Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Edit: Het antwoord stond hier al een tijdje: http://www.elitebastards....id=2647&head=1&comments=1

Ja de optimalisaties zijn terug... de scores zijn weer gestegen naar het vorige niveau, en er zijn wat minimale verschillen te zien in beeldkwaliteit ten opzichte van de vorige drivers. Tel daarbij op dat nVidia heeft verklaard dat ze "be forced to expend more engineering effort to update our compiler's fingerprinter to be more intelligent"... dan kan je tot de conclusie gekomen dat nVidia inderdaad meer tijd en geld heeft besteed om de patches van Futuremark te omzeilen.
From a personal perspective, it is more than saddening to me to see any company ignore and trample over a developers wishes, especially when those wishes are in good faith and designed to protect the consumer from garnering potentially misleading results from a benchmark. Whatever your perspective on the usefulness of 3DMark, this kind of selfish and cavalier behaviour by nVidia is not one that should have to be tolerated, and is only serving to damage both the reputations of the companies involved as well as of the industry as a whole. The unwillingness of nVidia to co-operate is also going to potentially leave FutureMark with a dilemma if it continues into WHQL drivers - Do FutureMark continue to patch their benchmarks for each driver release, or do they refuse to certify any more nVidia drivers? The ball now seems to be firmly back in their court, but the outlook as it stands suggest that this vicious circle of cheating and then counteracting the cheats may well continue for some time to come.
[ Voor 139% gewijzigd door CJ op 10-12-2003 09:43 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
denk ik eigenlijk niet....CJ schreef op 09 december 2003 @ 19:44:
En de vraag die iedereen zich nu afvraagt is natuurlijk... zijn de cheats terug in 3DMark2k3?
als nvidia cheats gebruikt (alweer!!!) dan gaat hun hele reputatie ten onder want als de mensen weten dat dit drivers zijn die zo gemaakt zijn om voor dat ene programma een hoge score neer te zetten.
Dan denk ik persoonlijk dat veel nvidia fans op ati over gaan stappen
en wat heeft nvidia dan......
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Denk de doelgroep wat wij vertegenwoordigen zo klein is ten opzichte van de mainstream/lowbudget markt waar weer 95 % van de mensen zich een worst zal wezen of je een ATI hebt of een Nvidia kaartDark Master schreef op 09 december 2003 @ 20:03:
[...]
denk ik eigenlijk niet.....
als nvidia cheats gebruikt (alweer!!!) dan gaat hun hele reputatie ten onder want als de mensen weten dat dit drivers zijn die zo gemaakt zijn om voor dat ene programma een hoge score neer te zetten.
Dan denk ik persoonlijk dat veel nvidia fans op ati over gaan stappen.
en wat heeft nvidia dan......
Termi schreef op 09 december 2003 @ 20:07:
[...]
Denk de doelgroep wat wij vertegenwoordigen zo klein is ten opzichte van de mainstream/lowbudget markt waar weer 95 % van de mensen zich een worst zal wezen of je een ATI hebt of een Nvidia kaart.
Heeft iemand de nVidia propaganda gelezen in de metro/spits vandaag/gisteren?
Weet niet meer welke en wanneer.
[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 09-12-2003 20:10 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Vertel?vacuumcleaner schreef op 09 december 2003 @ 20:10:
offtopic:
Heeft iemand de nVidia propaganda gelezen in de metro/spits vandaag/gisteren?
Weet niet meer welke en wanneer.
Ging over de oprichter van nvidia dat het de amerikaanse droom was (van vloerveger tot chipgigant) en dat nvidia de best presterende gfx kaarten maakte op dit moment... kreeg er een beetje een nare smaak van in mijn mond, totaal niet objectief geschreven, teveel pro-nvidia
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
vacuumcleaner schreef op 09 december 2003 @ 22:56:
[...]
Ging over de oprichter van nvidia dat het de amerikaanse droom was (van vloerveger tot chipgigant) en dat nvidia de best presterende gfx kaarten maakte op dit moment... kreeg er een beetje een nare smaak van in mijn mond, totaal niet objectief geschreven, teveel pro-nvidia
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Probleem deed zich voor na een minuut geconnect te zijn met een q3 server met pb.
Ik heb toen met evenbalance gemailed (makers punkbuster) om te vragen of dit klopte en zij hebben zeiden dat zij in gesprek waren met nvidia om dit probleem op te lossen.
