Discussie: First Post?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=30050
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=914681
Het feit dat het volledig met de .NET libs gebouwd is, is toch wel bijzonder. Het is weer een aanwijzing van hoe sterk MS richting .NET gaat.

Zonder op het huren van software in te gaan (wat maar een klein gedeelte van .NET is, maar wat er altijd meteen uitgevist wordt) betekent dit in het bijzonder dat het voor Lindows en consorten (die Wine gebruiken) erg lastig zal zijn om deze software te draaien.

Tevens zal dit er wellicht toe leiden dat Windows op non-intel platformen meer gebruikt zal kunnen gaan worden.
Deze reply had binnen 2 minuten 6! first post moderaties......

* Delerium vraagt zich iets af.
Wat vinden anderen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat deugt voor geen meter. Er zijn altijd weer hordes mensen die denken dat de eerste post altijd een "First Post" is, ongeacht de inhoud. Helaas kun je de mensen niet dwingen de FAQ te lezen alvorens te gaan modden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik had dit nieuwsbericht inderdaad online gezet, en na een paar minuten keek ik ernaar. Staat er dus deze reactie met alleen maar de inhoud super. Ik heb dus die user een mailtje gestuurd dat hij niet moet fipo'en. Dat mailtje blijft sowieso staan, want dit gedrag is ongewenst. Op deze manier krijgt hij wel een hoog plekje binnen de nieuwsreacties terwijl hij in feite eerst niets toevoegt. Wat mij betreft blijft deze reactie - hoe mooi ook - dus lekker staan op -1 en gaan we hem daar ook houden.

Even voor de duidelijkheid. Er stond dus eerst alleen maar super in die reactie en dat is later aangepast naar wat er nu staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Harm op 09-12-2003 18:59 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De user is al door een collega gemaild omdat hij een reactie had neergeplant met de volgende inhoud:
Gepost door henk52 - dinsdag 9 december 2003 - 18:48 - Score: -1 (First post)
super
Nu dat hij zijn reactie heeft aangepast met meer 'inhoud', zie ik het als voordringen op de rest. De gegeven moderatie is dan terecht gegeven. Dat neemt niet weg dat andere mensen de reactie modereren zoals deze er op dat moment uitziet, waardoor de eindscore nog niet vaststaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Tja, nu snap ik de moderatie beter. Dit probleem is al oud en al vaak besproken, maar een oplossing is helaas nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 14:05

Zoefff

❤ 

polaris schreef op 09 december 2003 @ 19:47:
Tja, nu snap ik de moderatie beter. Dit probleem is al oud en al vaak besproken, maar een oplossing is helaas nog niet gevonden.
Is dat niet gewoon op te lossen door de 1e reactie de eerste 10 minuten nadat ie geplaatst is, niet editable te maken?

Eventuele typfouten worden dan 10 minuten later maar verbeterd, dat is niet zo'n probleem lijkt me. Of kan dit technisch niet makkelijk uitgevoerd worden?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

'k Moet eigenlijk zeggen dat ik daar best wel wat in zie... :)

Qua idee... of het uitvoerbaar is, is een tweede natuurlijk. Wel komt daar dan meteen de vraag bij kijken of 10 minuten niet te kort is, of juist te lang... Verder zit je met het probleem van de FirstPosters die net geen First Post hebben omdat ze een seconde of 10 later waren... wat doe je daar dan mee?

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Misschien kan het zo gemaakt worden dat een PM desgewenst de originele reactie van voor de edit kan terugzetten. Dan krijgt de firstposter zijn verdiende loon, zonder dat er enige verwarring ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Nog een ideetje: het aantal procent dat het bericht verandert is laten zien als iemand edit, ongeacht de tijd waarin het editen gebeurt en of er wel of geen reply erna is geplaatst.
Hierdoor krijg je bij dit soort mega-edits gelijk te zien dat diegene niet even een typo heeft verbeterd, maar gewoon een korte reply heeft aangedikt voor een hogere waardering.

