
5
6
| MSComm1.CommPort = 1 MSComm1.Settings = "9600,N,8,1" MSComm1.PortOpen = True MSComm1.InputLen = 0 txttest.Text = MSComm1.Input MSComm1.PortOpen = False |