(GF4 ti4200 agp8x)
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Verwijderd
Leadtek Winfast A380 ULTRA TDH 256MB My ViVo [nVidia GeForceFX 5950 ULTRA]

Oke me nieuwe FX heb ik volgende week Binnen ik kan niet wachten!! in ieder geval moet hij beter presteren dan mij oude Gainward GeForc3 64MB Golden Sample
Dus ja ik hoop dat nVidia zich met deze drivers gaat bewijzen wat ze horen te zijn:
"The Best"
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
[offtopic]Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 17:07:
Nou dit is idd goed nieuws, ik heb ze gelijk gedownload voor me nieuwe nVidia kaartje:
Leadtek Winfast A380 ULTRA TDH 256MB My ViVo [nVidia GeForceFX 5950 ULTRA]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oke me nieuwe FX heb ik volgende week Binnen ik kan niet wachten!! in ieder geval moet hij beter presteren dan mij oude Gainward GeForc3 64MB Golden Sample
Dus ja ik hoop dat nVidia zich met deze drivers gaat bewijzen wat ze horen te zijn:
"The Best"
OMFG wat een ranzig grote fan in vergelijking met met 9800SE@pro
The best? phuh.. als je je drivers zo moet maken dat ze beter scoren in benches en zo "the best" te zijn ... tjah.. "the best"... bestwel relatief
[ Voor 104% gewijzigd door b3ta op 10-12-2003 22:06 ]
Verwijderd
ja ach dat is jou probleem, ik heb nog nooit problemen met de GeForce's 2,3 4 gehad, dus ja waarom val je mij zo aanRaz- schreef op 10 december 2003 @ 18:25:
[...]
[offtopic]
OMFG wat een ranzig grote fan in vergelijking met met 9800SE@prowat voor herrie maakt die wel niet ?
The best? phuh.. als je je drivers zo moet maken dat ze beter scoren in benches en zo "the best" te zijn ... tjah.. "the best"... bestwel relatief
Maar ja ik ga er niet op jou geblaat in, why: it's just Pathetic
Tja ik ben ook maar een iemand die een keertje wat anders zoek, ik heb al twee PC's met een 9700 Pro 1 van hercules en 1 van Club 3D en voor mijn derde bak vind ik de GeForceFX 5950 ULTRA de beste keus, presteerd gewoon wat ik wil doen: het beste.
En die fan maakt helemaal geen herrie het is ook maar 28 dB-A, dus het valt goed mee...aangezien me Detla HP 120-AFB zo'n 59 dB-A produceerd op 4000 rpm
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 23:05 ]
Verwijderd
is daar nog een workaround voor ofzo?
we hebben het hier niet eens over de eerdere geforce series...Verwijderd schreef op 10 december 2003 @ 22:55:
[...]
ja ach dat is jou probleem, ik heb nog nooit problemen met de GeForce's 2,3 4 gehad, dus ja waarom val je mij zo aan
Als je het beste wil moet je er ook objectief naar kijken imho, dus kaarten die met gehackte drivers werken ( ok ok ati heeft dat ook eens een keer geflikt maar die zijn er niet mee door gegaan voor zover ik weet)
doe dat dan ook nietMaar ja ik ga er niet op jou geblaat in, why: it's just Pathetic
de 9800XT scoort in de meeste benches toch net een tikkie hogerTja ik ben ook maar een iemand die een keertje wat anders zoek, ik heb al twee PC's met een 9700 Pro 1 van hercules en 1 van Club 3D en voor mijn derde bak vind ik de GeForceFX 5950 ULTRA de beste keus, presteerd gewoon wat ik wil doen: het beste.
En die fan maakt helemaal geen herrie het is ook maar 28 dB-A, dus het valt goed mee...aangezien me Detla HP 120-AFB zo'n 59 dB-A produceerd op 4000 rpm
We zullen dan maar niet ingaan op het feit dat jij de show-off speelt met plaatjes van je nieuwe speledingetje in een topic over drivers.Maar ja ik ga er niet op jou geblaat in, why: it's just Pathetic
These are my principles. If you don't like them, I have others.
ik zit op dit moment met een ati kaart maar die drivers zuigen echt, verschrikkelijk wat onlogisch opgezet
en vooral nview mis ik
als het nu eindelijk weer goed werkt stap ik misschien wel weer over naar m'n goede oude nvidia
Verwijderd
[offtopic]Raz- schreef op 11 december 2003 @ 00:29:
[...]
we hebben het hier niet eens over de eerdere geforce series...
