Toon posts:

Chieftec Dragon airflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n chieftec dragon maxi.

Ik hoop dat iemand zich kan voorstellen dat:

Je vanvoor in die plaatsen 3fans steekt... Dan vanachter in die 2plaatsen 2fans...

Krijg je dan geen overdruk omdat je teveel naar binnen doet dan naar buiten?? Want vanachter is er maar plaats voor 2.

en dan heb ik men AGP-kaart, en daaronder niets, maar de lucht daar wordt warm, dus ik dacht, ik zet die PCI-dingskes open, dan kan de lucht vanvoor naar binnen, en dan vanachter door dat gat naar buiten, maar sommigen hebben mij al gezegd dat dat niet veel nut heeft, dat je dat beter kan dichtlaten, en dat warme lucht toch stijgt.

Heeft iemand hier een beetje uitleg over?? Want ik heb hier al paar foto's gezien van mensen met dezelfde kast, en ook 3fans vanvoor en 2vanachter. Krijg je dan geen overdruk?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 17:25
In de FAQ staat intake onderin, outtake bovenin, omdat warme lucht stijgt (dit voor je 2e vraag)
Verder heeft het plaatsen van die 3e fan voorin niet zo veel nut, maar't zal zeker geen kwaad kunnen (zo'n klein fannetje zal echt je kast niet opblazen hoor :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:31

_Ernst_

Mark It Zero!

Je voeding zuigt ook nog lucht uit je kast dus dat is in combinatie met de andere 2 fans achterin behoorlijk in verhouding met de drie fans voorin denk ik.

Last.fm

• Wormaap
Als'ie met Dragon maxi een bigtower bedoelt, heeft de voeding weinig invloed, die zit echt op kilometers afstand van alles anders o_0

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Bovendien past er boven je voeding nog een 92mm fan, heb je meteen weer onderdruk als je er een "stevige" fan inzet ;)

Zo heb ik het in ieder geval in mijn Chieftec Dragon bigtower: 3x 8cm voor, 1x aan zijkant plus 2x 8cm en 1x 9.2 cm aan achterkant.
En dan inderdaad nog de voeding, maar die blaast eerder alleen zijn eigen warmte naar buiten.....

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Maarja, die derde fan vanvoor moet niet echt. Voor mij wel, want het zijn er met een blauw licht ;)

Dus dat zou perfect moeten gaan? 3fans vanvoor intaken, 2vanachter outtake. Zou dit veel opleveren die fan helemaal vanboven? Denk niet dat daar warme lucht komt, aangezien die twee vanchter outtake de lucht al wegzuigt

• Wormaap
Nog even quasi-offtopic:
3x80 intake, 1x80 sidepanel 2x80 outtake en nog een 92 is een beetje overdone...
'K heb hier zelf 2x80 intake 1x80 sidepanel en 2x80 outtake en m'n casetemp is altijd gelijk aan de ambient temp :P

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 19:42:
Maarja, die derde fan vanvoor moet niet echt. Voor mij wel, want het zijn er met een blauw licht ;)

Dus dat zou perfect moeten gaan? 3fans vanvoor intaken, 2vanachter outtake. Zou dit veel opleveren die fan helemaal vanboven? Denk niet dat daar warme lucht komt, aangezien die twee vanchter outtake de lucht al wegzuigt
Het is wat overkill vind ik persoonlijk. Gewoon 2 voor, 2 achter. En als je niet van lawaai houdt, koop dan een baybus. Want ook al zeggen ze: 25db... het is toch wel lastig als je 's avonds wat slurft :D

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een rheobus hoor ;)

Daar dacht ik wel aan. Zo'n zalman ding.

Maar ik wil vanvoor helemaal blauw ;)

Wat ik wel kan doen is die voorste dan iets trager laten draaien als de achterste, maarja, dat is wel maar dom werk :?

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:07

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

En ik heb ook niet gezegd dat al die fans altijd op volle snelheid draaien. Maar ik heb in ieder geval genoeg capaciteit om onder alle omstandigheden voldoende te koelen >:)

En ik heb zeker weten onderdruk, wat naar (ook) ik gelezen heb beter is.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu 3fans vanvoor, 2vanachter aan men rheo-bus.

Lasitg is wel, ik heb die van zalman, en de eerste vier zijn zo draai-knoppjes, das gewoon die 3pineetjes insteken. Maar dan heb je er nog twee, met zon "klik"-knop, en daar moet je de zwarte draad, en de rode draad insteken :?

Nu moet ik de draad van men koeler nog slopen ook, en men rheo-bus eruit halen voor die 2draadjes erin te kkrijgen :? Had ik wel niet verwacht. Nu draait er eentje op volle toeren gewoon zo aan de voeding
Pagina: 1