Laptop toetsenbord en extern toetsenbord werken niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Topicstarter
Hey,

ik heb hier een leuke breinkraker (denk ik tenminste) voor de GoT'ers.
Ik heb een laptop gekregen van een kennis, hij kon er niets meer mee en ik mocht hem houden. Er zijn echter een aantal problemen, ik zal even de informatie van de laptop geven.
Het is een Compaq Armada laptop met een Duits toetsenbord en een Duitse windows 2000 professional geinstalleerd.
Er zit geen diskette station op maar wel een dvd/cd rom

dan volgen nu de problemen:
Het toetsenbord reageert niet.. tijdens de boot en in windows reageert het toetsenbord niet, dus ik kan niet in de bios komen en ook niet inloggen in windows.
Een toetsenbord aansluiten op de ps2 poort OF de usb poort werkt ook niet, een muis aansluiten op de usb werkt echter wel :\

Om de laptop aan de gang te krijgen zal ik hem moeten formateren, maar aangezien ik geen toetsenbord aan de gang krijg is dit een beetje moeilijk :\

Kan er iemand helpen met dit probleem?
bedankt!

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
je zou eens kunnen proberen om het toetsenbord los te halen en het kleine flatcabletje waar hij mee vastzit eens los en vast te maken.

hoe je het toetsenbord loshaalt bij een compaq weet ik zo niet, maar bij de meeste laptops kan je het gedeelte boven het toetsenbord losklikken en zie je zo de schroefjes zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door pyrofielo op 09-12-2003 22:21 . Reden: typo ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Err... wat was de reden dat je de LT mocht houden? Keyboard problemen ?? Als dat zo is en ik mag gokken.... dan gok ik dat de keboard-interface naar de 7de hemel is. Ik hoop dat ik ongelijk heb want als dat zo is heb je er niet veel meer aan...

Je kan wel proberen een opstart cd te maken met bijv. VNC. Zor ervoor dat VNC dan ook automatisch opstart. probeer dan via netwerk verbinding de LT over te nemen en te formatteren. Als je geen netwerk mogenlijkheid heb op de LT maak dan een DOS opstartschijfje met LabLink oid en een nulmodem kabel (palalelle poort) en probeer hetzelfde.

Heeeel veel suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
en probeer eens een usb toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Software Algemeen -> Overige Hardware + topictitel van "Laptop reageert niet :\" naar "Laptop toetsenbord en extern toetsenbord werken niet"

Dit heeft helemaal niets met Windows te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyrofielo schreef op 09 december 2003 @ 22:00:
je zou eens kunnen proberen om het toetsenbord les te halen en het kleine flatcabletje waar hij mee vastzit eens los en vast te maken.

hoe je het toetsenbord loshaalt bij een compaq weet ik zo niet, maar bij de meeste laptops kan je het gedeelte boven het toetsenbord losklikken en zie je zo de schroefjes zitten.
Dacht ik ook eerst aan, maar gezien het feit dat een extern ps2 KB het ook niet doet lijkt de flatcable mij niet de oorzaak.

Nogmaals; ik hoop voor je dat ik geen gelijk heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtinctHeD schreef op 09 december 2003 @ 21:55:
Hey,

ik heb hier een leuke breinkraker (denk ik tenminste) voor de GoT'ers.
Ik heb een laptop gekregen van een kennis, hij kon er niets meer mee en ik mocht hem houden. Er zijn echter een aantal problemen, ik zal even de informatie van de laptop geven.
Het is een Compaq Armada laptop met een Duits toetsenbord en een Duitse windows 2000 professional geinstalleerd.
Er zit geen diskette station op maar wel een dvd/cd rom

dan volgen nu de problemen:
Het toetsenbord reageert niet.. tijdens de boot en in windows reageert het toetsenbord niet, dus ik kan niet in de bios komen en ook niet inloggen in windows.
Een toetsenbord aansluiten op de ps2 poort OF de usb poort werkt ook niet, een muis aansluiten op de usb werkt echter wel :\

Om de laptop aan de gang te krijgen zal ik hem moeten formateren, maar aangezien ik geen toetsenbord aan de gang krijg is dit een beetje moeilijk :\

Kan er iemand helpen met dit probleem?
bedankt!
toon volledige bericht
misschien wordt de ps2 pas goed geladen wanneer een OS is opgestart....
en is de ps/2 wel voor toetsenbord...
sommige laptops ondersteunen geen toetsenborden op ps/2, maar alleen muizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:03:
[...]