Als je het beste wil moet je er ook objectief naar kijken imho, dus kaarten die met gehackte drivers werken ( ok ok ati heeft dat ook eens een keer geflikt maar die zijn er niet mee door gegaan voor zover ik weet)
[...]
doe dat dan ook niet
[...]
de 9800XT scoort in de meeste benches toch net een tikkie hoger
[...]
lijkt dat niet veel op een stofzuiger? wat voor geluid moet ik me daar mee voorstellen ? (normale vraag..)
ja ach dat is ook jou mening neem ik aan, maar ja die Delta fan is echt zo erg ja, soms kan je het niet vergelijken ofdat je de Stofzuiger hoort of die fan, maar als ik hem aan doet, dan ga ik wel effe naar beneden, maar dit gebeurt alleen in zomertijd, ik zit op een zolder en dat kan aardig heet worden hiero.
en ja ik doe niet aan benchmarks ik doe aan Flight sims, en veel OpenGL apps, in de dingen die ik doe is de 9800XT niet snel genoeg en de 9800XT is ook een stuk duurder dan een FX 5950 van Leadtek, dus het scheelt mij geld ook, zo'n 150 Euro.
[ontopic]
Maar oke die nieuwe drivers ben ik wel erg benieuwd naar
Zijn die ook verbeterd, heeft iemand daar al leuke ervaring mee
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 00:57 ]
dat probleem had ik dus ook (zie post boven die met die plaatjesWolfboy schreef op 11 december 2003 @ 00:43:
is die punkbuster bug nou al eindelijk uit die drivers?
ik zit op dit moment met een ati kaart maar die drivers zuigen echt, verschrikkelijk wat onlogisch opgezet
en vooral nview mis ik
als het nu eindelijk weer goed werkt stap ik misschien wel weer over naar m'n goede oude nvidia
Ik heb trouwens evenbalacne gemialed met de vraag of het nu gefixed is, hoop binnen een week antwoord te hebben.
Edit:
Ik heb nu dus al antwoord gehad, en valt me een beetje tegen
From: Arthur Atwood [mailto:arthur@evenbalance.com]
Sent: donderdag 11 december 2003 8:36
To: Björn Brala
Cc: support@evenbalance.com
Subject: Re: problem with forceware drivers
Hello,
I am sorry but we haven't had any reports good or bad about the new forceware drivers. But if they work for you please let us know.
Arthur
Arthur
Björn Brala wrote:
Hello evenbalnce,
I mailed a while ago about a problem with the nvidia forceware drivers and puinkbuster, you confirmed you knew about the problem that pb crashes after a small while. I wonder if this problem has been resolved with the new version of forceware drivers now available for download.
Best regards, Björn Brala.
Ik heb maar een mailtje terug gestuurd over waarom zij dit niet testen aangezien dit een bekend probleem is bij hun.
Heb hier even de eerste mail online gezet:
mail naar evenbalance
[ Voor 47% gewijzigd door UltimateB op 11-12-2003 09:59 . Reden: reply gehad, haat url codes, gaat altijd fout ;( ]
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Ik zou daar allemaal zo zeker niet van zijn , ik zeg niet dat het zo is , maar ook langs ati's kant worden sommige "problemen" verdacht gevonden.Raz- schreef op 11 december 2003 @ 00:29:
[...]
we hebben het hier niet eens over de eerdere geforce series...
deze quote komt uit een artikel van Tomshardware op 10 oktober ofzo ;
Hiermee wil ik maar zeggen dat je niet alles moet geloven wat er allemaal verpreid wordt. Uiteraard heeft Nvidia een aantal bedenkwaardige truukjes doorgevoerd maar nu spelen ze het slimmer. Je ziet meestal geen verschil, en dan spreek ik al over screenshots, en ze leveren constant prestatie updates. Je hebt zoveel keuze bij Nvidia dat je voor de games die jij speelt wel een drivers vind die al je verwachtingen tegemoetkomt.With the new ForceWare driver, NVIDIA has done much to improve performance especially in the newer DirectX 9 games - and without having to sacrifice image quality. And speaking of image quality: Where anisotropic filtering is concerned, NVIDIA even has the upper hand. It does, however, have to take second place to ATi's FSAA implementation.
