Toon posts:

[exchange2000] Problemen met de exchange 2000 migration tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 servers staan. 1 met NT4 in een ander domein als de nieuwe 2000 server. als ik de exchange migration tool wil draaien krijg ik de melding "Unable to logon".

Iemand hier ervaring mee??

Thx!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

yoda_,

Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar een topic aan moet voldoen - zo zijn er 3 punten die het meest belangrijk zijn bij het openen van een topic:
  • Kies een duidelijke topic titel - zorg er dus voor dat mensen die vluchtig de topiclijst bekijken, meteen weten dat ze jou kunnen helpen. Een titel als "Help! Het doet het niet!" is dus niet zo goed als "[Ex2000] Migration tool geeft: Unable to logon", zorg er ook voor dat als er in het behorende forum bepaalde eisen zijn gesteld aan de topic titels, dat je hier aan voldoet (bijvoorbeeld zien we in WOS graag dat je het OS tussen vierkante haakjes in je topic titel zet).
  • Geef in je topicstart duidelijk aan wat je zelf geprobeerd hebt, wat je zelf al gezocht hebt (op de GoT search, en op bijvoorbeeld Google search). Wat je op dat moment gevonden hebt, neem dit dan op in je topic start. Door dit soort punten op te nemen, voorkom je dat mensen dingen gaan voorstellen die jij al geprobeerd hebt. Ook nodig je er mensen mee uit om moeite voor je te doen - je laat er namelijk mee zien dat je zelf ook moeite er voor neemt.
  • Zorg ervoor dat je topicstart voldoende relevante informatie bevat. Denk bijvoorbeeld aan op welk servicepack je zit voor Exchange en dergelijke.
Verder horen vragen over Exchange thuis in Software Algemeen - ik verplaats je topic dus nog eventjes.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:09:
Ik heb hier 2 servers staan. 1 met NT4 in een ander domein als de nieuwe 2000 server. als ik de exchange migration tool wil draaien krijg ik de melding "Unable to logon".

Iemand hier ervaring mee??

Thx!
dat account waarme je aanlogt die heeft dezelfde username/password combi als op het oude nt4 domain? en heeft ook de bijbehorende rechten :? (ie: aanmelding via het netwerk)

is er een trust relatie tussen de 2 domains :?

beetje meer info graag, hier kan ik (nog) niet zoveel mee namelijk :)

over welke 'exchange migration tool' hebben we het eigenlijk?

en kan je niet beter gebruik maken van exmerge om de mailboxen uit de oude server te trekken en in de nieuwe te importeren :?

over hoeveel mailboxen gaat het eigenlijk :? en zijn er nog speciale connectors op die oude exchange 5.5 server aanwezig :?

vragen,vragen.. en zo weinig antwoorden

http://support.microsoft....-us;281584&Product=exch2k

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 09-12-2003 22:50 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de moeite en sorry voor de weinige informatie.....

Probleem is inmiddels opgelost.... LDAP protocol was gedisabled op de Exchange 5.5 server.

Thx anyway! :D

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 23:22:
Thx voor de moeite en sorry voor de weinige informatie.....

Probleem is inmiddels opgelost.... LDAP protocol was gedisabled op de Exchange 5.5 server.

Thx anyway! :D
mm en daar ben je na 2 uur zoeken ook zelf uitgekomen... mja waarom dan nog hier posten :? met een beeeeetje meer research werk van jouw kant was dit dus niet nodig geweest

naja, bedankt voor de 'vette worst' die je me hebt voorgehouden ;) :D

A wise man's life is based around fuck you