Xbox met 'tearing' effect bij PAL60???

Pagina: 1
Acties:

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 13:37
Hallo, ik heb net van bij Dixons een Xbox gekocht. Ik heb de beeldinstellingen in de Xbox bij de optie: PAL60 op YES gezet. Nu heb ik bij alle spellen een zogenaamd 'tearing' effect. Dit is het best te omschrijven als randen van polygonen die in de draai van het spel in streepjes omspringen, zolang het beeld in ronddraaiende beweging is. Bij de PC was dit te vergelijken met DVD films die bij bewegende beelde zogenaamde 'tearing' streepje erdoor vertoonden.

Is dit normaal, want ik heb een (gemodde) Xbox thuis gehad van een Collega en deze draaide perfect op m'n TV. p.s. ik denk dat zijn gekopieerde spellen import waren uit America\Japan i.v.m. NTSC 30fps...

Ik val nog binnen de 8 dagen omruilgarantie, dus help a.u.b. :'(

(manufacter date: 16-07-2003, dus zal wel een XBOX versie 1.5 zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door BNX op 09-12-2003 19:16 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:32

star-saber

Ryzen

mja moeilijk

probeer anders gewoon eens gewoon pal
zoveel verschil maakt het niet uit vind ik.
koop wel een rgb kabel
dat zie je wel degelijk

• BNX
star-saber schreef op 09 december 2003 @ 20:31:
mja moeilijk

probeer anders gewoon eens gewoon pal
zoveel verschil maakt het niet uit vind ik.
koop wel een rgb kabel
dat zie je wel degelijk
Bij PAL is het niet zo heel erg, maar ik vindt het vreemd dat bij een oudere Xbox versie alle spellen goed werken, maar bij de nieuwe versie niet. Nu moet ik wel zeggen de de Xbox die ik thuis had geleend van een vriend alleen amerikaanse game versies waren van Midtown Madness3 en Halo, en daar was het beeld bij PAL60 PERFECT! Kan dit liggen aan het feit dat de Halo en Midtown Madness 3 die origineel erbij zittem de games maximaal 25fps zijn, en de amerikaanse versies NTSC zijn (30fps)... ???

[ Voor 3% gewijzigd door BNX op 09-12-2003 23:13 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• BNX
Ben ermee terug gegaan en heb nu een nieuwe, resultaat: perfect beeld, zelfs op PAL60. Nu is deze wel 4mnd ouder kwa productiedatum, maar dat boeit niets. Heb nou ook teminste een fatsoendelijk Philips DVD speler erin ipv een Thomson... :-)

Verwijderd

denk dat je XBOX gewoon gaar was en niet dat het met alle nieuwe systemen is...
Pagina: 1