Vragen bij aanschaf NEC ND1300A

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Een aantal vraagjes, die ik anders in bijvoorbeeld een centraal lopend NEC ND1300A topic had kunnen openen, maar die is helaas op slot gegooid. Nu goed hier gaat tie dan:

- Ik las dat de NEC ND1300A zonder nieuwe FW problemen heeft bij het branden, en als ik deze aan ga schaffen heeft tie natuurlijk nog een oudere FW. Wat zijn globaal de problemen, brand fouten bij exotische merken DVD's, of ook al bij de bekendere merken?

- Ik wil het vooral gebruiken om dvd films te kopieren, snelheid is dus minder belangrijk, kwaliteit des te meer. Maakt het dan nog uit welke dvd's ik hierbij koop, 2 speed of 4 speed?

- Is de speler makkelijk in gebruik? Ik ben nu cd branden gewend met Nero, en dit werkt zeer makkelijk. Gaat het bij deze brander net zo makkelijk als bij cd's?

Verwijderd

ik heb zelf een NEC 1100, die werkt perfect, een vriend van mij had de 1300, na 2 dagen was ie stuk, ik raad je een 1100 aan

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ik heb nu een maand of twee de 1300 en heb er nog geen 1 probleempje mee gehad. Brand wel niet zo super veel, ik denk tot nu toe zo'n 20 films, ruim 10 DVD roms en een handjevol XBox backups gemaakt van mijn intussen toch al wel bekraste origineeltjes. Oh en ook een stuk of 20 gewone CD's (roms en audio CD's)

Ik gebruik hiervoor Nero (6.0.0.11, zeker niet de laatste maar aangezien deze bij mij perfect draait heb ik geen behoefte aan een andere versie) Het is net zo eenvoudig als een CD'tje fikken. DVD(RW)'s heb ik van Nashua gebruikt (waar ik overal veel commentaar over zie, maar met mijn 1300 met standaard firmware waar die mee geleverd werd werken ze naar alle tevredenheid) CD's die ik heb liggen zijn Plextor 80mins.

Vriend van mij heeft ook een 1300 en is daar ook tevreden over. Dus ik zou zeggen dat je gerust een 1300 aan kunt schaffen :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

greatgonzo schreef op 09 december 2003 @ 18:08:
Een aantal vraagjes, die ik anders in bijvoorbeeld een centraal lopend NEC ND1300A topic had kunnen openen, maar die is helaas op slot gegooid. Nu goed hier gaat tie dan:

- Ik las dat de NEC ND1300A zonder nieuwe FW problemen heeft bij het branden, en als ik deze aan ga schaffen heeft tie natuurlijk nog een oudere FW. Wat zijn globaal de problemen, brand fouten bij exotische merken DVD's, of ook al bij de bekendere merken?
Bekendere merken geven vaak geen problemen. Bekende namen zoals Arita, TDK, Verbatim enzovoorts werken prima. Vooral de no-names en de onbekendere merken *kunnen* problemen geven met de officiële firmware

- Ik wil het vooral gebruiken om dvd films te kopieren, snelheid is dus minder belangrijk, kwaliteit des te meer. Maakt het dan nog uit welke dvd's ik hierbij koop, 2 speed of 4 speed?
2 speed branden op GOEDE 4x schijfjes is dan het beste

- Is de speler makkelijk in gebruik? Ik ben nu cd branden gewend met Nero, en dit werkt zeer makkelijk. Gaat het bij deze brander net zo makkelijk als bij cd's?
Ja, alhoewel Nero brak lijkt te zijn voor het fikken van DVD's :'( Ik zou zelf DVDDecrypter en RecordNow gebruiken :)

webOS all the way!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 19:36:
ik heb zelf een NEC 1100, die werkt perfect, een vriend van mij had de 1300, na 2 dagen was ie stuk, ik raad je een 1100 aan
maar de 1100 brand alleen + volgens mij, en ik wil -/+

Verwijderd

de 1100 brand idd alleen +. in dat geval kun je beter een andere nemen jah.

• Hermanvh

Hermanvh

greatgonzo schreef op 09 december 2003 @ 20:35:
[...]

maar de 1100 brand alleen + volgens mij, en ik wil -/+
Kapot gaan kan altijd gebeuren ;) Als je ziet hoeveel er van die NEC verkocht worden ;) Een uitval van 3-5% is bij HD's heel normaal, dus bij een DVD brander zal dat wel rond hetzelfde percentage liggen ;)

webOS all the way!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
worden de branders vaak als je ze besteld automatisch met de laatste FW versie geleverd, of worden ze standaard met de eerste versie geleverd?

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de verkoper ze zelf update

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Stel dat ik het zelf moet updaten, ik heb alleen Win XP, dus kan in Dos updaten sowieso niet. Hoe kan ik dan toch nog een backup maken van de bestaande FW?