Of het uitvoerbaar is is een ander verhaal, want misschien trekt het wel teveel load/is het wel moeilijk in te brengen in de FP, maar het was dan ook maar een idee :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Superdeboer schreef op 09 december 2003 @ 19:53:
'k Moet eigenlijk zeggen dat ik daar best wel wat in zie... :)

Qua idee... of het uitvoerbaar is, is een tweede natuurlijk. Wel komt daar dan meteen de vraag bij kijken of 10 minuten niet te kort is, of juist te lang... Verder zit je met het probleem van de FirstPosters die net geen First Post hebben omdat ze een seconde of 10 later waren... wat doe je daar dan mee?
Hoeveel nieuwsberichten zijn er dan, waar niet binnen 10 minuten een reactie op is? Ik ging er eigenlijk vanuit dat er altijd binnen een paar (2 tot 4) minuten wel een reactie is? K zal eens wat posts doorspitten :P

Het zelfde geld voor wanneer de eerste moderatie gemaakt word. Ik heb het gevoel dat dat ook altijd wel ruim binnen de 10 minuten is, dus dan is dat ook geen probleem.

Edit:

Ik heb net even de laatste 18 berichten bekeken, er zaten er 2 tussen waar er pas een reactie na een minuut of 15 was, de rest was allemaal binnen de 2 a 3 minuten.

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 09-12-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik zie dit als mengeling tussen een fipo (-1) en een inhoudelijke post, dus 0 volstaat volgens mij. Al is het aan de andere kant niet netjes van de gebruiker en blijft het eigenlijk een eeuwig dillemma :)

overigens zal ik in het weekend eens wat modpunten verslijten, ik heb echt tijdtekort om draden goed te kunnen lezen

[ Voor 24% gewijzigd door G33rt op 09-12-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:48

Beaves

Usque ad Finem

Ik ben zoals bekend voor de -1, al edit de gebruiker naderhand de post tot een +4 reactie, het feit blijft dat de user op een fipo uit is en dat is voor mij persoonlijk reden genoeg om de reactie op -1 te zetten.

Natuurlijk is het modsysteem bedoeld voor de leesbaarheid van de FP en moet je dus de posting op de inhoud modereren. Maar ik erger me zo aan de fp'ers dat ik dan even de leesbaarheid niet meeneem in de overweging voor de score maar gewoon een -1 geef of laat staan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Zoefff schreef op 09 december 2003 @ 20:05:
Edit:

Ik heb net even de laatste 18 berichten bekeken, er zaten er 2 tussen waar er pas een reactie na een minuut of 15 was, de rest was allemaal binnen de 2 a 3 minuten.
Maar als je nou de nieuwsitems tussen 0:00 en 8:00u zou nemen kom je denk ik tot een andere conclusie... maar dat weet ik niet zeker natuurlijk... :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, ook dat bedacht ik me idd, maar ik bedacht me tevens dat er dan natuurlijk ook veel minder nieuwsposts zijn toch :)

En bovendien zijn er dan ook minder mensen online, en minder fipo's gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

* botoo hinkt op twee gedachtes :/
Enerzijds ben ik voor een 'harde lijn', fipo'ers moeten hun verdiende loon krijgen.
Anderzijds kan er wel degelijk een zinvolle edit plaatsvinden, en dat is wat latere bezoekers weer te lezen krijgen, per saldo staat er dan een nuttige post.

Het liefst zie ik dat de eerste paar reacties domweg niet ge-edit kunnen worden, dan filter je de voordringerige fipo'ers er zo uit. Nu ben je afhankelijk van anderen die de ge-editte fipo registreren.