Dacht ik ook eerst aan, maar gezien het feit dat een extern ps2 KB het ook niet doet lijkt de flatcable mij niet de oorzaak.

Nogmaals; ik hoop voor je dat ik geen gelijk heb
tjah maar zoals BU_28_CREW ook al zegt vaak is bij laptops de ps/2 poort voor de muis en aangezien hij de laptop voor niks heeft en er nu toch niks mee kan.

is het allicht het proberen waard toch?

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pyrofielo schreef op 09 december 2003 @ 22:20:
[...]

tjah maar zoals BU_28_CREW ook al zegt vaak is bij laptops de ps/2 poort voor de muis en aangezien hij de laptop voor niks heeft en er nu toch niks mee kan.

is het allicht het proberen waard toch?
Proberen kan nooit kwaad; echter zou ik als ik de TS was even een busje contact spray halen. Als het zaakje dan toch uit elkaar gaat zorg er dan ook voor dat als het weer in elkaar gaat de contacten goed schoon zijn.

There is no harm for trying and nothing to loose !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post ff het type van de laptop...want alleen armada heb ik niet veel :)

misschien kan ik dan wat voor je vinden hoe je het toetsenbord eraf moet slopen...

ps: laptops slopen is het leukste wat er is...doe ik ook altijd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Topicstarter
yo
bedankt voor de reacties

het is een compaq armada m700

ik ga proberen te kijken of er iets met de flatcable aan de hand is

een dos opstartdiskette zal niet werken, aangezien er geen diskette station is. En omdat ik niet in de bios kan pakt hij eerst hdd en dan pas cdrom waardoor ik dus geen windows cd of een vnc cd zou kunnen draaien. Of kan dit verholpen worden door de hdd eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
kan je doen maar dan kan je niks meer naar de hd schrijven, et lijkt of je keyboard hardwarematig stuk is en de rest softwarematig(bios) is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
TIP: Een mini-IDE naar IDE-converter kost minder dan € 10,-
Dan kun je de harddisk dus beschrijven op een anedere PC.

Zal echter het probleem niet oplossen, maar zo kun je bijv. wel een BIOS- en driver-update uitvoeren... die wellicht wel het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Topicstarter
nog een nieuwe bevinding
ik heb het toetsenbord opgemaakt. en de kabeltjes aangeduwd, maar nog steeds werkt het niet.
De pc reageert echter wel op het toetsenbord, want als hij in standby staat en ik het toetsenbord aanraak schiet hij daar weer uit :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zo 123 documentatie vinden over de m700...maar als je een beetje logisch nadenkt, is een toetsenbord loshalen niet het grootste probleem...

Wat je wel kan doen is: de laptop hdd eruit slopen, in een 2,5" hdd usb bracket pleuren, of een convertor erop zetten.
Vervolgens aan je eigen pc hangen en met ghost een standaard win98 of winxp OS erop knallen...

En dan hopen dat de MBR in orde is, zodat hij opstart....
Maarja zonder toetsenbord kan je weinig doen op een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtinctHeD schreef op 09 december 2003 @ 22:45:
nog een nieuwe bevinding
ik heb het toetsenbord opgemaakt. en de kabeltjes aangeduwd, maar nog steeds werkt het niet.
De pc reageert echter wel op het toetsenbord, want als hij in standby staat en ik het toetsenbord aanraak schiet hij daar weer uit :\
Okee, duidelijk bios probleem...
Probeer bios batterij eens erin en eruit te halen en dan nog een poging wagen...
(wel even batterij en voeding eruit halen wanneer je dat doet)
Werkt dat niet, dan wordt het nog een ingewikkeld verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Topicstarter
jup
zonder toetsenbord benk nergens
gaak hem maar tegen de muur aan gooien :)

bedankt voor de hulp

Pagina: 1