Toon posts:

melding 'nieuwe hardware gevonden'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als systeemschijf heb ik een Deskstar 40 GB geinstalleerd (master op IDE1)
Als ik op dezelfde kabel een Deskstar 100 GB als slave installeer werkt dat in principe allemaal wel, maar windows XP blijft bij elke systeemstart roepen dat er nieuwe hardware is gevonden en geinstalleerd, maar dat 'windows mogelijk opnieuw opgestart moet worden om de installatie te voltooien'. Dat kun je blijven doen tot je een ons weegt. Als ik dat negeer werkt de schijf gewoon, maar ik wil graag van die melding af. Het lijkt erop dat de start van windows er ook ernstig door vertraagd wordt.

Wie weet (on)raad?

Alvast bedankt voor de moeite.
_/-\o_

Verwijderd

Misschien moet je hem via configuratie scherm alvast formatteren? dat hij dan stopt met die melding geven? je kunt dan ook je hardeschijf een naam geven zodat hij bij deze computer komt te staan ... of was je al zover?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is geformatteerd en heeft ook al een naam.
Ik heb dit probleem al zo lang dat er inmiddels ook al veel data op de schijf staat.
Ik had de schijf er nu net een paar dagen afgehaald i.v.m. een ander probleem. Nu ik 'm er weer aangehangen heb is het weer het oude liedje. Vandaar dat ik nu op het idee kwam om het probleem hier eens te droppen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je weer zeker dat master/slave settings goed staan (dus bijv niet op 32g limit)?
Is de HD ook geinitialiseerd in je disk management? In je device manager staan geen gele uitroeptekens (denk aan het vinkje bij "show hidden devices")?

Ik denk namelijk dat de HD windows een oor aannaait iedere keer en zich niet wil settelen met de rest. (wat een zin :P )

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

hmz, daar zal hij nog best wel gelijk in kunnen hebben, probeerdat inderdaad eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Vraag niet hoe het kan, maar in disk management staat inderdaad dat de schijf niet geinitialiseerd is. (een eenrichtingsverkeerbordje geeft dat aan).

Een nieuw probleem dient zich meteen aan:
Via de rechtermuisknop kun je voor initialiseren kiezen. Dan verschijnt een venstertje waarin je kennelijk moet kiezen welke schijf je wilt initialiseren. In dat venster verschijnt vervolgens helemaal niets.

Iemand trouwens een suggestie hoe ik dit kan oplossen zonder de data op de schijf te verliezen?

dank dank

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:55:
Vraag niet hoe het kan, maar in disk management staat inderdaad dat de schijf niet geinitialiseerd is. (een eenrichtingsverkeerbordje geeft dat aan).

Een nieuw probleem dient zich meteen aan:
Via de rechtermuisknop kun je voor initialiseren kiezen. Dan verschijnt een venstertje waarin je kennelijk moet kiezen welke schijf je wilt initialiseren. In dat venster verschijnt vervolgens helemaal niets.

Iemand trouwens een suggestie hoe ik dit kan oplossen zonder de data op de schijf te verliezen?

dank dank
Ik denk dat je nu op dit punt beter een andere pc erbij moet pakken. Als er iets mis gaat met initialiseren op jouw eigen pc kan het zijn dat je data verliest. Wellicht wil de harde schijf in een andere pc wel normaal functioneren.

Der valt me net iets in, probeer eens een andere ATA kabel. Als er een klein breukje in de kabel zit kunnen de vreemdste dingen gebeuren :Y) .

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Djoekie

maar wil je me nog een ding uitleggen? Ik ben niet erg ingevoerd in dit soort processen :? dus misschien wil je kort uitleggen wat ik met een andere pc moet. Begrijp ik het goed dat de schijf daar mogelijk geinitialiseerd kan worden en dat het probleem na terugplaatsing in mijn eigen pc dan ook verdwenen is?
Of heb ik alleen een pc nodig om de data van de probleemschijf tijdelijk te parkeren?

(ATA-kabel verwisseld. Dat maakt geen verschil).

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 15:44:
Bedankt Djoekie

maar wil je me nog een ding uitleggen? Ik ben niet erg ingevoerd in dit soort processen :? dus misschien wil je kort uitleggen wat ik met een andere pc moet. Begrijp ik het goed dat de schijf daar mogelijk geinitialiseerd kan worden en dat het probleem na terugplaatsing in mijn eigen pc dan ook verdwenen is?
Of heb ik alleen een pc nodig om de data van de probleemschijf tijdelijk te parkeren?

(ATA-kabel verwisseld. Dat maakt geen verschil).
Idd, misschien werkt de schijf wel in een andere pc en kun je je data backuppen. Vervolgens radicaal partities weghalen, MBR fixen, scannen op virussen, testen met tools van de fabrikant. Misschien een beetje overdaad maar je hoeft tenminste niet de schijf weg te gooien als hij erna werkt! (en het houdt je van de straat af 8) )

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 11-12-2003 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pffffft....probleem opgelost. Norton Systemworks herkende dat de disk niet geinitialiseerd was en herstelde de fout onmiddellijk. Soms zit ´t ook wel eens mee.

Djoekie je wordt hartelijk bedankt want zonder jou idee was ik nooit in deze richting gaan zoeken.

HULDE!

En bedankt. _/-\o_
Pagina: 1