Resumerend denk ik toch dat irritant voordringen niet beloond moet worden, en deze, op heterdaad betrapte, fipo'er krijgt van mij dan ook een * botoo .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik wilde 'em ook al een rotschop omhoog geven zojuist maar gelukkig stond eronder al de verklaring voor de -1 score. Wat mij betreft blijt het beleid voor dit soort berichten gewoon voor wat het was, -1 met die zooi (om het maar even bot te zeggen).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op heterdaad betrappen, ik vind het moeilijk. Deze Fipo moet gewoon binnen 5 minuten een edit hebben gedaan want bij mij was de reactie nog rood. En dan komt nog het gegeven kijken dat als je niet betrapt wordt dat je dan zeer eenvoudig wegkomt met een Fipo-plekreservering. dan krijg je het het systeem van meten met 2 maten, namelijk betrapt worden en mazzel hebben. An sich ben ik altijd voorstander van mazzelaars hun mazzel te geven, maar toch....
Het andere gegeven is zoiets als dat je indien je zo'n reactie straft met de Fipo, dat na de edit er toch een hele andere reactie kan staan. Na de edit zou een reactie wel eens een +4 waard kunnen zijn (hypothese) en toch op z'n 0 of -1 staan. Leg dan maar eens uit aan een archieflezer waarom de reactie op -1 of 0 staat terwijl de inhoud goed is. Het andere risico is dat een PM-naspitter de reactie na 2 dagen op 0 ziet staan en ook dat Fipo-verhaal niet kent... dan wordt de reactie namelijk op de inhoudelijke waarde alsnog rechtgetrokken...

Om vooral de laatste 2 redenen zou ik bijna zeggen dat een niet ontdekte Fipo of een semi-ontdekte Fipo gewoon op de inhoud gemod zou moeten worden, dat om het risico van malmoderaties uit te sluiten. Echter, de vorm van oplichting die eraan te pas komt vraagt wel enige aanpassing van het reactie-systeem.

Zou het mogelijk zijn voor Femme om bij een edit ook een percentage mee te geven? Net zoals op GoT dat er een percentage van gewijzigde tekens staat zodat je enigszins kan inschatten in hoeverre een post is verherverbouwt? Zo'n 'super'-Fipo valt dan direct door de mand met zijn 100+% wijziging en kan dan letterlijk aan de grond vastgezet worden (doodmodden met LM tools en dan PM'en naar -1 oid).
Zullen we zo'n verzoek doen? Mij lijkt dat de meest zinvolle manier van reactie-edits bijhouden, want al het andere zal Femme toch wel als Big Brother zien en louter voor moderatiecomfort beoordelen?

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ecteinascidin schreef op 11 december 2003 @ 11:09:
Zou het mogelijk zijn voor Femme om bij een edit ook een percentage mee te geven? Net zoals op GoT dat er een percentage van gewijzigde tekens staat zodat je enigszins kan inschatten in hoeverre een post is verherverbouwt? Zo'n 'super'-Fipo valt dan direct door de mand met zijn 100+% wijziging en kan dan letterlijk aan de grond vastgezet worden (doodmodden met LM tools en dan PM'en naar -1 oid).
Zullen we zo'n verzoek doen? Mij lijkt dat de meest zinvolle manier van reactie-edits bijhouden, want al het andere zal Femme toch wel als Big Brother zien en louter voor moderatiecomfort beoordelen?
Helemaal mee eens! Ik weet niet precies hoe dat op de FP werkt, maar op zich is zo'n percentage vrij eenvoudig te verkrijgen. Ik heb dat zelf na notabene een maandje ervaring met PHP gefixd voor het forum phpBB. Kortom, het zal niet moeilijk zijn om te fixen. O-)

Het lijkt mij een fijne oplossing voor een lastig probleem. Als je er zo over nadenkt begrijp je eigenlijk niet waarom die functie wél in GoT zit en niet in de FP... Logischer was het als dat andersom was geweest. :P

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Daarbij vind ik de inhoud van de edit een snelle (mislukte) poging om een hogere waardering te krijgen. Er staan quotes in uit de nieuwspost en vage gissingen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het probleem van het verschil tussen wel en niet betrapt wordt wel opgelost als deze feature van de PM wordt geimplementeerd:
[17]
De originele reactie is X-dagen opvraagbaar door de Powermod
Met behulp hiervan kan iedereen worden betrapt.
Pagina: 1