En is het updaten erg makkelijk of maak je snel een fout waardoor je je brander beschadigd?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Firmware van optical drives is vrijwel altijd te updated vanuit Windows. Zelfs als het vanuit dos zou moeten zou je nog een bootdisk kunnen downloaden en de actie daarmee uitvoeren.

Firmware updates zijn in praktijk heel veilig. De enige keer dat een update bij mij misging was doordat ik firmware voor het verkeerde model apparaat erin stopte (de meeste flash-software waarschuwt tegenwoordig als je firmware voor het verkeerde apparaat probeert te flashen). Verder nog nooit problemen gehad, dus als je een beetje oplet is het echt wel veilig.

• Hermanvh

Hermanvh

greatgonzo schreef op 10 december 2003 @ 14:01:
Stel dat ik het zelf moet updaten, ik heb alleen Win XP, dus kan in Dos updaten sowieso niet. Hoe kan ik dan toch nog een backup maken van de bestaande FW?

En is het updaten erg makkelijk of maak je snel een fout waardoor je je brander beschadigd?
In DOS updaten kan zowieso wel. Moet je alleen ff bootfloppy of bootcd maken. Een backup kan je downloaden van mijn page of Etna's Page. Waarschijnlijk zal je brander f/w 1.07 hebben.

webOS all the way!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Hermanvh schreef op 10 december 2003 @ 16:00:
[...]

In DOS updaten kan zowieso wel. Moet je alleen ff bootfloppy of bootcd maken. Een backup kan je downloaden van mijn page of Etna's Page. Waarschijnlijk zal je brander f/w 1.07 hebben.
1.05 volgens de leverancier. Maar is het makkelijk te doen?

• Hermanvh

Hermanvh

greatgonzo schreef op 10 december 2003 @ 16:41:
[...]

1.05 volgens de leverancier. Maar is het makkelijk te doen?
Ja :) Zie ook de FAQ op mijn site ;) Veel makkelijker kan niet dacht ik zo ;)

webOS all the way!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Off-topic: Herman is the best! _/-\o_ Zonder Herman zouden een hoop mensen veel minder lol beleven aan hun NEC ND-1300A.

On-topic: Branden met een NEC ND-1300A is erg simpel, het is net een cd branden maar dan met veel meer capaciteit. En toen ik onlangs een nieuwe drive toegestuurd kreeg nadat mijn eerste drive kaduk ging zat er reeds versie 1.07 in. Natuurlijk wel gelijk even de RPC1 versie in geflashed zodat ik op een beetje knappe snelheid kon rippen. :9

Pointless

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

ik heb sinds een week de nec nd-1300a, en mij heb je nog niet horen klagen ;)

alleen heb ik een probleempje als ik de dvd wil gaan branden.

eerst rip ik de dvd naar mn harde schijf, daarna bewerk ik hem met dvd2one, waaroor ik dus een directory krijg met pak m beet 9 files, wat precies 4,5 GB is.
Nu zit ik dus met de vraag welke bestanden in de audio map moeten, en welke bestanden in de video map. Ik heb namelijk 1x een dvd gebrand, en toen had ik alle bestanden in Video gegooit en toen had ik geen geluid.

kunnen jullie me nu uitlachen of is het een bekent probleem?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:13

Smarron

The bend

MarkyB schreef op 11 december 2003 @ 13:52:

eerst rip ik de dvd naar mn harde schijf, daarna bewerk ik hem met dvd2one, waaroor ik dus een directory krijg met pak m beet 9 files, wat precies 4,5 GB is.
Nu zit ik dus met de vraag welke bestanden in de audio map moeten, en welke bestanden in de video map. Ik heb namelijk 1x een dvd gebrand, en toen had ik alle bestanden in Video gegooit en toen had ik geen geluid.

Alle bestanden zouden gewoon in de video_map moeten, dus je doet denk ik niks verkeerd. Ik zou trouwens geen Nero gebruiken voor het branden van DVD-video's. Nero verpest nogal eens films. Dus probeer het even met bijv. CloneDVD oid.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

alle bestanden moeten in de video_ts map

Maar waar wil je die dvd op afspelen? als het op een pc is, moet je wel de goede geluidscodecs hebben om het geluid af te spelen. Ik heb ooit een codec op mijn pc gehad die ac3 zeer zacht afspeelde, moest mijn geluid helemaal opendraaien om iets te horen.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-03 13:55

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

uitlachen is altijd leuk :P

maarre wat je deed was in principe goed, alle bestanden moeten in de VIDEO_TS map en de AUDIO_TS map blijft leeg
(heb je niet per ongeluk alle audiosporen verwijderd?)

