Toon posts:

Aver TVbox III vindt weinig zenders.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een Aver TVbox III (externe tv-tuber) in huis, en aangesloten op kabel en TFT. Nu kan ik maar enkele kanalen vinden dmv automatisch scannen, en ik kan geen mogelijkheden vinden om handmatig zenders in te geven. Iemand ervaring hiermee?

Verder kom ik er achter dat het beeld erg slecht is op mijn kamer (voor het eerst kabel-tv kwaliteit gezien nu). Vlak na waar de kabel het huis in komt, is het beeld wel erg scherp, daar heb ik btw ook de zenders opgezocht. De afstand van Coaxdoos naar mijn kamer is 25 meter. Daartussen heb ik goede, metalen connecters gebruikt, de beste kabel van de Gamma, een splitter van Hirschmann met F-connectoren aangesloten. Versterker ertussen helpt niet. Hoe kan dit nu? Toen ik de tv beneden direct aansloot op Coaxdoos met daartussen dezelfde 25 meter kabel was de kwaliteit wel goed.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarschijnlijk is je doos niet helemaal lekker als je signaal slecht is. Aansluiten zijn zeer kritisch voor de signaalkwaliteit.

Dat je te weinig zenders vind heeft denk ik te maken met de instelling van de box. Vaak kun je "cable" frequenties instellen als frequentieband, dit is echter vaak niet genoeg voor de nederlandse kabel frequenties. Wat voor opties zijn er allemaal in het kastje? En zoekt ie op frequentie of op kanaal?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu naast kanalen ook nog op frequenties gezocht, daardoor heb ik nog enige zenders gevonden, echter het totaal aantal unieke zenders blijft lager dan bij de tv.

Direct na de Coax-doos is het signaal scherp, direct van Coax-doos -> tv met daartussen 25 mtr kabel is ook scherp. Dus lijkt me dat het niet aan de Coax-doos of kabel ligt, maar aan wat dan wel???