Internet & Netwerk via de Stroomkabels?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik zag dat er ethernet adapters zijn die je netwerk via de bestaande stroomkabels (http://www.devolo.nl)leiden. Dus je trekt een utp van je comp naar je stopcontact en trekt vanaf een ander stopcontact weer een kabel naar de volgende computer. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, of er voor de rest iets van weet?
Het leek me namelijk wel leuk om m'n adsl modempje erop aan te sluiten zodat ik geen kabel meer nodig heb naar zolder, en als het even kan ook de rest van het netwerk via de stroomkabels te doen (maar das minder belangrijk).

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 13:22
Ik heb een aantal dingen over dat internet via het stopcontact gelezen, waarvan het overgrote deel niet echt positief was over dit gedoe. De snelheid zou erg tegenvallen en het zou ontzettend storingsgevoelig zijn. Ik las een stukje over iemand die het thuis had en die zei dat als hij in huis een aantal apparaten aanzette de verbinding er al bijna compleet uitvloog door de storing. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar zou het graag een keer willen zien werken.

Verwijderd

[search=powerline netwerk]

Hier is al genoeg over geschreven en in principe werkt dit gewoon :)

Dit topic is gesloten.