A7N8X Deluxe wilt niet op hibernate of standby?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een Asus A7N8X deluxe met een XP2200 en het lijkt erop of dat ding niet op hibernate of standby wilt zitten.

Elke keer als ik dat doe, gaat ie op standby of hibernate, maar springt gelijk weer wakker.

Hebben andere mensen hier ook last van? De nieuwste firmware is gebruikt, en Asushelp bied ook geen oplossing. WakeOnLan staat uit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik heb een A7N8X-X en die heeft hetzelfde plus dat er een vreselijk gekraak uit m'n luidsprekers komt als ie uit standby komt.
Heb er verder nog niks over kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 18:12 ]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb hier geen last van (A7N8X Deluxe)

Heb je verder alle drivers goed geïnstalleerd ? Want dan wil ie pas hier in standby
En verder is misschien de muis wel uiterst gevoelig, zodat ie meteen weer in windows zit zonder dat je em aanraakt. probeer het bijvoorbeeld ff met de muis op de kop o.i.d. :/

En verder...welke OS wordt er gebruikt ?

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Bij mij gebeurt dat 50% van de tijd bij men deluxe. Maar dan flipt ie weer trug, en dan doe ik het nog eens, en dan werkt ie wel. weird...

Verwijderd

Nadat ik 2 instellingen in het BIOS had veranderd, ik weet zo niet eens meer welke, één van de twee was denk ik ACPI uitschakelen, bleef ie wel op standby maar toen kreeg ik dat gekraak uit mn speakers als ik hem er weer uit haalde. Het kraken bleef totdat ik naar tweakers.net ging, dan was het direct weer stil :?
Ik gebruik onboard sound en XP, standby gebruik ik dus nooit meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 18:41 ]

Verwijderd

Je kan toch bij de properties van usb-apparaten instellen dat ze de pc uit de stand-by stand kunnen halen?
Misschien dat het daar aan ligt. :?

Verwijderd

Voor hybernate moet alle hardware dat aankunnen, voor standby moet het bij voorkeur ingeschakeld zijn in je Bios (bij de instellingen van je powerknop). In Windows ME had je de nohiber.txt - in XP zal dat waarschijnlijk in je systeem logs staan, maar neem eens een kijkje of er conflicten zijn.

Zijn alle driver XP digitally signed en WHQL compatible? USB of PS2 tobo/muis? ACPI ingeschakeld vóór installatie van Windows?

Trek eens voor de gein je netwerkkabel eruit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2003 08:41 ]

Verwijderd

Mijn probleempje hier is opgelost, ipv onboard sound te gebruiken heb ik er weer een geluidskaart in gezet.
Hij gaat nu probleemloos in standby-mode en komt er vlot en zonder gekraak weer uit.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
tja dat vind ik geen bevredigende oplossing..

Overigens werkt hibernate/slaapstand perfect bij mij, alleen de standby wil maar niet:
ik krijg of dat ie bij het aanzetten gewoon als normaal opstart, of dat het systeem niet goed op standby gaat (schijven en beeld uit, maar fans draaien door).

Probeer eens de uber biossen, die hebben een extra instelling bij standby mode in bios (s1, suspend to ram, s3).

Verder is er ook zo'n tool van microsoft om je standby/hibernate instellingen te herconfigureren, maar ben ff vergeten wat de naam is.

Ik baalde ook ontzettend dat hij niet op standby ging, maar na veel gekloot heb ik dat opgegeven, slaapstand werkt prima.

Verwijderd

Het was te vroeg gejuicht, twee dagen is het perfect gegaan, als ik hem nu in standby zet komt ie 8 van de 10 keer vrijwel onmiddelijk weer terug.
Ik heb niks aan het systeem veranderd, vaag...

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 09:15
Sinds ik de sata controller echt gebruik, dus schijven er aan, krijg ik een bsod met hibernaten. Het gaat om de Deluxe rev 2.0. Nog geen oplossing gevonden. :(
Geen problemen met standby.

(Zonder schijven aan de sata controller ging het wel goed.)

Update: Met de nieuwste sata drivers gaat alles perfect! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door RSchellhorn op 24-12-2003 13:05 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Pagina: 1