The irregularities ATi's drivers allegedly display in AquaMark 3 and UT2003 require further investigation. Factors such as image quality, driver reliability, and compatibility are hard to convey in a review anyway.
Voor de rest zullen gezien de verschillende klemtonen in het ontwerp tussen een ati en een nvidia , eenzelfde 3D scène steeds verschillend gerenderd zien worden , hoe miniem het verschil dan ook.
Sinds de catalyst 3.2 weet ik dat er op mijn oude radeon9000 ( en ook de nieuwere) een mega bug zit voor QUAKE3. Je ziet gewoon dat de lucht is opgemaakt uit 5 vlakken doordat de randen van de textures verkeerd aan elkaar geplakt worden ofzo. Dit lijkt me nu geen cheat te zijn , maar ik wil er alleen maar mee aanduiden dat beide fabrikanten problemen hebben met beeldkwaliteit.
Mijn GFFX5900u heeft dan weer het gekende Trillineair probleem in ut2003 enz...
En zo kunnen we nog uren doorgaan...
Allemaal een beetje nutteloze discussies vind ik. Je maakt als klant een keuze om je EIGEN redenen en men hoeft daarom de andere partij niet uit te sch**ten.
Voor hetzelfde geld kan je nu op de kap van die nieuwe Volari kaarten gaan zitten die ook nog drivers hebben met meer gaten dan ooit. Maar eerlijk gezegd wens ik ze veel success toe , en hopelijk worden hun onvolmaaktheden in de drivers ook niet afgespiegeld als cheats. Zolang ze maar proberen bugs eruit te halen, en de drivers stabiel lopen. Dat is HET belangrijkste. De prijs - performance -beeldkwaliteit beslissing maakt de klant.
-GF-Annihilator schreef op 11 december 2003 @ 21:11:
[...]
Ik zou daar allemaal zo zeker niet van zijn , ik zeg niet dat het zo is , maar ook langs ati's kant worden sommige "problemen" verdacht gevonden.
deze quote komt uit een artikel van Tomshardware op 10 oktober ofzo ;
[...]
Uiteraard heeft Nvidia een aantal bedenkwaardige truukjes doorgevoerd maar nu spelen ze het slimmer.
Klopt. Zie ook: http://www.beyond3d.com/f...s=0&postorder=asc&start=0 Als je dit gelezen hebt dan zul je zien dat nVidia wel hele agressieve technieken heeft om haar kaarten als beste uit de tests te laten komen...
Yup, maar hoe minder websites nvidia kaarten be-oordelen.....hoe slechter het is voor nvidia zelf!CJ schreef op 12 december 2003 @ 02:39:
[...]
offtopic:
Klopt. Zie ook: http://www.beyond3d.com/f...s=0&postorder=asc&start=0 Als je dit gelezen hebt dan zul je zien dat nVidia wel hele agressieve technieken heeft om haar kaarten als beste uit de tests te laten komen...
De FX heeft gewoon problemen ati bij te houden.. dat is gewoon een feit. En nu heeft nvidia ook nog een deel van de OEM markt verloren aan ati ( laptopjes met M10 mobile GPU..mjam )
Ze zitten gewoon in een dipje en als grote compagny maken ze nu heel klantonvriendelijke sprongen!
[ Voor 24% gewijzigd door swampy op 12-12-2003 14:22 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
mja ach ik moet ook zeggen dat ATi idd ook zijn problemen heeft ik heb het wel gemerkt met me Radeon 9700 Pro's hiero met de Catalyst 3.8 en 3.9 met dat VPU recover, dat moet je gewoon uit zetten om te verkomen dat je ATi kaartje niet crappy gaat werken, en ja dat is ook een bug die ATi niet gefixxed heeft en ja zo zijn er wel meer, en ja ik als klant kies nu voor de FX 5950 ULTRA van Leadtek, gewoon omdat ik een veel betere ervarig met nVidia heb gehad in plaats dat van ATi, maar ja dit is ook mijn er varing en mijn beslissing, ik heb het zo geleerd datswampy schreef op 12 december 2003 @ 03:32:
[...]
