Video kanaal slecht.

Pagina: 1
Acties:

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
Eerst de situatie.
Vanaf binnenkomst van radio/tv signaal gaat het TV signaal als eerste naar UPC Digitaal daarna naar Canal + en dan naar de Video en van daaruit naar de TV.
Dit is allemaal verbonden met vergulde coax kabels. Nu heb ik op TV alle zenders met zeer goed beeld. Het video kanaal is echter belabberd en dat terwijl het door de zelfde kabels gaat. Ik heb het zelfde probleem op de slaapkamer TV en op de TV kaart in mijn PC. Ik heb van alles geprobeer. UPC Digitaal er tussen uit, Canal + er tussen uit niets helpt zelfs de "ouderwetse manier" van binnenkomst->video->TV geeft niet het gewenste resultaat. Dus ik dacht in eerste instantie dat het aan de tuner van de video lag. Vandaag een nieuwe video gekocht en nu heb ik nog het zelfde probleem.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Heb je het probleem ook als je de (inkomende)kabel eruit haalt en een videoband afspeelt(/testbeeld weergeeft)?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

denk dat je rf kanaal verkeerd staat.

de video gooit zijn beeld eruit op een bepaalde frequentie, meestal rond de 600 Mhz dacht ik, zit daar al echter een zender, dan zal de sterkste winnen, in dit geval de zender dus.
dit kun je testen door even het cai signaal van de video af te gooien en te kijken of je beeld wel goed.
is dit het geval, dan moet je de frequentie van je videokanaal op de video veranderen.
in moderne video's gebeurt dit in het menu, bij andere weer via een potmeter bij de coax in/uitgang van de video.

check dit maar eens, ben er vrij zeker van dat dit je probleem is

omdat het kan!

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd met zonder de cai kabel erin en dan alleen het menu van de video aan. Zelfs dan is het beeld nog slecht. Ik heb het ook op een ander kanaal geprobeerd ergens tussen de 12 en 27 want daar zitten hier op de kabel geen zenders, ook dan blijft het beeld slecht. Het zijn van die diagonale streepen die over het beeld zitten en een behoorlijke hoeveelheid ruis.
Ik neem aan dat de tuners van de video toch van de zelfde kwaliteit zijn als die van een TV? Anders zou het daar nog aan kunnen liggen dan zou een versterker nisschien nog nut hebben?

[ Voor 1% gewijzigd door SideBuster op 10-12-2003 15:26 . Reden: typo ]

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Als je de kabel splitst naar andere tv's dan is het aan te raden om die splitsingen te maken met een kabel-versterker(aangezien de tv's nooit dicht bij elkaar staan, dus meestal lange kabels bij betrokken zij). Als je enkel de videorecorder en één tv op elkaar hebt aangesloten met een relatief korte kabel dan zou er geen storing moeten zijn. Als dit wel het geval is, zou je even kunnen kijken of een scart-kabel het probleem oplost. Als dat ok niet werkt zou er misschien een aardlus aanwezig kunnen zijn. Alles op hetzelfde stopcontact(groep) aansluiten wil dan nog wel eens helpen.