misschien is het handiger om een programa zoals copytodvd te gebruiken; dan hoef je aleen de VIDEO_TS.IFO aan te klikken en dan doet hij de rst automatisch
(en ik heb er ook nog nnoit klachten mee gehad op stand alone's)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

damster schreef op 11 december 2003 @ 13:59:
alle bestanden moeten in de video_ts map

Maar waar wil je die dvd op afspelen? als het op een pc is, moet je wel de goede geluidscodecs hebben om het geluid af te spelen. Ik heb ooit een codec op mijn pc gehad die ac3 zeer zacht afspeelde, moest mijn geluid helemaal opendraaien om iets te horen.
er staat ook nog een audio map in nero, mar dan zal ik eens een ander brandprogramma gebruiken.

voor het afspelen gebruik ik PowerDvd, waarmee ik met de originele dvd wel geluid heb, en deze backup niet. Helaas.

• Hermanvh

Hermanvh

MarkyB schreef op 11 december 2003 @ 13:52:

Als je een DVD Ript met DVDDecrypter maakt ie als het goed is een map VIDEO_TS en een map AUDIO_TS. Die kan je dan daarna met DVD2One bewerken ;)

webOS all the way!

Verwijderd

greatgonzo schreef op 10 december 2003 @ 11:32:
worden de branders vaak als je ze besteld automatisch met de laatste FW versie geleverd, of worden ze standaard met de eerste versie geleverd?

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de verkoper ze zelf update
now way, zelf updaten kost ze veeel te veel tijd.
De firmware ligt er natuurlijk ook aan hoelang ze hem al op voorraad hebben liggen, als die regelmatig ververst wordt wordt de firmware ook nieuwer.
(natuurlijk lligt dit ook aan NEC, hoe die ze uit de fabriek poept :))

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mphilipp

Romanes eunt domus

MarkyB schreef op 11 december 2003 @ 14:03:
[...]
er staat ook nog een audio map in nero, mar dan zal ik eens een ander brandprogramma gebruiken.
Die AUDIO_TS map hoort er gewoon te staan. Een of andere briljante geest heeft dat namelijk bedacht om onderscheid te kunnen maken tussen DVD-Audio en DVD-Video. Dat zijn - in case je het niet weet - twee verschillende dingen. DVD-Video zijn de speelfilms enzo die je gewoon overal koopt. DVD-Audio zijn aparte dingen die je alleen kunt afspelen op een speciale DVD-Audio speler. Het zou de opvolger moeten zijn van de muziek-CD. Je hebt dat multi-channel muziek van een hogere kwaliteit dan met DVD-Video.

Een DVD-Audio speler kijkt dus of er een Audio_TS map aanwezig én gevuld is, en gaat die dan vrolijk afspelen. Is ie niet aanwezig/gevuld, schakelt ie over naar DVD-Video mode.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Ik heb ook een NEC1300 en hij bevalt mij uitermate goed ;) ;)
Hey enige probleem wat ik gehad heb met mij orginele firmware is dat hij niet alle cd merken ondersteunde. Ik heb daarom de laatste versie erin geflashed en alle dvd's die ik tot nu toe heb gekocht leest hij gewoon in. Door deze firmware flash is hij trouwens ook gelijk regio vrij geworden ook makkelijk.
Ik brand overgens redelijk veel dvd's en tot nu toe gaat het nog goed :) :)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 09:09

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmmm heb zelf sinds kort ook een ND1300A

Heb hier geen problemen met branden op DVD+ maar DVD- recordables daar ben ik nog geen merk van tegengekomen die mijn NEC wil fikken, tot nu toe alles verneukt

Zit op de meest recente firmware (1.08) dacht ik? En het wil me maar niet lukken...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

ik heb sinds kort ook een 1300A maar heb ook nog geen problemen gehad, moet ik wel zeggen dat ik pas 1 ceedee en 1 dvd+ heb gebrand.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Weet iemand hoe het zit met fabrieksgarantie en waar ik daarvoor contact op moet nemen?

Money for nothin' and your chicks for free

• Hermanvh

Hermanvh

DeeJee schreef op 17 december 2003 @ 10:50:
Weet iemand hoe het zit met fabrieksgarantie en waar ik daarvoor contact op moet nemen?
Leverancier (winkel) is afhankelijk voor de afhandeling naar de fabrikant. Staat ook in consumentenrecht!

webOS all the way!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

fabrieksgarantie is 1 jaar.
aangezien de winkel ook 1 jaar geeft is het inderdaad handiger om naar de winkel te stappen.

wil je het toch via nec doen.
service nummer is dit: 0049 89 9627 4233 (in de uk)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Okee bedankt. Heb dat ding bij pczaak.nl gekocht. Wanneer ik de player open wil doen gaat lampje knipperen maar meer niet. Hoor wel even het mechanisme binnenin gaan. Ook softwarematig lukt het niet.

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1