Edimax BR-6104 Router firmware upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 16:33
Hallo,

Ik heb het forum een beetje doorzocht, en er blijken nogal wat topics te zijn over de BR-6104 edimax router firmware. Alleen staat er in geen enkele topic HOE je hem moet flashen, en de handleiding biedt ook geen hulp. De handleiding zegt dat ik upgrade firmware moet kiezen en dan de firmwarefile moet aanwijzen, maar als ik dat doe zegt hij "Invalid file format" (ik probeerde zowel de .zip als de .bin)
Bovendien laten de plaatjes op de Edimax website zien, dat er bij "upgrade method" "Firmware" moet staan. Bij mij staat er "WEB" en ik kan dat nergens in veranderen.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
_/-\o_

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Je moet ff op de doos kijken
er staat een stikker op met barcode en exacte typenummer

Ik heb namelijk een 6104K(R) en ik had dit ook, toen ik de firmware 0.59A van 6104 wilde uppen maar ik had dus de 2.65 nodig van de K

mischien dat dit helpt

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Bij mij staat door ook WEB, waarschijnlijk heb je dan de BR-6104K.
Ik heb mijn firmware ge-upgrade naar 2.65 zonder problemen.
Daarna werkte de router perfect, vantevoren kreeg hij een verkeerd subnetmask.
Enigste probleem van Edimax routers vind ik dat de firewall niet zo goed is.
Als je bv met GRC scant dan zijn de poorten wel CLOSED, maar ze staan niet op STEALTH

Verwijderd

robjanssen schreef op 20 januari 2004 @ 07:44:
Bij mij staat door ook WEB, waarschijnlijk heb je dan de BR-6104K.
Ik heb mijn firmware ge-upgrade naar 2.65 zonder problemen.
Daarna werkte de router perfect, vantevoren kreeg hij een verkeerd subnetmask.
Enigste probleem van Edimax routers vind ik dat de firewall niet zo goed is.
Als je bv met GRC scant dan zijn de poorten wel CLOSED, maar ze staan niet op STEALTH
Wat raar. Ik heb hier een Edimax BR6104W(G), en als ik daar de firewall op aanzet, is volgens GRC alles Stealth. Eerst kreeg ik nog een FAILED omdat de router op een PING reageerde, maar ook dat kon ik in de routersetup uitzetten. Geen problemen meer.

Ik heb overigens de firmware niet geupgrade, gewoon zoals ie donderdag door mij uit de doos is gehaald, en gewoon meteen werken. Ik vind hem alleen erg warm worden, en na een tijdje hoor je zo'n "condensator-sis" geluidje als je dicht bij de router luistert. Zal wel zo horen. En anders is er garantie :-)