Soms, meestal als de pc een tijd uitgestaan heeft, wil één van mijn HD's (Seagate ST340823A 40GB) niet posten na de memorycheck (vaak 's ochtends). Het systeem ziet 'em dan gewoon niet en dat geldt ook voor een eventuele slave die erbij hangt. Ik kan het probleem niet reproduceren, maar weet wel dat de harddisk in die gevallen lijkt te "zoeken" of zelfs zichzelf uitschakelt tijdens de post ("klak", vergelijkbaar met PC uitzetten). Na een uit-aan van de PC (5 secs ofzo), doet hij het nagenoeg ALTIJD, nadat ik de bios een auto-detect heb laten doen.
Inmiddels heb ik 'em als master gehad, als slave, als eenling in het systeem, op een Promise controller, op de geïntegreerde controller van twee verschillende mobo's, maar het lijkt niks uit te maken. Ook is de voeding inmiddels vervangen door een Enermax, zonder effect. Tig keer geformateerd en gescand zonder bijzonderheden.
De schijf hapert na de post echter NOOIT. ALs ie eenmaal boot, is er nix aan de hand. Overigens dient de schijf als archief, niet als bootable schijf. Het probleem bestaat al zeker een jaar, maar ik heb nooit de moeite genomen op GoT...
Wie heeft een idee?
Inmiddels heb ik 'em als master gehad, als slave, als eenling in het systeem, op een Promise controller, op de geïntegreerde controller van twee verschillende mobo's, maar het lijkt niks uit te maken. Ook is de voeding inmiddels vervangen door een Enermax, zonder effect. Tig keer geformateerd en gescand zonder bijzonderheden.
De schijf hapert na de post echter NOOIT. ALs ie eenmaal boot, is er nix aan de hand. Overigens dient de schijf als archief, niet als bootable schijf. Het probleem bestaat al zeker een jaar, maar ik heb nooit de moeite genomen op GoT...
Wie heeft een idee?
[ Voor 9% gewijzigd door Dielie op 09-12-2003 20:56 ]