Yup, maar hoe minder websites nvidia kaarten be-oordelen.....hoe slechter het is voor nvidia zelf!
De FX heeft gewoon problemen ati bij te houden.. dat is gewoon een feit. En nu heeft nvidia ook nog een deel van de OEM markt verloren aan ati ( laptopjes met M10 mobile GPU..mjam )
Ze zitten gewoon in een dipje en als grote compagny maken ze nu heel klantonvriendelijke sprongen!
"De snelste is niet altijd de beste keus, omdat de snelste ook zeer onstabiel kan
zijn".
Maar goed ik ben echt benieuwd wat de NV40 van nVidia en de r420 van ATi gaan opleveren en hoe ze daar de drivers voor prestatie en de beeldkwalteit van die dingen kunnen oplossen en verbeteren.
En ja niet elke driverupdate is of kan een goede keuze zijn. En ja we hebben ook nog de Omega Drivers, die zijn gemaakt voor betere beeld kwaliteit en betere snelheid in de spellen van nu en later.
Dat is waar, die "vpu recover" functie is duidelijk nog niet te vertrouwen! Zelf heb ik dus een Ati 9500 Pro kaartje met Omega 3.9 en ik moet zeggen, stabiel is het zeker.Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 15:02:
[...]
mja ach ik moet ook zeggen dat ATi idd ook zijn problemen heeft ik heb het wel gemerkt met me Radeon 9700 Pro's hiero met de Catalyst 3.8 en 3.9 met dat VPU recover, dat moet je gewoon uit zetten om te verkomen dat je ATi kaartje niet crappy gaat werken, en ja dat is ook een bug die ATi niet gefixxed heeft en ja zo zijn er wel meer, en ja ik als klant kies nu voor de FX 5950 ULTRA van Leadtek, gewoon omdat ik een veel betere ervarig met nVidia heb gehad in plaats dat van ATi, maar ja dit is ook mijn er varing en mijn beslissing, ik heb het zo geleerd dat
"De snelste is niet altijd de beste keus, omdat de snelste ook zeer onstabiel kan
zijn".
Maar goed ik ben echt benieuwd wat de NV40 van nVidia en de r420 van ATi gaan opleveren en hoe ze daar de drivers voor prestatie en de beeldkwalteit van die dingen kunnen oplossen en verbeteren.
En ja niet elke driverupdate is of kan een goede keuze zijn. En ja we hebben ook nog de Omega Drivers, die zijn gemaakt voor betere beeld kwaliteit en betere snelheid in de spellen van nu en later.
En ik wacht ook op het "magische" moment van het uitkomen van de nieuwe series! Dan kunnen de rollen heel anders liggen, nope ik overwinter wel efkes met deze kaart :-p
Pas als de Nv40 uit is en de Rv420 weten we meer....
En ik heb altijd goede ervaringen gehad met Nvidia producten. Voor mij waren de problemen rond om de Cat 3.8 drivers en o.a. de problemen met games zoals Call of Duty met ATI kaarten een reden om voor de Nvidia FX5700 Ultra te kiezen.
Ik weet dat ik een langzamere kaart gekozen heb, welke gewoon niet zo goed is met AA etc. Maar ik weet ook dat games gewoon prima werken zonder dat ik op patches moet gaan wachten.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb voor de nvidia gekozen omdat deze beter uitkwam in cad applicaties dan Ati(budget meegenomen).
De nieuwste macrovision beveiliging he! .... nope... niet om blij van te worden!MikeyMan schreef op 12 december 2003 @ 16:04:
Iemand ook gemerkt dat het met deze drivers niet meer mogelijk is om fullscreen op de tv-out films te kijken...? (iig op ti4600's...) Mij lukt het tot 45.23... Elke driver erna weigert ie anders dan zwart beeld te geven op me tv...
Alle 40.x 50.x drivers hebben dat erin zitten dus ( behalve misschien de hele vroege 40.x
En helaas blijft dat ook zo!
[ Voor 14% gewijzigd door swampy op 12-12-2003 16:10 ]
Zelf heb ik een TI4200 en kies is nog steeds voor de 44.03MikeyMan schreef op 12 december 2003 @ 16:04:
Iemand ook gemerkt dat het met deze drivers niet meer mogelijk is om fullscreen op de tv-out films te kijken...? (iig op ti4600's...) Mij lukt het tot 45.23... Elke driver erna weigert ie anders dan zwart beeld te geven op me tv...
