Probleem met links

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hey,

Ik heb steeds dezelfde probleem als ik een site maak, ik weet ook eerlijk gezegt niet goed waarnaar ik moet zoeken. Het is zo, dat als ik in Dreamweaver een plaatje neerzet en dat plaatje de link /images/voorbeeld.jpg geef dat hij niet afgebeeld word op de site, dus dat ik eerst bijv. http://members.lycos.nl/blabla/images/voorbeeld.jpg als link naar plaatje moet geven, en dat vind ik dus heel erritand, want nu moet ik bij elk plaatje die op mijn site staat http://members.lycos.nl/blabla toevoegen. En ik dacht toch dat dat hoefde. Weet iemand wat ik fout doe of wat ik bijv. fout heb staan in dreamweaver?

thnx,
Darkdesign.

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

ik denk dat je je sit moet uploaden met het ftp progie dat in dreamweaver ingebouwd zit gewoon dreamweaver opstarten dan site / new site en al je gegevens invullen als je wil uploaden moet je gewoon in het files panel op het icon met de fiches klikken en op de pijltjes voor up /downloaden

</onzin>

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 21:35
Ten eerste groeten hoeft niet.

Ten tweede zie ik dat je als link dit geeft /images/voorbeeld.jpg. volgens mij hoort die eerste slash niet. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Civil op 09-12-2003 21:10 . Reden: typo ]

• djluc
  • Laatst online: 16:08
Misschien moet je als pad: ./images/voorbeeld.jpg gebruiken?
offtopic:
slash is niet met een c ;)

[ Voor 29% gewijzigd door djluc op 09-12-2003 21:07 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
Maak een nieuwe link in dreamweaver.
Klik op het venstertje naast de link. Hier kan je kiezen voor Site Root of Document root.
Zet deze eens op de andere :)

• darkdesign
  • Niet online
Civil, dat vind ik wel netjes om dat te doen, en zonder die slash doet hij het ook niet.

Nucliar, hij maakt wel contact met de host, maar dan krijg ik steeds achter elkaar van "waiting for the host" dus uploaden lukt niet met dreamweaver.

Djluc, dat werkt ook niet.

Midget, ik weet niet echt wat je bedoelt, sorry.

• Civil
  • Laatst online: 26-05 21:35
darkdesign schreef op 09 december 2003 @ 21:37:
Civil, dat vind ik wel netjes om dat te doen, en zonder die slash doet hij het ook niet.

Nucliar, hij maakt wel contact met de host, maar dan krijg ik steeds achter elkaar van "waiting for the host" dus uploaden lukt niet met dreamweaver.

Djluc, dat werkt ook niet.

Midget, ik weet niet echt wat je bedoelt, sorry.
Dan zal je denk ik een beter voorbeeld moeten geven dan in je startpost. Mischien een linkje naar je pagina ;) want hiermee kunnen we niets beginnen dan gissen naar het antwoord.

• darkdesign
  • Niet online
Kijk, het zit zo, dat als ik een site upload dat in de bron alleen image/voorbeeld.jpg staat en daarom worden de plaatjes niet weergegeven. Als ik de site nou bijvoorbeeld upload naar een host: www.darkdesign.members.lycos.nl dan doetie het wel, maar members.lycos.nl/darkdesign, dan doetie het weer niet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

geef eens een concreet voorbeeld zodat we de code kunnen bekijken; misschien worden we daar wat wijzer van...

Intentionally left blank

Verwijderd

/naam-size/img/plaatje.gif

Moet werken. '/' begint bij de root en aangezien je eerst nog 'blabla' erbij hebt staan moet die ervoor.
Pagina: 1