Hallo,
Ik heb sinds gisteren een Router (USR848003) en heb (jawel) een probleem met het instellen.
Nadat ik een hostname opgeef krijg ik in mijn statusscherm netjes het IP adres dat ik het afgelopen jaar (dynamisch) altijd al gehad heb. Hij geeft aan wat de DNS en de Gateway moet zijn, echter geeft achter Gateway aan: Unreachable.
De PC (XP) krijgt netjes een eigen intern IP adres.
Ping 127.0.0.1 = Goed
Ping 192.168.123.254 Goed
Ping 217.122.96.XXX (ip adres dat ik van @Home krijg) Goed
Ping naar 217.122.96.1 (Gateway) uit op een Time Out, evenals een ping naar de dns servers.
Ping naar andere externe ips: time-out
PC rechtstreeks op Com21-modem geeft geen probleem.
Nu zag ik al een aantal topics met een soortgelijk probleem. Volgens www.usr.com is er voor dit type router geen firmware beschikbaar.
reboot / reset van de router heeft tot op heden geen effect gehad.
Vraag1: wie heeft een zelfde combinatie en hoe bevalt dit?
Vraag2: HEEEEEEEEEEEEEEEELP
Groet,
Jip
Ik heb sinds gisteren een Router (USR848003) en heb (jawel) een probleem met het instellen.
Nadat ik een hostname opgeef krijg ik in mijn statusscherm netjes het IP adres dat ik het afgelopen jaar (dynamisch) altijd al gehad heb. Hij geeft aan wat de DNS en de Gateway moet zijn, echter geeft achter Gateway aan: Unreachable.
De PC (XP) krijgt netjes een eigen intern IP adres.
Ping 127.0.0.1 = Goed
Ping 192.168.123.254 Goed
Ping 217.122.96.XXX (ip adres dat ik van @Home krijg) Goed
Ping naar 217.122.96.1 (Gateway) uit op een Time Out, evenals een ping naar de dns servers.
Ping naar andere externe ips: time-out
PC rechtstreeks op Com21-modem geeft geen probleem.
Nu zag ik al een aantal topics met een soortgelijk probleem. Volgens www.usr.com is er voor dit type router geen firmware beschikbaar.
reboot / reset van de router heeft tot op heden geen effect gehad.
Vraag1: wie heeft een zelfde combinatie en hoe bevalt dit?
Vraag2: HEEEEEEEEEEEEEEEELP
Groet,
Jip