Waarom? Omdat het wel bewezen is dat voor deze kaarten deze drivers de beste performance zonder vervelende visuele missers.
Visuele missers denk je dan? Smoke niet transparant, waterrandjes niet glad.. te lichte en soms te donkere rendering.
P.s. ik ben een echte gamer. Urban Terror 3.1 -<oNo>-
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Verwijderd
Maar goed, de 43.45 ga ik ook zeker met me FX 5950 testen maar ook de 53.03 drivers en ik ga zeker kijken welke nou beter zijn. en kijken als het verschil nou zo groot is tussen de 43.45 en 53.03.
Verwijderd
Inderdaad... heb ik ook de beste resultaten mee,niet de snelste maar alles blijft tenminste wel werken, wat ik al eerder zei bij 53.03 stottert unreal tournament(1) als de neten en m'n goudvissen screensaver (die ik eigenlijk niet meer nodig heb want ik heb sinds kort een tft) ziet er niet meer uit zeer grove pixelsSjah schreef op 13 december 2003 @ 07:05:
Ik zweer voorlopig nog even bij de 45.23, perfect, en voor een gf4 Ti is de 5*.** serie niet echt nodig, veel winst is er niet meer te behalen. De 43.45 waren zeker ook super, maar de 45.23 heeft mooiere textures IMO.
Hier kan ik helemaal in meegaan. Al lang gebruik ik de Omega 44.03.utbone schreef op 12 december 2003 @ 16:23:
[...]
Zelf heb ik een TI4200 en kies is nog steeds voor de 44.03
Waarom? Omdat het wel bewezen is dat voor deze kaarten deze drivers de beste performance zonder vervelende visuele missers.
Visuele missers denk je dan? Smoke niet transparant, waterrandjes niet glad.. te lichte en soms te donkere rendering.
P.s. ik ben een echte gamer. Urban Terror 3.1 -<oNo>-
Elke keer weer denk ik dat ik moet updaten, doe ik ook, maar snel genoeg zet ik de oude vertrouwde 44.03 terug, want ik zie vanalles in Medal of Honor wat ik normaal niet zie.
Zijn er meer mensen die dit "probleem" kennen, en zo ja welke nieuwe driver heeft daar géén last meer van
Op de V9900 Ultra werkt de Omega 44.03 zeker het beste!! (trouwens ook op mijn vorige NVidia 8460 Ultra werkte deze driver het beste!
Ook ik ben een echte gamer, elke dag 1 á 2 uur MohaaB en in het weekeinde wel 5 uur per dag
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Maar bij mij is tot nu toe al bij 2 kaarten het probleem van beelduitval opgetreden.
Dus zit je lekker te internetten valt je monitor uit, of knippert het beeld. Het beeld word dan ook echt zwart.
Dit is gebeurd op een Geforce 2MX 32MB en op een Geforce 4MX 44064 MB DDR. Ik heb alleen niet zo'n zin om ze te vervangen door de 45.23
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 17:33 . Reden: Typfoutjes ]
bovendien stijgt de temperatuur van 40 naar 58 graden celsius (desktop) en gamen 65 graden.
Samengevat: geen mooier beeld, geen performanceverbetering, geen benchmarkverbetering, temperatuurstijging........klote dus.
Zat ik toch niet helemaal verkeerd met mijn antieke 45.23 WHQL drivers en vind deze tot nu toe de beste. Met UT2003 trouwens geen enkele problemen
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
onder WinXP pro heb ik een aantal pictogrammen veranderd....deze computer ,prullebak, mijn documenten.......maar om de zoveel tijd refreshen ze naar de standaard pictogrammen...of als ik opnieuw opstart.
heb de oude 43.00 drivers er weer op gezet...probleem opgelost.
heb met tweakXP-pro de pictogramcache verhoogd.........maar helaas geen verbetering.
iemand een idee?
Als ik nu (45.23) een film aan zet met nview 2.0 springt ie op me tv automatisch full screen, maar met 3.0 lukt dat niet meer. Iemand enig idee hoe dat goed gezet kan worden?
Overlay controls lukt het niet mee
Mario Kart FC 1590-4774-1019